is t nog steeds mogelijk omzetten naar G3?

Gestart door jakobab3, 21-01-2007 19:39:37

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

Rolvio, bijna goed. Zie ook mijn bijdrage eerder op
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17095.msg388007#msg388007 en ook eerdere replies.

Het gaat hier om het wel/niet voldoen aan de zgn EG 94/12 norm ("schone" auto gedoe en zo, natuurlijk een farce!). De inbouwboer vult een formulier in en noteert daar (o.a.) motortype e.d. op. En nu komt het: Dit form moet hij opsturen naar Volvo (indien het een Volvo verdamper betreft = Vialle) of naar een andere verdamper fabrikant, eea afhankelijk van wat er op de verdamper vermeld staat. Eerst daar controleren ze adhv die bewuste lijst waar ik het eerder over had en die ik overigens hier op mijn bureau heb liggen, of de desbetreffende auto aan de EG 94/12 norm voldoet. Mijn motortype de B5252S staat op die lijst pas vanaf '97 als EG 94/12 gecertificeerd. Een vette NO-GO dus. Tenzij Volvo (in dit geval) mij terwille wil zijn, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Indien wel een GO door Volvo dan gaat het form terug naar de inbouwboer die 'm afgeeft aan de klant die 'm simpelweg opstuurt naar het RDW.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

daytonawim

Volvo gaat dat echt niet doen, heb daar zelf contact over gehad met de mannen, die vraag hebben
ze al zeer vaak langs zien komen :-)

Bij een eerste inbouw wil het wel lukken, dan is die eerdere verklaring niet nodig.

Als je 3 a 4 jaar wilt blijven rijden, is de inbouw achteraf al bijna betaald aan je balasting voordeel