Ferodo DS Perfomance voor achterremmen

Gestart door Enno, 20-01-2007 21:33:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Iemand hier ervaring met Ferrodo DS Performance blokken voor de achterzijde?

nico1

carbon blauw das mijn volvo nou

Eugene

Citaat van: nico1 op 25-01-2007 19:16:03
gaat meer om de voorzijden

Voorremmen zijn idd belangrijker, maar dat was de vraag niet ;)

Ik heb er geen ervaring mee. Heb een complete set RedStuff op de kop getikt voor 65 euro, dus binnekort daarover wel iets te vertellen :P

If it's not blown, it sucks...

Enno

Volgende vraag....hoe is de combinatie ferrodo of red-stuf met originele remschijven?

Eugene

RedStuff moet je eigenlijk eerst goed warmremmen voordat ze lekker gaan bijten, dus bij koude remmen is het iets harder trappen. Veel mensen kunnen hier niet aan wennen. De DS Performance zijn ook goed als ze koud zijn, maar blijven ook lekker remmen als ze warm zijn. Met DS zelf geen ervaring met de Redstuff wel.

Op de originele schijven zal het geen problemen geven lijkt me.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Af en toe lange afstand hoge snelheid ....maakt redstuf dus ongeschikt ....lijkt me zo...vandaar de DS Performance.

mijn tweede vraag.......ga ik met sport blokken de levensduur van mijn schijven verder verkorten of juist verlengen? ik rij nu 1 setje schijven op met 1 setje remblokken. Remblokken volvo.....long life....zijn na 75000 km nog niet op...remschijven beginnen akelig dun te worden.



Eugene

Longlife blokken zijn volgens mij erg harde blokken, de DS performance zijn zachtere "schijfvriendelijke" blokken. Ik denk dat je de levensduur van de schijf verlengd, maar de blokken gaan minder lang mee.

If it's not blown, it sucks...

Enno

 Dat is ook juist mijn bedoeling...

Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van kromtrekkende schijven....

ik zou graag boven de 75000 km uitkomen....met een beter remgevoel dan dat ik nu heb.

Ik heb wat zitten zoeken.....en denk dat ik er DS Performance voor + achter op ga zetten..en voor overga op de 302 mm originele volvo schijven en dit alle gecomplementeerd met stalen remleidingen + 3 stuks nieuwe klauwen...4e is vorig jaar al vervangen.