goede 225/45R17 banden?

Gestart door FelixB, 20-08-2007 11:10:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FelixB

Heb Canisto's onder mijn C70 cabrio met die maat. Heb al een topic gezocht, maar niet gevonden, dus stel ik mijn vraag maar:

Wat zijn goede banden in die maat, vooral voor de cabrio?

Heb nu bijvoorbeeld Pirelli 6000's achterop liggen, maar die cuppen bij deze combinatie auto (geometrie etc.) en band.
Zodra ze versleten zijn (ik vind het niet zoooo hinderlijk) komt er een ander merk op of een ander type Pirelli, in principe ben ik tevreden met Pirelli-banden!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Eugene

Nero's zijn mij erg goed bevallen op 1 ding na. De flex in de wang....

Dit merk je met standaard onderstel niet echt, omdat dan toch alles zwabbert ;D

If it's not blown, it sucks...

JorritV70

In ieder geval GEEN Good Year Eagle F1. Zeer korte levensduur, trillingen, slechte remweg bij nat weer. Ik vind het echt niets!!!!

Groet Jorrit

Ps die ook wel heel benieuwd is naar de uitkomst omdat ik ook opzoek ben naar vervanging, schoonvader heeft Michelin er onder (S60) en dat bevalt goed maar ja die rijd nog geen 15.000 per jaar dus voordat ik weet hoe het met de sluitage zit ben ik jaren en aan paar setjes banden verder.

pwassink

Citaat van: JorritV70 op 07-09-2007 13:11:37
In ieder geval GEEN Good Year Eagle F1. Zeer korte levensduur, trillingen, slechte remweg bij nat weer. Ik vind het echt niets!!!!

Groet Jorrit

Ps die ook wel heel benieuwd is naar de uitkomst omdat ik ook opzoek ben naar vervanging, schoonvader heeft Michelin er onder (S60) en dat bevalt goed maar ja die rijd nog geen 15.000 per jaar dus voordat ik weet hoe het met de sluitage zit ben ik jaren en aan paar setjes banden verder.

Frappant ..

Misschien andere serie, ander land van herkomst, andere samenstelling ??

Ik heb er 4 onderliggen in 215/45/17 F1 GSD-3 dan welteverstaan en ben daar enorm tevreden over.

Ze hebben miz een klein nadeel, er blijft wel eens een steentje in het profiel hangen
maar dat is alles.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

robbozz

Ik had op mijn vorige auto, honda, eerst toyo proxes zitten. op zich prima banden om mee te gummen  :eusa_shhh: maar gaan hoop herrie maken na een tijdje.

Ben daarna over gegaan op Kumho KU31 banden. stuk beter naar mijn idee

ps. was 205/45R17

Robbozz

Comdutch

Ik rijd al een jaartje of 6 met GISLAVED (225/45ZR17) banden onder mijn C70 T5 waar ik uiterst tevreden mee ben ! Elke keer als ik nieuwe nodig heb, gaan er weer nieuwe GISLAVED's onder...... (...uit Zweden...)

:eusa_dance:

Volvo Felipe

Hey,

De Continental contisport is ook een leuke band, en die ga niet zingen zoals een Pirelli


groetjes en succes

ed

Citaat van: pwassink op 07-09-2007 13:32:30
Citaat van: JorritV70 op 07-09-2007 13:11:37
In ieder geval GEEN Good Year Eagle F1. Zeer korte levensduur, trillingen, slechte remweg bij nat weer. Ik vind het echt niets!!!!

Groet Jorrit

Ps die ook wel heel benieuwd is naar de uitkomst omdat ik ook opzoek ben naar vervanging, schoonvader heeft Michelin er onder (S60) en dat bevalt goed maar ja die rijd nog geen 15.000 per jaar dus voordat ik weet hoe het met de sluitage zit ben ik jaren en aan paar setjes banden verder.

Frappant ..

Misschien andere serie, ander land van herkomst, andere samenstelling ??

Ik heb er 4 onderliggen in 215/45/17 F1 GSD-3 dan welteverstaan en ben daar enorm tevreden over.

Ze hebben miz een klein nadeel, er blijft wel eens een steentje in het profiel hangen
maar dat is alles.
Van deze Goodyears schijnen verschillende produkties te zijn, oa Thailand. Deze laatste zijn flink goedkoper dan andere produkties, maar inderdaad veel slechter. Ik vind het persoonlijk vreemd dat een fabrikant dat op deze manier doet. Je hebt geen constante kwaliteit, en dat is voor mij reden om niet voor dit merk te kiezen. Ik rijd alweer een poos met Michelin, en blijf dat waarschijnlijk ook nog een poos doen. Door schade en schande wijs geworden zeg maar. De Pilot Exalto sport is een heel goede band met een enorme levensduur. Goed compromis tussen grip/comfort/levensduur.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Ik denk dat je beter kunt stellen dat de praktijk bewezen heeft dat de P2 en de Michelin gewoon een goede combinatie zijn.
Ook op de R's heb ik de Michelins altijd goede banden gevonden. Misschien missen ze heel iets grip t.o.v. ander banden in bepaalde situaties, ze blijven wel heel constant en voorspelbaar reageren gedurende hun cyclus.