linkervoorwiel

Gestart door martin850, 16-02-2007 15:52:45

Vorige topic - Volgende topic

martin850

Van de week hoorde ik bij mijn 850 een raar schurend geluid  bij het linker voorwiel, ik denk het is de rem,  Maar ik was er toch niet helemaal gerust op. Een dag later moest ik nog ff naar winterswijk vanuit ruurlo en geheel niets gehoord. Gisteravond pak ik de auto, te lui om te fietsen, ga van mijn oprit af en daar was het weer. Even na mijn pa geweest en hem een eindje laten rijden, want 2 horen meer als 1. Hij dacht ook dat het iets met de rem was.
Pa thuis afgezet en even na mijn beunhaas, verhaaltje vertelt, auto op de brug , krik eronder. (wat komt die auto toch ver uit de veren) 
Rem oke, maar een speling op het wiel, we vermoeden het wiellager, maar dat was het ook niet, de wielmoer was losgelopen, dus niet de moeren waar de velg mee vast zit, maar de grote moer in het midden. We konden hem zo een paar slag aandraaien..

Zolang als ik de auto heb, is dit nog nooit los geweest, en ik heb hem toch al weer 3.5 jaar...

FGG

Vastzittende remcylinder? Houd eens de temperatuur van de velg in de gaten na een rit.

Ik heb hetzelfde gehad, rechtsachter: soort van schurend, joelend geluid.

Gangbaar laten maken en probleem was opgelost.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

martin850

niet de remcilinder, het wiel zelf stond speling op, als ik er langer mee was doorgereden was ie er erafgelopen, het schuren kwam doordat de complete velg heen en weer schuurde.. Verder was er ook niets kapot, gelukkig

FGG

Citaat van: martin850 op 16-02-2007 16:01:10
niet de remcilinder, het wiel zelf stond speling op, als ik er langer mee was doorgereden was ie er erafgelopen, het schuren kwam doordat de complete velg heen en weer schuurde.. Verder was er ook niets kapot, gelukkig

Mmm, niet ver genoeg doorgelezen. :eusa_wall: Je had 't probleem al gevonden en opgelost.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

martin850

ja, maar ik wilde dit alleen even vertellen.

Wel bedankt voor het meedenken.

pwassink

Citaat van: martin850 op 16-02-2007 16:16:45
ja, maar ik wilde dit alleen even vertellen.

Wel bedankt voor het meedenken.

Martin,

Zijn dit kroonmoeren of "zelfborgende" moeren .. ?

In dat geval moet je ze of vervangen of errug goed schoonmaken en met loctite blauw oid semi-permanent vastzetten,
anders loop je de kans dat dit zo weergebeurt..

Ik had iets dergelijks met mijn 440, ook een hoop gedoe mee gehad ..

Just my 2 cts..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

@®-

Citaat van: martin850 op 16-02-2007 15:52:45
Van de week hoorde ik bij mijn 850 een raar schurend geluid  bij het linker voorwiel, ik denk het is de rem,  Maar ik was er toch niet helemaal gerust op. Een dag later moest ik nog ff naar winterswijk vanuit ruurlo en geheel niets gehoord. Gisteravond pak ik de auto, te lui om te fietsen, ga van mijn oprit af en daar was het weer. Even na mijn pa geweest en hem een eindje laten rijden, want 2 horen meer als 1. Hij dacht ook dat het iets met de rem was.
Pa thuis afgezet en even na mijn beunhaas, verhaaltje vertelt, auto op de brug , krik eronder. (wat komt die auto toch ver uit de veren) 
Rem oke, maar een speling op het wiel, we vermoeden het wiellager, maar dat was het ook niet, de wielmoer was losgelopen, dus niet de moeren waar de velg mee vast zit, maar de grote moer in het midden. We konden hem zo een paar slag aandraaien..

Zolang als ik de auto heb, is dit nog nooit los geweest, en ik heb hem toch al weer 3.5 jaar...

Maar deze moer heeft toch totaal niets met het vasthouden van de wielen te maken. Deze moer zet de aandrijf as vast in de wielnaaf.

Maar ik kan het mis hebben.

Emiel

Citaat van: @®- op 16-02-2007 17:25:23
Maar deze moer heeft toch totaal niets met het vasthouden van de wielen te maken. Deze moer zet de aandrijf as vast in de wielnaaf.

Maar ik kan het mis hebben.

Als die moer helemaal los ligt, loopt je wiel er ook af... :eusa_wall:

Heb ik nét niet gehad met een imitatie wiellager en een aantal rondjes Ring...

martin850

we hebben hem opnieuw vast gezet, maar ik geloof ook dat het beter is om er een nieuwe op te zetten. ik zal het onze beun zeggen en een nieuwe mee laten brengen.
Wel net zo`n fijn idee dat alles op zijn plaats blijft zitten.

bedankt,
groeten martin

Emiel

Kans is aanwezig dat je wiellager ook beschadigd is, die word immers bij mekaar gehouden door en aandrijfas aan de ene kant en de moer aan de andere kant. Bij twijfel vervangen.