Lpg rijden & tanken..een feest!

Gestart door Midnight Blue, 23-01-2007 21:50:52

Vorige topic - Volgende topic

Midnight Blue

Vanavond heb ik mijn V70 2.5T opgehaald bij Mesman. Daar is in twee dagen tijd zeer netjes en vakkundig een Vialle LPI systeem met 6 injectoren ingebouwd.

Het kost een paar centen - in mijn geval €2700 - maar ik ben nu wel verlost van de 'maak mij maar flink lichter tankbeurten' als vriend roffel weer eens door zijn reguliere vloeistof heen was. Om de hoek bij Mesman heb ik voor het eerst in mijn carriere LPG getankt en wel voor de prijs van €0,442 per liter. Wat een feest!  :)

M'n eerste ervaringen op de weg zijn eveneens prima. De motor loopt heel mooi en lijkt zelfs iets stiller te zijn dan daarvoor. Het extra vermogen dat lpi zou moeten opleveren, heb ik nog niet geconstateerd. Wellicht heeft dat iets te maken met de weersomstandigheden van vandaag (-1 graad), waardoor het koelend vermogen van LPI niet merkbaar is. De trekkracht en het vermogen zijn verder prima en vergelijkbaar met rijden op benzine. Ondanks de zeer beperkte vrije ruimte in de avondspits was het easy om even 180 aan te tikken. Kortom..lpg rijden & tanken is een feest!

Wie deelt mijn mening?

Groet,

Paul

Ludo

waarom 6 injectoren Paul?.

o ja, heb je zo'n schakelknopje met groene ledjes of blauwe?.

Midnight Blue

He Ludo,

Op aanraden van Mesman heb ik 6 injectoren laten plaatsen. Ik heb aangegeven dat m'n auto getuned is en 249 pk aan de krukas levert op een rollenbank. In de toekomst wil ik het vermogen nog wat verder verhogen naar 280 tot 300. Aangezien een injector goed is voor 50 pk leek het ons beiden verstandig om alvast voor een 6e injector te gaan. Genoeg gas kun je toch nooit hebben of wel?  ;)

Het schakelknopje heeft 4 groene led-jes en 1 rode btw.

Groet,

Paul

Ludo

Citaat van: Midnight Blue op 23-01-2007 21:59:17
In de toekomst wil ik het vermogen nog wat verder verhogen naar 280 tot 300.
ah okee, dat had ik nergens gelezen.  :D

genoeg gas is zekers niet verkeerd, maar met standaard vermogen levert ie normaal genoeg gas met 5 injectors.

Misha

volgens mij valt het extra vermogen bij een turbomotor wel mee, het is voornamelijk de betere cylindervulling bij atmosferische motoren die ervoor zorgt dat je echt ietsje extra vermogegn hebt. Je moet je er niet teveel bij voorstellen, is vooral op hoge toerentallen merkbaar.

Een turbo zorgt per definitie voor een redelijke cylindervulling.

En wat voor knopje heb je nu ? een groen/rode of een moderne blauwe ?

Veel plezier met het (lach)gas, ik rijdt er nu zelf ruim een jaar mee, in de regel zeer tevreden.
1 klein doch hardnekkig probleem mee gehad, maar dat heeft Mesman uiteindelijk zo verholpen....
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 23-01-2007 22:11:49

groen/rode.  ;)

Misha

Citaat van: Ludo op 23-01-2007 22:13:37
Citaat van: Misha op 23-01-2007 22:11:49

groen/rode. ;)

Ja maar hij blijft wijzigen terwijl je typt !
Zo kan ik toch geen zinnige reactie geven !
(kost me al moeite genoeg, soms  ;) )
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

het was eigenlijk een overbodige vraag.
de nieuwste LPE heeft geen 6e injector nodig.

Midnight Blue

Eh.. Ludo, wat bedoel je hier precies mee? Je wilt toch niet beweren dat ik des keizers baard een 6e injector heb laten plaatsen en €200 in 'lucht' zie opgaan? Of bedoel je iets anders met LPE? Is dat iets nieuws?

Ludo

LPE is het computer type.
bij 'onze' systemen nog altijd versie 6.xx. (sommigen nog 5.xx)
LPE 7 is de nieuwste, maar nog niet echt in gebruik buiten enkele 'test' voertuigen (en nog wat  ;) ).
dit is een totaal nieuwe computer met meer mogelijkheden.
heeft ook een nieuw pomptype, totaal nieuwe kabelboom, geintegreerde onderbreekrelais...
nieuwere types auto's maken bv ook gebruik van canbus (computernetwerk) waarmee dit systeem ook kan communiceren.
is dus eigenlijk een totaal vernieuwd computer systeem.

mehn

Citaat van: Midnight Blue op 23-01-2007 21:59:17
Op aanraden van Mesman heb ik 6 injectoren laten plaatsen.

;D mooi weer dit... :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

mehn

Citaat van: Ludo op 24-01-2007 09:38:31
hoe bedoel je Maikel?.

Nou als je dit verhaal vergelijkt met het verhaal van afgelopen zondag ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

dat dacht ik al.  ;D
vermoedelijk gaat het daar om een oudere LPE, ik denk 5.xx.
daar kan geen 6é injector mee aangesturd worden.
dan heb je een nieuwe computer, kabelboom enz nodig.
kosten lopen dan hoog op, +- 1200 euro.