302 mm remmen met 15" velgen?

Gestart door lange, 28-01-2007 12:55:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 12:25:31
Geen wonden verwachten. Maar als je toch nieuwe schijven moet... Hapt wat beter en houdt het net wat langer vol bij stevig remmen. Remt nauwelijks harder.

Remt nauwelijks harder? Waarom dan de upgrade van 280 naar 302 mm?

Die 850 moet op 1 of andere manier wel harder gaan remmen hoor... zelfs die op hol geslagen tractor van pa (XC70) remt beduidend harder, en die weegt 340 kilo meer  :o

Turbobiker

Citaat van: Taranis op 11-02-2007 12:34:19
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 12:25:31
Geen wonden verwachten. Maar als je toch nieuwe schijven moet... Hapt wat beter en houdt het net wat langer vol bij stevig remmen. Remt nauwelijks harder.

Remt nauwelijks harder? Waarom dan de upgrade van 280 naar 302 mm?

Die 850 moet op 1 of andere manier wel harder gaan remmen hoor... zelfs die op hol geslagen tractor van pa (XC70) remt beduidend harder, en die weegt 340 kilo meer  :o

De limitering van de 850 remmen zit in de remklauwen. Een grotere schijf doet de remkracht wel iets toenemen en ook de hitte afvoer iets gunstiger zijn, maar na alle verhalen hier op het forum was ik behoorlijk teleurgesteld in de slechts gering toegenomen remprestaties toen ik van 280 naar 302 ging.

Ik zeg dus niet dat er niets gebeurt, het is zeker een vooruitgang, maar niet een wereld van verschil...
De Tussenpaus

RonnieDuck

Om ook eens even wat aan dit topic toe te voegen.

upgrade van 280 naar 302mm met een goed merk blokken, zeker een wereld van verschil en zeker een aanrader!!!!!

Helemaal als je het toch moet vervangen!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Turbobiker

Laat ik het zo zeggen. Vanaf 220 vol in de remmen terug naar ongeveer 90 had ik nooit het idee dat het 100% gecontroleerd ging. Met 280mm.

Met 302 had ik nog steeds niet het idee dat het gecontroleerd ging, maar ik kon wel 20 meter (en dat is best veel!) later in de remmen om daarna op hetzelfde punt (de bocht ::) ) weer 90 te rijden.

Met de Mov'it BBK kan ik nog 50 meter later in de remmen vanaf 240 (motor is ook iets sterker geworden in de tussentijd...) en het remmen gaat volledig gecontroleerd. En dan durf ik nog niet eens maximaal te remmen en meestal duik ik 'slechts' met 80 de bocht in, gewoon omdat de remmen té goed werken.

Dus 302 levert wel degelijk verschil, maar verwacht geen wonderen...
De Tussenpaus

Taranis

Citaat van: RonnieDuck op 11-02-2007 13:29:47
upgrade van 280 naar 302mm met een goed merk blokken, zeker een wereld van verschil en zeker een aanrader!!!!!

En dan heb jij 302 mm originele Volvo schijven of een ander merk? En die 302mm schijven, zijn die er ook in 4-gaats of ben ik dan meteen verplicht 5-gaats te nemen?

Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 13:23:46
De limitering van de 850 remmen zit in de remklauwen.

Nu rij ik geen 240 met de GLT (mocht willen dat ie het haalde), maar andere remklauwen is misschien inderdaad ook wel een idee ja... ik zal zo de zoekfunctie weer eens proberen, maar uhm, aanraders? :) (en dan geen remmenset van € 2500,-  :P )

Misschien een idee om de T4 ook in 1x mee te doen... als je daar bij 250-255 op de rem trapt schrik je je in eerste instantie halfdood, er gebeurt voor je gevoel even helemaal niets  :o (maar vanaf 200 remt ie een stuk beter dan de GLT, dat wel)

Turbobiker

#20
Citaat van: Taranis op 11-02-2007 13:54:16
Citaat van: RonnieDuck op 11-02-2007 13:29:47
upgrade van 280 naar 302mm met een goed merk blokken, zeker een wereld van verschil en zeker een aanrader!!!!!

En dan heb jij 302 mm originele Volvo schijven of een ander merk? En die 302mm schijven, zijn die er ook in 4-gaats of ben ik dan meteen verplicht 5-gaats te nemen?

Ik zou er effe mailtje naar ET aan wagen...

Citaat van: Taranis op 11-02-2007 13:54:16
Citaat van: Turbobiker op 11-02-2007 13:23:46
De limitering van de 850 remmen zit in de remklauwen.

Nu rij ik geen 240 met de GLT (mocht willen dat ie het haalde), maar andere remklauwen is misschien inderdaad ook wel een idee ja... ik zal zo de zoekfunctie weer eens proberen, maar uhm, aanraders? :) (en dan geen remmenset van € 2500,-  :P )


Via e-bay een set Porsche klauwen en dan wat brackets zien te scoren en een paar S60R schijven en dan moet het voor 1000-1200 te doen zijn...


(koop nu eerst gewoon een T-5 ::) )
De Tussenpaus