sport stand

Gestart door T-5Robro, 24-01-2007 22:58:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

T-5Robro

Ik merk dat de sportstand van de bak niet altijd aanblijft.
Soms moet ik een paar keer van economy naar sport (met tussenposes) schakelen voordat hij pakt.
Meestal pas als ik onder de 2000rpm kom en naar sportstand ga, pakt ie pas.
Kan dit simpel aan de schakelaar liggen  :eusa_pray:   of komt het vaker voor dat 't aan de bak ligt?  :'(
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

-D©©©L-

Citaat van: T5Robro op 24-01-2007 22:58:52
Ik merk dat de sportstand van de bak niet altijd aanblijft.
Kan dit simpel aan de schakelaar liggen  :eusa_pray:   of komt het vaker voor dat 't aan de bak ligt?  :'(
Wanneer gaat deze "uit" dan ?

T-5Robro

LOL  ;D
Dat dacht ik ook, maar de bak denkt daar anders over geloof ik
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

Gmid

Hoe bedoel je 'pakt ie m'. Sportstand is simpelweg een schakelaar die er voor zorgt dat de bak later doorschakeld, en eerder terugschakeld bij gasgeven. Dit heeft niet zoveel met 'pakken' te maken. Wisselen tussen standen mag je officieel volgens het boekje zelfs pas voor je wegrijdt.
Volvo C30 '12

T-5Robro

Mmm, dat ben ik geloof ik niet helemaal met je eens. :eusa_snooty:   Als ik dus in economy rijdt en het pedaal een keer goed in wil trappen moet ik de auto eerst op de vluchtstrook zetten en uit t raam naar die 325i gillen dat ie ff moet wachten  ::)   ;D
Ik bedoel dat de schakelaar niet altijd de stand "pakt" waar hij op ingeschakeld staat oftewel de
benodigde info die bij de sportstand hoort niet aan de bak doorgeeft.
Hij blijft dus hoofdzakelijk in de economy stand schakelen, ongeacht de stand van de schakelaar.
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

-D©©©L-

Citaat van: T5Robro op 25-01-2007 20:07:14
Mmm, dat ben ik geloof ik niet helemaal met je eens. :eusa_snooty:   Als ik dus in economy rijdt en het pedaal een keer goed in wil trappen moet ik de auto eerst op de vluchtstrook zetten en uit t raam naar die 325i gillen dat ie ff moet wachten  ::)   ;D
Ik bedoel dat de schakelaar niet altijd de stand "pakt" waar hij op ingeschakeld staat oftewel de
benodigde info die bij de sportstand hoort niet aan de bak doorgeeft.
Hij blijft dus hoofdzakelijk in de economy stand schakelen, ongeacht de stand van de schakelaar.

Het ledje van sport stand gaat wel aan ?

FelixB

#6
Mijn vorige 850R stond 3 jaar onafgebroken in de sportstand, mijn huidige 850R al 5 jaar...

Waarom zou je hem in 'N' zetten? Met je gaspedaal bepaal je wanneer je schakelt....


Edit:
alleen 1x ooit in een zware winter/ijzel heb ik hem in 'N' (en dan nog niet eens in 'W' )moeten zetten omdat bij het rem-loslaten, de voorwielen (op zomerband, Pirelli Zero's) gingen slippen ....
855R & C70 T5 cabrio automaat

T-5Robro

Dat bedoel ik. Blééf hij maar in de sportstand staan.
:eusa_wall:
:eusa_whistle:
;D
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

Gmid

Citaat van: T5Robro op 25-01-2007 20:07:14
Mmm, dat ben ik geloof ik niet helemaal met je eens. :eusa_snooty:   Als ik dus in economy rijdt en het pedaal een keer goed in wil trappen moet ik de auto eerst op de vluchtstrook zetten en uit t raam naar die 325i gillen dat ie ff moet wachten  ::)   ;D
Ik bedoel dat de schakelaar niet altijd de stand "pakt" waar hij op ingeschakeld staat oftewel de
benodigde info die bij de sportstand hoort niet aan de bak doorgeeft.
Hij blijft dus hoofdzakelijk in de economy stand schakelen, ongeacht de stand van de schakelaar.


Dat is ook de reden dat ik "officieel" in mijn post erbij zet. Geen idee waarom dit in de boekjes staat, en ik duw m ook gewoon in de sport als dat nodig is.
Volvo C30 '12

Ludo

Sport–programma
Bij het Sport–programma wordt overgeschakeld op de punten waarbij optimale prestaties worden geleverd.
Zo lang de bestuurder langzaam accelereert, wordt volgens het Economy–programma overgeschakeld.

T-5Robro

Citaat van: DCCCL op 25-01-2007 20:12:02
Het ledje van sport stand gaat wel aan ?

Ja, ledje blijft netjes groen. Maar je merkt dat ie na een tijdje weer terugschakeld als in economy.
Heb geinformeerd naar nieuwe schakelaar (euro.38), viel me eigenlijk nog mee en is te proberen.
Heb ergens gelezen dat de schakelaar op een plek zit die eigenlijk teveel cola,broodje kroket en sauzijzenbroodjes te gevoelig is  
Anders vrees ik het ergste
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

-D©©©L-

Citaat van: T5Robro op 25-01-2007 20:18:50
Citaat van: DCCCL op 25-01-2007 20:12:02
Het ledje van sport stand gaat wel aan ?

Ja, ledje blijft netjes groen. Maar je merkt dat ie na een tijdje weer terugschakeld als in economy.
Heb geinformeerd naar nieuwe schakelaar (euro.38), viel me eigenlijk nog mee en is te proberen.
Heb ergens gelezen dat de schakelaar op een plek zit die eigenlijk teveel cola,broodje kroket en sauzijzenbroodjes te gevoelig is   
Anders vrees ik het ergste

Dat oranje ledje hoort op te lichten...

FelixB

#12
Citaat van: DCCCL op 25-01-2007 20:19:55
Citaat van: T5Robro op 25-01-2007 20:18:50
Citaat van: DCCCL op 25-01-2007 20:12:02
Het ledje van sport stand gaat wel aan ?

Ja, ledje blijft netjes groen. Maar je merkt dat ie na een tijdje weer terugschakeld als in economy.
Heb geinformeerd naar nieuwe schakelaar (euro.38), viel me eigenlijk nog mee en is te proberen.
Heb ergens gelezen dat de schakelaar op een plek zit die eigenlijk teveel cola,broodje kroket en sauzijzenbroodjes te gevoelig is   
Anders vrees ik het ergste

Dat ledje hoort oranje te worden...
Je was me nét vóór:
In een 850R is de sportstand oranje, is de sportstand in een 850T5-R (  ;D ) groen?

Toch wel leuk dat vooral R-ers reageren....

PS DCCCL moet je niet aan je mooie rode R werken?
855R & C70 T5 cabrio automaat

T-5Robro

bedoel dus rood.

Ludo heeft gelijk.  Maar heb de auto nog niet zo lang dus dan weet je t wel.
Net bij Rica geweest dus rij om de 5 seconden met gestrekte rechterbeen  ;D, dan verwacht ik wel enig reactie,
toch?
Als er één T-5R over de dam is ....... volgt er niets  :evil:

t5karel

t5-r ook orange :eusa_drool:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.