Kent iemand deze, staat al een tijdje op Marktplaats

Gestart door Eugene, 04-06-2005 19:45:10

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Ik weet neit of er al een topic over is maar voordat er iemand over de zoekfunctie begint. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik vind niks over deze auto :-\

klik hier

Weet iemand iets van deze motor?
of is dat er een met een "erbij geschroefde" Turbo?

Alle info is welkom, ook wat een redelijke prijs zou zijn....

Groetjes,
Eugène

--edit--
idioot lange link onder tekst gezet
--edit--

If it's not blown, it sucks...

Boeijke

Lijkt me een duidelijk geval van een bijgeschroefde turbo. Wil niet zeggen dat het slecht is
overigens. Maar om je nu een richtprijs te geven is erg moeilijk. Een normale nette GLT doet max-
imaal ongeveer 2500euro Maar dit is maar net wat de gek er voor over heeft. Er rijdt er trouwens
nog 1 meer rond met zoiets. Een clublid waarvan de naam ik even vergeten ben.
Hij staat er idd al geruime tijd. Voor de rest kan ik er weinig van zeggen natuurlijk. Ken de auto
verders niet.

Willem

thuur

Is die niet van een club/forumlid?

[edit] Martijn, toch? Maar die zit niet in die regio :P [/edit]

Gr 8)

Ron850tdi

TWR stond ooit voor 'Tom Walkinshaw Racing' - een Brit die iets doet/deed met racende Jaguars of zo?  ???

Kan best een onder zijn licentie opgekietelde versie zijn....

Probeer eens op http://volvo-850-t5r.pagina.nl/

mehn

Citaat van: thuur op 04-06-2005 21:03:05

"martijn." (juist, met een punt ;D) heeft een GLT met een T-5 motor, dus geen GLT motor met een turbo erop geschroefd  ;)
Daarbij komt nog dat hij een nieuw model heeft zoals Swededemon I  :D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Bart GLT

Citaat van: Ron850tdi op 04-06-2005 22:11:19
TWR stond ooit voor 'Tom Walkinshaw Racing' - een Brit die iets doet/deed met racende Jaguars of zo?  ???

Die Tom W. is/was geen kleine hoor in de autoracerij. Was o.a. "managing director" van Arrows (F1 in het tijdperk Jos V.). En als baas van de Jaguar-kietel-brigade heeft hij wel voor twee Le Mans overwinningen gezorgd.

Dus inderdaad: hij deed "iets" met racende Jaguars.
Volvo forever!

Eugene

Het is dus een later geplaatste turbo als ik het goed begrijp?

Rai

Lijkt me wel iets van een handelaar, hij heeft ook nog een BMW te koop (wegens lease auto :-\).

Eugene

hmm, hij vertelde mij dat een kennis van hem de auto aan hem verkocht en dat het hem als enigste in NL is gelukt de TWR kit erop en werkend te krijgen ect... Lijkt me lastig als de turbo kapot is/gaat of als je nog verder wilt tunen. Vooral voor die vraagprijs van 4000 voor een auto uit 92 is het beter verder te kijken naar een jongere t-5 voor ongeveer dezelfde prijs. Er staan er namelijk 2 op marktplaats onder de 4000 euro. Al weet ik niet in wat voor staat die zijn.

Rsport

Citaat van: eugene op 06-06-2005 23:08:25
hmm, hij vertelde mij dat een kennis van hem de auto aan hem verkocht en dat het hem als enigste in NL is gelukt de TWR kit erop en werkend te krijgen ect... Lijkt me lastig als de turbo kapot is/gaat of als je nog verder wilt tunen. Vooral voor die vraagprijs van 4000 voor een auto uit 92 is het beter verder te kijken naar een jongere t-5 voor ongeveer dezelfde prijs. Er staan er namelijk 2 op marktplaats onder de 4000 euro. Al weet ik niet in wat voor staat die zijn.

Bij de bordeaux rode T5 van 3700,- ben ik wezen kijken.....

Ziet er niet verkeerd uit voor zijn leeftijd en kmstand, echter reken wel op een onderhoudsbeurt a 400,- bij de dealer, (270k beurt, lampje brand al) rechterkoplamp heeft een lelijke plek erop. De banden hebben nog een 3mm profiel rondom schatte ik zo.

Dan is er nog de koppeling: de één zegt dat ie geod is en dat je er niets van kan zeggen gezien deze zwaar gaat, de ander zegt dat ie er aan zit te komen omdat ie zwaar gaat.

Ik heb de koppeling meegenomen in de begroting en vond em dan uiteindelijk niet meer zo'n geweldige aanbieding.

Eugene

Thnx voor de info. Hoe zag het interieur er uit? en waren er veel duidelijke krassen en/of deukjes?

M a r c

Citaat van: mehn op 04-06-2005 23:16:19
Citaat van: thuur op 04-06-2005 21:03:05

"martijn." (juist, met een punt ;D) heeft een GLT met een T-5 motor, dus geen GLT motor met een turbo erop geschroefd  ;)
Daarbij komt nog dat hij een nieuw model heeft zoals Swededemon I  :D

We hebben (of hadden) wel een clublid met een GLT met daarop een turbo geknutseld. Volgens mij was die man zelf monteur bij een Volvo-dealer en kwam ie uit Ede.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Dan zou het wel eens de vorige eigenaar van die "GLTWR" kunne zijn.....

Ricardo

Citaat van: Bart GLT op 04-06-2005 23:44:27
Citaat van: Ron850tdi op 04-06-2005 22:11:19

Die Tom W. is/was geen kleine hoor in de autoracerij. Was o.a. "managing director" van Arrows (F1 in het tijdperk Jos V.). En als baas van de Jaguar-kietel-brigade heeft hij wel voor twee Le Mans overwinningen gezorgd.

Dus inderdaad: hij deed "iets" met racende Jaguars.

Niet alleen Jaguars. Tussen 80 en 85 heeft hij zich ook nog bezig gehouden met RX-7's en ik dacht dat hij later via Ford naar Volvo was gegaan maar of dat klopt?

Ricardo

Meer weten over Tom?

Toch even extra melden: His Mazda RX7s won the British Touring Car Championship in 1980 and 1981 with Win Percy driving, while in the latter year Walkinshaw shared victory in the Spa 24 Hours with Pierre Dieudonne.
Dat laatste was misschien off topic, excuses.