Lekkage via ventilatormotor.....

Gestart door elianmars, 26-01-2007 22:55:36

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Afgelopen weekend zat mijn vrouw te zeuren dat haar tas nat was geworden. Deze had op de vloer gestaan aan de bijrijderskant.
Er stond een laagje water op die plek.......  :eusa_think:

Vreemd....... Nooit last van gehad.

De boel zo goed mogelijk droog gedept met handdoeken en de hele week de blower flink heet laten blazen op die kant.
Alles was weer droog.

Was.......

Vandaag, na de regen, was de boel weer vochtig.

Er hingen wat druppeltjes aan de onderkant van het afdekpaneel onder het dashboard. Dat heb ik weggeschroefd en zag druppeltjes hangen aan de rand ventilatormotor/kachelhuis.

Er staat geen water in het kachelhuis. De opening en de slang zijn volledig open.

Kan het gewoon naar binnen regenen? En hoe kan het dat ik er nooit last van heb gehad en nu ineens wel?

thuur

Zijn de 2 slangen in de parafaan open?

Dat is die zwarte afdekplaat onder je ruitenwissers ;)

Gr 8)

Jeroentjuh

Weet je zeker dat de afvoer van het kachelhuis niet verstopt zit? Zit de kachelmotor er goed in? Afvoer onder de kap, van de parafaan ook niet verstopt? Huis van het interieurfilter ook niet losgekomen, zit vast gedrukt op een rubber.....

elianmars

Alle afvoeren zijn open. Ook die bij de parafaan. Die heb ik als eerste gecontroleerd.

Waar ik nog niet naar gekeken heb, is of het huis van het interieurfilter goed vast zit. Daar zou het naar binnen kunnen komen.
Dat huis heb ik er ongeveer een half jaar geleden in gedrukt, maar kon er niet zo lekker bij ('t moest natuurlijk weer even snel gebeuren......  ::)).
Misschien is dat na verloop van tijd toch wat omhoog gegaan, waardoor het water naar binnen kan.

Ik ga maar eens kijken of ik morgen op de flushmeeting ff tijd heb om tussendoor de parafaan los te schroeven en het te controleren.

Ik hoop dat 't probleem daar zit. Ik vind 't maar niks als het zo vochtig is in de wagen.......

Editje: Normaal gesproken moet het rubber van de kachelmotor toch gewoon afsluiten als er wat water naar binnen komt? Hoe kan 't nu dan ineens daar doorheen komen? Schroeven misschien iets losgekomen?
Ook maar even controleren, dus.

elianmars

Vanmiddag heb ik de houder van het interieurfilter goed aangedrukt. Hopen dat het nu over is.......

elianmars

Vandaag heeft het aardig wat geregend en tot nu toe blijft het droog.

Hopelijk was dus de houder van het interieurfilter de boosdoener van de lekkage  :eusa_think: