wanneer WA of juist WA+beperkt casco verzekeren?

Gestart door paul-r, 01-02-2007 09:12:53

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Net het item over de verzekeringen gelezen. Het valt me op dat de meeste mensen hun auto WA met een beperkt casco of WA+ (hetzelfde?) hebben verzekerd. Wanneer is het eigenlijk handig/slim om te stoppen met de + of beperkt casco? Hoe oud "moet" je auto dan zijn. Heeft iemand daar een goed advies voor?

Paul

FelixB

Goedemorgen Paul,

Voor mij vooral wegens die extra's die plus biedt zoals ruitbreuk en schade als de auto ergens staat.
De meerprijs voor volledig casco voor het geval IK een ongeluk veroorzaak vindt ik niet opwegen tegen de dagwaarde van mijn roffel...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Nick V70

Ik sluit me gedeeltelijk aan bij voorgaande opmerking.

Maar wanneer de dagwaarde van je auto niet 1,2,3 door jou op tafel is te leggen bij economische of technische total loss (door eigen toedoen!) zou ik WA casco+ doen. De leeftijd van de auto speelt hierin een beperkte rol, het gaat om de dagwaarde.
Voorbeeld: je hebt een V70 met een dagwaarde van 12.000 euro. Als je dit bedrag (of een groot gedeelte hiervan) niet uit eigen middelen kan betalen bij total loss (door eigen toedoen) dan is een WA+ (= uitgebreide casco)aan te raden. Immers, je zal een andere auto moeten gaan aanschaffen. En je wilt, neem ik aan, een vergelijkbare auto terug hebben.

Het gaat hierbij dus om de financiƫle draagkracht die je hebt.
Voor een ieder is dit uiteraard verschillend.
V70 25D aut., bj. 2000, 147K
My swedish redhead

Enno

Helemaal mee eens met de laatste bijdrage. Bovendien, heb je veel "geinvesteerd in je auto" en verkeert hij in betere conditie dan normaal bij hogere km standen en niet liefhebbers auto's het geval is, zolang je de rekeningen bewaart, en in het geval van een total loss er discussie ontstaat, grote kans dat je dan een aanzienlijk bedrag terugkrijgt   waarvoor je in ieder geval weer een "vergelijkbare auto" kunt opbouwen.

Verzeker je je auto alleen WA dan kun je dit vergeten als je niet zo een twee drie over pak hem beet 10000 EUR beschikt.

daytonawim

Als je de auto niet Allrisk verzekerd, moet je em eigenlijk altijd met WA + verzekeren.

Meestal kan dat niet meer als de auto ouder is dan 10 jaar, sommige verzekeraars beginnen
bij een 8 jaar oude uto al te janken :-(

Idd, ruitbreuk, inbraak en brandschade kan je vergoed krijgen

Snellebaksteen

13 jaar oude 850 WA+ verzekerd. En dat is maar goed ook want vorige week sprong er zomaar ineens een hele dikke barst in de voorruit en die is nu lekker gratis vervangen door Carclass. Erg netjes ook nog trouwens, want na een mislukte afspraak (foutje aan hun kant) hebben ze vandaag niet alleen de ruit geplaatst maar ook de afgebladderde dakstrip netjes zwart gelakt! Service  :eusa_clap:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

The Saint

Verzekeren is zekerheid. Dat je risico afdekt, maar ook dat je premie moet betalen...

Niet verzekeren is risico nemen. Toch heb je dan ook zekerheid, namelijk dat je geen premie hoeft te betalen...

(Uiteraard bedoel ik hier niet de wettelijk verplichte verzekeringen!)

Dooddoenertje tot slot: En pas 8eraf weet je of je het goed hebt gedaan.
No shirt no shoes, no pinball

FelixB

Citaat van: Snellebaksteen op 01-02-2007 16:08:11
13 jaar oude 850 WA+ verzekerd. En dat is maar goed ook want vorige week sprong er zomaar ineens een hele dikke barst in de voorruit en die is nu lekker gratis vervangen door Carclass. Erg netjes ook nog trouwens, want na een mislukte afspraak (foutje aan hun kant) hebben ze vandaag niet alleen de ruit geplaatst maar ook de afgebladderde dakstrip netjes zwart gelakt! Service  :eusa_clap:

Bij mij weigerden ze de glasstukjes die in de auto lagen doordat Carglass mijn voorruit brak (van mijn vorige auto, een VW Passat) op te zuigen, mij zien ze daar niet meer zo snel...
855R & C70 T5 cabrio automaat

animalT5R

Citaat van: FelixB op 01-02-2007 18:29:59
Bij mij weigerden ze de glasstukjes die in de auto lagen doordat Carglass mijn voorruit brak (van mijn vorige auto, een VW Passat) op te zuigen, mij zien ze daar niet meer zo snel...

Raar,dat ik toen voor de volvo een andere zijruit ging laten monteren[om 0200 uur] hebben ze de hele auto uitgekamt op glasstukjes die weggezogen moesten worden..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Snellebaksteen

Bij mij zat er enkel een dikke barst in, dus scherven/splinters heb ik nooit gehad, dat scheelt natuurlijk.

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ief

Ook net een vers ruitje ontvangen....enne 15 jaar oud en gewoon WA+ verzekerd 1,5 week geleden. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...