How to: Instapverlichting blijft branden (S70)

Gestart door MaxieS70, 20-01-2007 20:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

TOP deze omschrijving  :eusa_clap:
net m'n deur open gehad en er een stukje van een doos lijst tussen gelijmd. Werk weer zoals het hoort te werken. 

Kizzy

er zit graffiet in WD 40, dit geleid elektriciteit. Misschien daarom microswitch stuk.
Wel bedankt voor fotoreportage. :eusa_clap:

Chris van Hout

Geweldige beschrijving!
Ik vermeldde dit probleem met mijn re achter portier een jaar geleden al op het forum, leverde toen geen bruikbare reacties op. De enige oplossing was het portier flink dichtknallen.
Nu ga ik aan de slag.
Bedankt!

Jeenyus

dit ziet er goed uit, ik heb dit probleem ook. sloop gelijk morgen deurpaneel eruit.



Trapper

Nog een notitie voor diegenen waarbij de achterportieren voor problemen zorgen.

In de achterdeur zit nog een plastic strip waar je het slot niet langs kan krijgen. De oplossing hiervoor is de 3e torx schroef (aan de binnenzijde van de deur onder 2 reeds genoemde torx schroeven) ook los te draaien. Hierdoor kan de plastic strip wat opzij zodat het slot er langs kan (schuin naar achter duwen, niet forceren!!)

Ik heb er overigens een stukje binnenband (van een fiets) tussen gewriemeld, drup secondelijm ertussen zodat hij niet wegschiet en klaar. Werkt top! In 45 minuten was ik klaar.

Ik hoef de deur nu echt maar dicht te laten vallen en de verlichting gaat uit.


thuur

Mooie aanvulling!

Ik heb het trouwens anders "opgelost": een viertal LEDs in de deuren gestopt..


Gr 8)

rogerV701998

Citaat van: Trapper op 21-04-2009 18:35:22
Nog een notitie voor diegenen waarbij de achterportieren voor problemen zorgen.

In de achterdeur zit nog een plastic strip waar je het slot niet langs kan krijgen. De oplossing hiervoor is de 3e torx schroef (aan de binnenzijde van de deur onder 2 reeds genoemde torx schroeven) ook los te draaien. Hierdoor kan de plastic strip wat opzij zodat het slot er langs kan (schuin naar achter duwen, niet forceren!!)
Ik heb er overigens een stukje binnenband (van een fiets) tussen gewriemeld, drup secondelijm ertussen zodat hij niet wegschiet en klaar. Werkt top! In 45 minuten was ik klaar.

Ik hoef de deur nu echt maar dicht te laten vallen en de verlichting gaat uit.



Zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31840.msg636601.html#msg636601

Gr. roger

maartenv70

Top omschrijving!
Ik heb met succes het probleem opgelost. Je kan natuurlijk de interieurverlichting uitzetten als tijdelijke oplossing, maar je hebt ook nog het rode lampje in de deur wat langzaam wat van je accu afsnoept...

Wel nog een kleine aanvullen voor de bestuurdersdeur:
Draai ook de torx bouten van de deurgreep los. Hier zit namelijk een staaf in waarmee de centrale vergrendeling wordt bediend. (met de sleutel van buitenaf)
De deurgreep moet je vervolgens een stukje naar buiten trekken, anders krijg je het slot er niet uit.

Bij het terugplaatsen is het wel even een precies werkje om die staaf weer in het slot te krijgen. Gelukkig zit er in de zijkant van de deur een extra gaatje (onder rubber dopje) waarmee je met een dunne schroevendraaier de staaf in de juiste richting krijgt.

elianmars

Citaat van: maartenv70 op 26-04-2009 13:13:43
Top omschrijving!
Ik heb met succes het probleem opgelost. Je kan natuurlijk de interieurverlichting uitzetten als tijdelijke oplossing, maar je hebt ook nog het rode lampje in de deur wat langzaam wat van je accu afsnoept...



Bij mij heb ik de interieurverlichting inderdaad uitgeschakeld. Ik moet de switch nog steeds aanpassen, of een ander slot er in, wat al maanden klaar ligt  :eusa_shhh:

Ik heb eigenlijk altijd wel in de gaten wanneer de switch blijft hangen. Als-ie blijft hangen kan het alarm niet worden ingeschakeld. En dat heb ik dan weer in de gaten omdat de knipperlichten niet even gaan branden als ik de deur op slot doe met de ab.
Gaan de knippers niet branden, dan weer even de deur open doen en hard dicht gooien  ;D

Toch maar een keer even tijd (en zin) maken om de boel in orde te maken.

johan283

Citaat van: maartenv70 op 26-04-2009 13:13:43
Top omschrijving!
Ik heb met succes het probleem opgelost. Je kan natuurlijk de interieurverlichting uitzetten als tijdelijke oplossing, maar je hebt ook nog het rode lampje in de deur wat langzaam wat van je accu afsnoept...


Nee hoor, zekering 15?? dacht ik eruit halen, dan geen probleem. Alleen dan werkt de AB van de CV niet meer moet ook al tijden dat weer repareren nog geen zin gemaakt

VolvoDeMio

#25
Citaat van: maartenv70 op 26-04-2009 13:13:43
Wel nog een kleine aanvullen voor de bestuurdersdeur:
Draai ook de torx bouten van de deurgreep los. Hier zit namelijk een staaf in waarmee de centrale vergrendeling wordt bediend. (met de sleutel van buitenaf)
De deurgreep moet je vervolgens een stukje naar buiten trekken, anders krijg je het slot er niet uit.

Bij het terugplaatsen is het wel even een precies werkje om die staaf weer in het slot te krijgen. Gelukkig zit er in de zijkant van de deur een extra gaatje (onder rubber dopje) waarmee je met een dunne schroevendraaier de staaf in de juiste richting krijgt.
Zeeeeeeeer waardevolle aanvulling.

Grrrrrrr, voorlopig hoop ik hier geen problemen mee te hebben!
Oh, en al die verbeterpunten van de V70....bij de 850 zit de bekleding met torxboutjes vast; bij de x70 met afbrekende kunststof pikkies.....grrrrrrr!

sheep

Echt super de beschrijving! Ik was wat bang dat ik allelei dingen kapot zou maken maar dit was echt in een uur gebeurd.
Nogmaals dank voor de uitleg. De garage wilde er al een nieuw slot in schroeven voor veel geld.

Mijn vrouw is met name erg dankbaar want de deur werd alleen maar harder dichtgegooid de laatste tijd. (soms 10 keer achterelkaar)

groeten

David

VolvoDeMio

Citaat van: sheep op 13-03-2010 17:10:00
......want de deur werd alleen maar harder dichtgegooid de laatste tijd. (soms 10 keer achterelkaar)
Zeeeer herkenbaar!
En we zijn geen kadett- of mercedes-rijders!

jgvdv

werkt inderdaad goed ,eindelijk mijn binnenverlichting uit zonder hard de deur dicht te gooien..

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

The Volvoboy

#29
Even snel een spoedvraagje, in de hoop dat er nu mensen achter de computer zitten! M'n linkervoordeur ligt nu open en ben bezig om het slot eruit te halen, maar het lukt niet! Er staat in de beschrijving dat je het slot naar beneden moet duwen en schuin moet houden, maar in welke kant schuin?
Alvast bedankt!

**EDIT: Slot is er al uit  ;D **
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km