Is dit een normaal verbruik ?

Gestart door lipton, 08-01-2007 14:45:54

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Ludo

Citaat van: olaf850 op 19-01-2007 16:02:33
Mijn 850 2.5 verbruikt op gas 1: 7,5 en op benzine kan ik 1:10 halen is dit normaal..........het toerental stat. tegen de 1000 toeren......zijn dit normale waarden of valt hier iets aante doen.

niet dat het de oorzaak van het hoge(re) verbruik is, maar 1000 toeren stationair, is dat met warme of koude motor?.

Basbb

Hmm bij mij staat de toerenteller op 950 rpm, maar bij de gasboer aan de computer was te zien dat in werkelijkheid het toerental rond de 850-860 schommelde.

Lijkt mij dat het luisteren is of je motor hoger draait dan een andere 2.5 10v of aan de computer hangen ergens:) De toerenteller is niet 100% te vertrouwen.
s70 2.5 20v aut

lipton

ik ga hem 2 februari binnen doen bij volvo zelf voor onderhoud en dergelijke en ik heb dit vermeld en ik zal hem perfect laten afstellen

nu had ik verwacht om dat hij een 2liter is dat hij heel sterk zou optrekken maar daar heb ik helaas nooit iets van gemerkt. mischien dat het beter zal zijn als hij voledig is nagekeken.

Basbb

Verbruik blijft te hoog bij mijn auto sinds inbouw lpi, ik heb wel wat stevig doorgereden, maar bijna alleen maar snelweg wat een verbruik van 1 op 7,5 opleverde. Echter harder dan 130 op de teller heb ik niet gereden. Verschil is gewoon te groot met voor de inbouw op benzine waar ik met toen al waarschijnlijk defecte thermostaat 1 op 11,5 haalde gecombineerd.

Ik heb zelf vandaag mail gestuurd naar gasinbouw boer, ik ben het nou echt zat. Hellinkje van de benelux is al probleem om nog te versnellen zonder kickdown te gebruiken, zit dan bijna volgas te geven om naar 110km/h te komen  ???

lpi grr ellende tot nu toe en veel spijt, heel veel spiijt

edit:
Ik heb wel is getest op cruise control op snelweg van gas naar benzine overschakelen, valt erg op dat na overschakelen op benzine de verbruiksmeter aanmerkelijk lagere waarden aangeeft. Ik zal dat morgen nog is gaan testen. Volgens wat ik hier overal tegen kom, zou je verbruiksmeter op lpg verkeerde(dezelde als op benzine dus) waarden moeten aangeven en dus een hogere waarden op gas op een probleem duiden.

s70 2.5 20v aut

Ludo

basbb, waar heb je de installatie laten inbouwen?.
via gasfx?.

Basbb

v70 en niet veel hoger dan 1 op 8, dat is al twee keer beter dan wat ik haal;
s70 is lichter en daarnaast haal ik de 1 op 8 gewoon niet, lukt me niet.  :eusa_think:

1 punt, ik blijf zoeken totdat ik gevonden heb waar hoge verbruik en de slechte prestaties vandaan komt of gasboer gaat auto toch echt in oude staat herstellen   :eusa_silenced:

Me auto was overigens op benzine voor inbouw zuiniger dan wat de meeste mensen hier haalden, waardoor 1 op 8 voor mij echt te hoog is.

@ludo,
Het is lpi van vialle ingebouwd door nieuwhuijsen in Rijswijk. Zijn wat fouten gemaakt, maar service is verder wel goed. Ik ken wel mensen die wel tevreden over hun zijn, alleen bij mij wil het niet zo vlotten.
Niet via gasfx maar wel exact dezelfde installatie, ik heb zelfs het handleidinkje van gasfx erbij gekregen.

De foutmeldingen die er waren vlak na inbouw duiden op vacuumlekken of lekken in inlaatspruitstuk. Ik heb nu rechtstreeks gevraagd wat ze nou gedaan hebben naar aanleiding van mijn klachten die ik herhaaldelijk bekent heb gesteld:
- lambda error
- verbruik is veel hoger na inbouw, verschil is om precies te zijn 31% meer liters gas dan op benzine. Dit valt buiten de waarden die in de handleiding van gasfx genoemd worden.

Prestaties blijven matig ook nadat de thermostaat gemaakt is.

Ik heb vanwege ongelukje in huis 2 maanden zowat niet gereden, vandaar dat ik nu pas echt vervolg geef aan  het zoeken naar waarom de lpi installatie niet de prestaties geeft zoals geadverteerd. Vandaar dat nu inmiddels half jaar verder is en nog steeds posts zet over hetzelfde probleem.
s70 2.5 20v aut

Enno

Citaat van: Basbb op 21-01-2007 00:32:44
1 punt, ik blijf zoeken totdat ik gevonden heb waar hoge verbruik en de slechte prestaties vandaan komt of gasboer gaat auto toch echt in oude staat herstellen   :eusa_silenced:

Slechte prestaties....hij loopt op LP-gas harder dan op BK gas...

sinds reparatie van 2 lekker injectoren loopt hij op LPi weer zuiniger. Bovendien is top op LPi...na de reparatie.

Basbb

Citaat van: V70Enno op 21-01-2007 00:41:28
Slechte prestaties....hij loopt op LP-gas harder dan op BK gas...
sinds reparatie van 2 lekker injectoren loopt hij op LPi weer zuiniger. Bovendien is top op LPi...na de reparatie.

Hoe groot is het verschil tussen LP gas en BK gas? 1-5 pk met moeite voelbaar of echt een wereld van verschil?
gasfx adverteerd zeer vaak bij bk-stations, komt vreemd op me over dat dat gas dan niet zo goed zou werken met lpi? Maar ik zal voor volgende tankbeurt zoeken naar een lp-gas station om het uit te proberen.

s70 2.5 20v aut

Ludo

de samenstellingen van het gas zal bij beide hetzelfde moeten zijn.
lijkt me stug dat je auto merkbaar anders rijd met lpg van de ene tegenover de andere.

Enno

Top op LP-gas wordt veel makkelijkere bereikt...zo is mijn ervaring al een paar keer als met BK-gas.

Verder loopt auto mooier op LPi als op Benzine....

Enno

Citaat van: Ludo op 21-01-2007 00:48:36
de samenstellingen van het gas zal bij beide hetzelfde moeten zijn.
lijkt me stug dat je auto merkbaar anders rijd met lpg van de ene tegenover de andere.

toch zit er verschil in.....de verhouding propaan / butaan verschilt....per merk...en ook per periode....mijn eerste auto op gas met een ouderwets gasmengstuk was hier ook gevoelig voor.

-D©©©L-

De foutmeldingen die er waren vlak na inbouw duiden op vacuumlekken of lekken in inlaatspruitstuk. Ik heb nu rechtstreeks gevraagd wat ze nou gedaan hebben naar aanleiding van mijn klachten die ik herhaaldelijk bekent heb gesteld:
- lambda error
- verbruik is veel hoger na inbouw, verschil is om precies te zijn 31% meer liters gas dan op benzine. Dit valt buiten de waarden die in de handleiding van gasfx genoemd worden.

Is jou ook bekend of er nieuwe pakking geplaatst is bij het losnemen en terugplaatsen van het inlaad spruitstuk ?

Basbb

Citaat van: DCCCL op 21-01-2007 00:55:26

- lambda error

Is jou ook bekend of er nieuwe pakking geplaatst is bij het losnemen en terugplaatsen van het inlaad spruitstuk ?

Nee mij niet bekent, dit punt staat wel op de lijst van mogelijke oorzaken van lekken.
Zo' n pakking kost toch minder dan enkele tientjes hoogtens?(arbeidkosten niet meegerekend, is 0 als spruitstuk er toch af is voor wat anders lijkt mij)
s70 2.5 20v aut

Ludo

Citaat van: V70Enno op 21-01-2007 00:50:28
toch zit er verschil in.....de verhouding propaan / butaan verschilt....per merk...en ook per periode....mijn eerste auto op gas met een ouderwets gasmengstuk was hier ook gevoelig voor.

die verhouding merk je pas als de buitentemperatuur onder nul gaat.
en dan nóg, de verhouding zal nooit geen 10% verschil zijn bij verschillende leveranciers.
het verbruik word pas anders (lees hoger) als je puur propaan zou gaan rijden in de wintermaanden, en dat krijg je nergens, bij geen enkel tankstation.