hevig stotteren

Gestart door ruud, 17-01-2007 12:13:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

ruud

Vandaag tijdens het rijden in een file begint mijn S70 hevig te stotteren en het lijkt wel alsof hij niet meer op de geliefde vijf pitten wilt lopen. Toerental varieert bij volgas tussen de 2.500 en 4.000 toeren en zo nu en dan zie ik het motorblokje oplichten in mijn dashboard. Overzetten op benzine is verder geen probleem.
Simpele conclusie, ligt aan het LPi.

Is nu mijn pomp kaduuk of mot ik wat ernstiger vrezen?

groet
Ruud

Ludo

Ruud, valt de motor ook stil tijdens het optrekken als je lpg rijd?

ruud

Lijkt wel zo ja blijft overigens wel stationair draaien met de koppeling in. Zoekt dan wel hevig tussen de 500 en 1000 toeren.
Als ik "gewoon" rij is de trekkracht volledig weg en valt de motor dood.

Ludo

heel herkenbaar.
dit zijn inderdaad de symptomen van een kapotte pomp.
helaas.
hoeveel kilometer heb je nu totaal gedaan op LPi?.

ruud

Ik denk een dikke 120.000 km

ruud

Staat nu bij Lean Mesman ter reparatie en idd de pomp naar de Philesteinen!

brrr wordt dus een dikke rekening

groetjes
Ruud

ruud

Nieuwe pomp erin (€ 590,-) :-\ :-\ :-\ en stinken als de nete naar lpg in dat ding :-[ :P ::) :-* :'( >:( ;D ;D ;D en nu maar hopen dat deze niet langs komt :police: want ik zie er hendig als deze uit :eusa_shifty: maar dan met meer van die :eusa_wall:, (vooral dat rooie!


maakt allemaal niet zoveel uit, weer heel wat lichter, en dat verdien je niet zomaar terug met op gas rijden. Zeker 6 tot 8 duizend kilometrs rijden voordat ik weer zo ;D zal tanken. LPi een dure grap!!!!!! (en ik kan er niet van lachen! >:( >:( >:( :( :( :( :eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_silenced: :eusa_silenced: :eusa_silenced: :eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:)

Chris S.D.

Citaat van: ruud op 17-01-2007 13:47:40
Ik denk een dikke 120.000 km

Uit je berichten op te maken valt dit helaas niet onder de garantie  :-\. Heeft Mesman nog iets gezegd over de gemiddelde levensduur van een dergelijke brandstofpomp ?

ruud

#8
Yep, zou zeker tussn de 120 en 150k moeten liggen! De mijn dus net eronder.
Mind you! Heb never nooit niet mijn tank leeggereden. Zodra het rode ledje ook maar een fractie van een seconde brand gaat ie bij mij op benzine.

Dat doe ik dus niet meer! Als deze pomp het geen ton meer doet en ik niet via garantie een nieuwe krijg met enige meetbare coulantie sloop ik dat gas er met een koevoet uit!
:P

groetjes
ruud

Ludo

zo dan, 590 eurootjes is niet mis.
heb je geen mailtje gestuurd naar Vialle, en een extra jaar garantie afgedwongen?.  :evil:

ruud

Zou dat zin hebben denk je?
Ik zal het eens proberen. heb je een adres ofzo?

groetjes
Ruud

Ludo

proberen kost niks hé Ruud.  ;)
info@Vialle.nl

Misha

Citaat van: ruud op 17-01-2007 12:13:31
Vandaag tijdens het rijden in een file begint mijn S70 hevig te stotteren en het lijkt wel alsof hij niet meer op de geliefde vijf pitten wilt lopen. Toerental varieert bij volgas tussen de 2.500 en 40000 toeren en zo nu en dan zie ik het motorblokje oplichten in mijn dashboard. Overzetten op benzine is verder geen probleem.
Is ook wel wat veel, zelfs voor een Volvo-blok..


Maar ik schrik er eigenlijk wel van : gaat zo'n pomp maar zo kort mee ?
Daar wordt ik -als redelijk tevreden LPi-rijder- niet echt vrolijk van..
Da's 3 jaar of zo !

Boehoe !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

het probleem is dat er geen precieze oorzaak van bekend is.
volgens mij bij Vialle zelfs niet.
er zijn al pompen gesneuveld bij 50, 60, 70.000km....  :-\


Marc O.

Is het probleem inmiddels wel opgelost, of kan het nog steeds voorkomen? Laat ik het anders vragen: mijn LPi installatie is van juni '06, kennen die deze storing ook nog? Inmiddels een goede 30k km mee gereden.
...The Nile isn't just a river in Africa...