Stikstof

Gestart door PieT111, 17-04-2003 20:29:11

Vorige topic - Volgende topic

levensnevel

Ja Joris,

rood en groen, da's boerenfatsoen  ;D
Ik spendeer die 14 Euri liever aan benzine

levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Reitse

Vandaag ook ff getjekt. Rechtsvoor nog maar 2,3 ipv 2,6 (beetje te ruig een berm gepakt denk ik) dus bijgevuld voor niets...

Rudi

Ik kan de stikstof altijd gratis bijvullen wanneer nodig,dus de keus is gauw gemaakt...
Dr.Go-Fast...

Joris_Scholte

Maar het zit er nou in, da's het belangrijkste.  :)

denkweb

Het geeft zo'n opgeblazen gevoel.

HaRdCoRe-WeZ

Zetten jullie die banden zo hard? Op 2,6??!!! Ik doe dat ook, maar ik heb veel kleinere bandjes als jullie (185/50/14).

Joris_Scholte

Die kerel van Profile raadde aan om met stikstof op 2.2 vóór, en 2.3 achter te zetten. Dit ivm het comfort. Daar staat ie nu op, ik kijk ff hoe het bevalt.

patje

Citaat van: Joris_Scholte op 16-05-2003 10:30:08
Die kerel van Profile raadde aan om met stikstof op 2.2 vóór, en 2.3 achter te zetten. Dit ivm het comfort. Daar staat ie nu op, ik kijk ff hoe het bevalt.

brede/lage banden moeten op een hogere druk. Anders slijt het profiel aan de zijkant te snel weg.

smalle banden moeten op de fabrieksspanning. Wanneer je die te hard oppompt gaan ze in het midden extra slijten. Een brede/lage band is daar minder gevoelig voor vanwege de stevigere constructie (in verhouding)

Met stikstof (omdat de druk niet toeneemt met de stijging van de temp ) moet je bij de standaard waarden een aantal tienden extra druk bijtellen.

185 'ers kunnen prima op 2.3 a 2.4 wanneer gevuld met zuiver stikstof.

Reitse

2.6 is een soort van experiment, kijken of de auto wat scherper wordt.

HaRdCoRe-WeZ

Nah kweenie, zal wel aan het type auto liggen, maar als mijn bandjes 2,3 of 2,4 staan dan merk ik dat gelijk ten op zichte van 2,6...het maakt wel degelijk uit. Je moet het gewoon op gevoel doen.

Raf

bij mij staan de banden op 2,4 rondom!
gewoon perfect (naar mijn gevoel)

Raf
De gustibus non disputandum est!

Joris_Scholte

Ik heb 205/55 op 15 inch velgen. Beetje goede bandendruk met 2.2 voor en 2.3 achter? Qua comfort kom ik niks tekort.

Reitse

Joris,

We hebben dezelfde bandenmaat alleen andere banden (ik heb Michelin, jij Bridgestone). Dus 100% vergelijken gaat niet lukken maar mijn gevoel was bij 2.2/2.3 dat het wat té comfortabel werd. Bij een snellere bocht kreeg ik het idee dat de wang van de band wat teveel in beweging was, alsof de velg eerst naar buiten ging voordat er ingestuurd werd. Met een wat hogere bandendruk probeer ik dat effect wat te verminderen.

Joris_Scholte

Dat gevoel heb ik niet; zal wel aan het soort banden liggen. Voordat ik met stikstof reed had ik er 2.5 rondom in, en dat was af en toe wat te hard (wasborden bij verkeerslichten e.d.). Voorlopig bevalt het wel.

Reitse

Ik mag graag voelen wat "het wegdek doet"

.. maar da's heel persoonlijk natuurlijk ;)