S70 t5 update

Gestart door S. Brouwer, 29-01-2007 18:06:49

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

Hmm, is niet echt positief.

Wat ik van een gasboer hier uit de buurt begreep is dat er in de pompen olie zit, en wanneer de tank te ver leeggereden wordt dan verdwijnt er olie uit de pomp. Dan gaan ze rare geluiden maken en na nog een tijdje stoppen ze er helemaal mee.

Hij haalde zelf om de zoveel tijd de pomp eruit en vulde weer olie bij.

Nu weet ik niet hoe die pomp erin zit en welk type dit was. Maar dat zou eventueel een oplossing kunnen zijn om de levensduur van de pompen te verlengen.

Ludo

ik heb mijn tanken nooit leeg gereden en toch is de olie uit de pompen.
olie wisselen word nu idd geadviseerd door de installateur, het kan een oplossing zijn, maar het geeft je geen garantie.

<edit>typevoutje.

S. Brouwer

Citaat van: Ludo op 06-02-2007 10:04:30
ik heb mijn pompen nooit leeg gereden en toch is de olie er uit.
olie wisselen word nu idd geadviseerd door de installateur, het kan een oplossing zijn, maar het geeft je geen garantie.

Ok, maar het geeft in ieder geval meer hoop, ik weet niet hoeveel werk het is maar anders wordt het om de 10k oliewisselen/bijvullen. Zoveel gaat er niet in.

Ik snap ook dat dat niet de bedoeling is van het op Gas rijden, maar als er hiermee problemen voorkomen kunnen worden. Dan hebben "we" weinig keus.

Maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing,

Ludo

ik ga het ook wel proberen.
maar stel me ook de vraag waarom er op zaterdag met een volle tank wél olie inzit en op zondag een kilometer of 120 verder plots niet meer waardoor de pomp vastloopt.

Vialle moet hier gewoon z'n verantwoordelijkheid nemen, daar ga ik in eerste instantie voor!.

Ludo

Citaat van: S. Brouwer op 06-02-2007 10:09:13
Dan hebben "we" weinig keus.

weinig keus?.
Vialle in de kou laten staan...
naar de concurentie...
zoeken naar een andere pomp leverancier...
zelf pompjes gaan maken...

keuze genoeg lijkt me.

S. Brouwer

Citaat van: Ludo op 06-02-2007 10:14:42

weinig keus?.
Vialle in de kou laten staan...
naar de concurentie...
zoeken naar een andere pomp leverancier...
zelf pompjes gaan maken...

keuze genoeg lijkt me.

Ik heb voordat ik contact opnam met Mesman nog een paar gasboeren gebeld, deze gaven aan de s70 niet te willen of te kunnen voorzien van een gasinstallatie.
Dus dan blijft er weinig over,

Zelf de pompen reviseren lijkt me een betere oplossing.

S. Brouwer

net een paar foto's gemaakt met m'n telefoon
En ook nog ffies met photoshop aan de gang geweest.

shop met heldere lampen en gril

Beetje scheef maar vind ze er wel onder passen.

interieur

)()()sT

fbm

lange

een heel best stukie agresiever die voorkant zo :eusa_dance: :eusa_clap: ;D
de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht

EdOdee

Ziet er zeker mooi uit  8)

Ga misschien ook maar eens om me heen kijken voor eeen S/ V 70.

breakman

echt wel een full option !!! erg mooie wagen nogmaals ! procifiat ermee !!!  :o

S. Brouwer

Citaat van: fbm op 21-02-2007 19:12:44
Ziet er goed uit man! :eusa_drool:

Je had me al gewaarschuwd dat ik toch wel opzoek zou gaan naar wat snellers,
het is er eerder van gekomen dan ik verwacht had, maar die extra pk's bevallen zeer goed.

Citaat van: lange op 21-02-2007 19:16:36
een heel best stukie agresiever die voorkant zo :eusa_dance: :eusa_clap: ;D

Ik zat nog te twijfelen tussen lichte en donkere lampen maar dit ziet er zeker wat "woester"uit zo.

Eerst m'n vrachtwagen rijbewijs halen weer aan t werk en wil m'n motor rijbewijs nog halen en dan ga ik eens verder kijken voor de lampen en de gril. Dus dat gaat nog wel ffies duren.

Citaat van: breakman op 22-02-2007 11:55:27
echt wel een full option !!! erg mooie wagen nogmaals ! procifiat ermee !!!  :o

thnx

S. Brouwer

Vanmorgen om half 7 vertrokken vanaf amsterdam richting Son. File viel gelukkig mee en waren daar al om 8 uur.

Nog even moeten zoeken naar het pand, (keertje voorbij gereden) daarna de s70 bij Mesman voor de deur gestald voor de gasinbouw.

1e indruk van het bedrijf was dat het er netjes/verzorgd uitzag, geeft altijd meer vertrouwen dan een bedrijf waar het een ongeorganiseerd zootje is. En we werden goed ontvangen.

Nogmaals  afgesproken dat de olie afscheider zowiezo mee vervangen wordt.
En dan de vulnippel in de bumper geplaatst wordt. (aangezien ik deze toch nog ga laten spuiten wordt het nippel dan meteen in kleur mee gespoten).

Mocht er niks vreemds gebeuren dan haal ik donderdag de auto rond 5 uur weer op.

Na een korte babbel stonden we weer buiten en heb de auto daar met een goedgevoel achter gelaten.

Aangezien ik geen vrijwilligers kon vinden die 140km achter mij aan wilden rijden ben ik samen met een maat van me terug gegaan met het openbaar vervoer.

Ipv 1,5 uur met de auto wordt het dan bijna 3 uur met het openbaar vervoer.
En aangezien ik ook nog geen vrijwilliger heb voor donderdag wordt het dan weer 3 uur die kant op reizen met het openbaar vervoer.
Tsja je moet er wat voor over hebben en dat heb ik dit geval zeker.

Chris

Erg mooi! Veel plezier ermee...