wat te doen bij een lekkend stuurhuis?

Gestart door Hagalicious, 17-01-2007 11:29:23

Vorige topic - Volgende topic

Hagalicious

Jaja, het is al zo ver. Ik heb me auto voor een beurt gestuurd en tadaaaaaaaaaaaaaa..........lek stuurhuis. Nou kon die niet zien of het een groot lek betrof of dat het wel mee viel.

Dus hij (bevriend monteur) gaf als advies; goed schoonmaken, tankje afvullen en kijken hoe lang je met de vloeistof doet.
Lang?---->dan doen we een dopje leak lock erin.

kort?--->dan moet je een nieuw of geriviseerd stuurhuis erin zetten. Hij rekent voor mij geen of weinig manuren maar wat moet zo'n onderdeel kosten en waar kan je dat het beste aanschaffen? 

I want to live, i want to die in.....Sweden

)()()sT

Ik MEEN ze ooit op de site van estateservices gezien te hebben, nu niet meer.

Maar een belletje kan geen kwaad natuurlijk ;)

Succes

@®-

Citaat van: Hagalicious op 17-01-2007 11:29:23
Jaja, het is al zo ver. Ik heb me auto voor een beurt gestuurd en tadaaaaaaaaaaaaaa..........lek stuurhuis. Nou kon die niet zien of het een groot lek betrof of dat het wel mee viel.

Dus hij (bevriend monteur) gaf als advies; goed schoonmaken, tankje afvullen en kijken hoe lang je met de vloeistof doet.
Lang?---->dan doen we een dopje leak lock erin.

kort?--->dan moet je een nieuw of geriviseerd stuurhuis erin zetten. Hij rekent voor mij geen of weinig manuren maar wat moet zo'n onderdeel kosten en waar kan je dat het beste aanschaffen? 

Ik heb het ook gehad, en bij mij lekte die behoorlijk. Ik moest elke week mijn reservoir bij vullen.
Ik heb toen 5 dopjes Leak Lock er in gedaan en hij heeft nooit meer echt gelekt (misschien een klein druppeltje)

thuur

Gewoon Leak Lock erin gooien. Het stuurhuis lekt nu eenmaal, mocht het goedje het lek niet stoppen moet er toch een nieuw (2e hands) stuurhuis onder. Stopt het wel met lekken dan ben je meteen klaar :eusa_dance:

Gr 8)

reneetje

Ik heb dat goedje er ook in gekiept destijds , en dat heeft 1,5 jaar geholpen totdat met 1 klap de keerring eruit plofte en de olie er dus ook uitknalde.

Resultaat een nieuwe eronder , dit was destijds voor een awd , en die heeft een ander type stuurhuis dan een fwd.

Voor een fwd zou ik een rondje maken langs de bekende sloperijen en er da  ar eentje scoren.

Het eronder zetten is zelf te doen (mits wat sleutelervaring en het juiste gereedschap in de vorm van een brug en motortakel) en is in een ochtend te doen.

Bedenk dat dat leck stop spul en lapmiddel is en nooit een blijvende oplossing is.

Een goed stuurhuis van de sloop zal je ongeveer 250 euro gaan kosten.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

janpie

hoi met jan ik heb een v70 T AWD uit '97. en ik heb er nu ook een lek stuurhuis geloof ik
wat kost z'n grapje eigenlijk .ik begrijp dat een AWD weer anders is dan een FWD en dat ik dan niet klaar ben met 250 euro :'(

reneetje

Gereviseerd stuurhuis (dus de oude inleveren) kost bij de dealer rond de 700 euro.(van een awd dan )

Heb je al die muk (leck stop etc. ) erin zitten dan wil geeneen revisiebedrijf je oude stuurhuis reviseren , doordat dat goedje alles heeft aangetast.

Enne, dat stuurhuis in een uurtje verwisselen ?
Wie is dat ?
Ti Ta tovenaar soms ;D

Sub frame moet los , motor zakken, ophanging dus ook los , noem maar op, nee dat doe je echt niet in ruim een uurtje, een ochtend komt eerder.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)