C70 2.4T Stationair onregelmatig / toerenschommeling

Gestart door llinssen, 14-03-2006 10:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

llinssen

In mijn jacht naar een C70 cabrio ben ik gisteren en vandaag uitgebreid aan het proefrijden in een aantrekkelijke wagen (1999, B5254T :D , 135K km)
EDIT: oh ja, auto staat sinds 2 jaar stil..... zou oorzaak van probleem kunnen zijn?

Alleen bij het stationair lopen (zowel in vrij als in 1e versnelling, maar dan minder merkbaar) varieert het toertal nogal. Dat gaat soms van 700-1200 op en neer (pieken van max 2 seconden om dan na twee seconden 700/800 weer naar 1200 te gaan), maar soms tussen 700-900.

Het maakt niet uit of de motor koud of warm is, het gebeurde ook na een rit van 100 km, en ook vlak na de relatief koude (parkeergarage) start van vanochtend.

Er lijkt geen verband te zijn tussen de temperatuur en de mate van toerenschommeling.

Wat zou dit kunnen zijn?
LMM? Electronic Throttle control / Electronische gasklep (door een keer als aankooptip gegeven en bij deze auto nog niet vervangen).
Vanmiddag ga ik naar een dealer met de auto om fouten uit te laten lezen, later naar de VAB om hem technisch te laten keuren (op uitlijning ongelukken etc), dus als jullie tips hebben waar ze op moeten letten: GRAAG  ;D
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Emiel


thuur


llinssen

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

thuur

Een euro of 600 (Had je best kunnen vinden met de zoekfunctie..)

Klik hier


Gr :-\

llinssen

Citaat van: thuur op 14-03-2006 15:46:05
Een euro of 600 (Had je best kunnen vinden met de zoekfunctie..)

Klik hier


Gr :-\

Heb je gelijk in, soms is de reactie sneller getyped dan de klik op het zoekknopje.
Zal me bezinnen voordat ik met een reactie zal beginnen.  ;)

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Jeroentjuh

Je kan de gasklep ook eerst ff goed reinigen en evt. de software laten updaten bij de dealer.....

VolvoSpecialist

Reinigen helpt niet (nauwelijks), bij de dealer uit laten lezen en indien foutcode gasklephuis aanwezig is, deze meteen vernieuwen.  :'( :'(
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

Jeroentjuh

#8
Citaat van: VolvoSpecialist op 25-03-2006 22:51:01
Reinigen helpt niet (nauwelijks), bij de dealer uit laten lezen en indien foutcode gasklephuis aanwezig is, deze meteen vernieuwen.  :'( :'(

Ben ik niet met je eens, ik heb al heel wat gaskleppen (ETM) schoongemaakt en icm nieuwe software (ETM en ECM) maakt dit een heel verschil......

Maar als de auto echt slecht loopt en ook permanente fouten heeft over de ETM dan is een nieuwe ETM soms de enige oplossing, dure dingen trouwens :o

Topsport180

Mijn T5 had ook last van toerenschommelingen bij stationairloop (plusminus 200 tpm).
Ik heb het gasklephuis laten reinigen en nu loopt ie weer netjes rond de 1.000 tpm stationair. Hopelijk blijft het nu (een hele poos) zo!
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

RRRRR_Ramon

Citaat van: Topsport180 op 28-01-2007 00:28:02
Mijn T5 had ook last van toerenschommelingen bij stationairloop (plusminus 200 tpm).
Ik heb het gasklephuis laten reinigen en nu loopt ie weer netjes rond de 1.000 tpm stationair. Hopelijk blijft het nu (een hele poos) zo!

Dan moet je terug want het stationair toerental ligt lager volgens mij. Op 850 tpm.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Emiel


RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪