probleem afstb. cv

Gestart door kyro, 17-01-2007 09:26:46

Vorige topic - Volgende topic

kyro

hoi allemaal,
ben nieuw op dit forum, dus begin maar gelijk met een leuke tip !
had laatst probleem met afstb van de cv, tig keer knopje  duwen voor open of dicht ! nieuwe batterij bracht geen verbetering :eusa_think:  naar volvo dealer en die wist het !! kreeg toen een moeilijk sensoren verhaal, en na 9 jaar kon het app. ook wel is gewoon op zijn. kon zo wel ff 2 nieuwe bestellen voor 250 euro :eusa_hand: thuis dat ding uitelkaar gehaald, schoon gemaakt, en helemaal ingespoten met contact spray ! weer inelkaar gezet en het resultaat: "hij doet het weer perfect"
misschien hebben jullie hier wat aan
groet kyro

oldostofjas

Ik heb exact dezelfde ervaring!
There is no place like 127.0.0.1

Philip850

toch maar weer mooi 250 euro in je zak gehouden met wat contactspray!  :eusa_dance:

leuk om te horen, geniet van je roffel.

Groetjes Philip
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Ricardo

Leg me dan eens uit wat er bij mij aan de hand is: ik heb het harde plastic omhulsel vervangen omdat het helemaal kapot was.Had bij de dealer een goed maar licht gesmolten (lees miniem) ander kastje gekregen.  Ineens nieuwe batterij. En nu werkt het voor geen meter meer. Met de batterij spelen wil nog wel helpen maar keer erna werkt het weer niet.

Philip850

kan zijn dat je nieuwe batterij ruk is of slecht contact maakt. probeer een nieuwe van een goed merk en maak je contacten schoon? ben dit soort dingen echt te vaak tegen gekomen op mijn werk...

groetjes Philip
BMW K1600GT '20

Ricardo

Nu ik eraan denk, ik heb ze helemaal niet moeten betalen. Sony batterij zou toch ok moeten zijn denk je dan. Bedankt voor de tip.

HJ850

2 maanden terug hier ook: 8 nieuwe knoopcel batterijtjes (ik heb een '92 met Volvo alarm+cv met 4 van die kleine celletjes per a/b)
Krengen waren vreselijk duur, totaal bijna 29 euro bij Electronicazaak.

Ook ik heb 1 kastje met contactspray schoongemaakt en ook de contactjes weer wat omhoog gebogen.
Ook is er 1 afdekplaatje stuk, dus zit met tape vast :-\
Dus zelfde verhaal.

Overigens heb ik om 1 kastje een klein leren tasje. Dit omdat de plastic ringtjes afbreken waarmee ie aan de sleutels hangt. Vorige eigenaar zei dat het een aansteker-hoesje was, zo van een sigarenboor. Heb nooit een 2e  kunnen vinden, maar is wel een mooie oplossing. Dus als iemand nog weet waar je zo'n passend hoesje voor die a/b's kunt vinden, laat even weten.

kyro

heb overigens het 2de kastje ( wat het nooit gedaan heeft)
ook uitelkaar liggen, maar daar zit me een hoop plakkerige zooi in. batterij zit helemaal erin vastgeplakt ! weet niet of dat nog goed komt

Philip850

goed schoonmaken doet vaak wonderen.

Groetjes Philip
BMW K1600GT '20

Emiel

Citaat van: Philip850 op 19-01-2007 15:17:48
goed schoonmaken doet vaak wonderen.

Groetjes Philip

Juist, heb er al heel wat gerepareerd door simpel de batterij en de contactvlakken van de AB schoon te maken...