1x starten, afslaan, nooit meer starten...

Gestart door Teddy81, 25-01-2008 16:16:33

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Hey, ik heb een probleem.... een probleem waar hier op het forum geen oplossing is aangegeven in de zoekfunctie.  ::)

Wat is mijn probleem. Sinds vandaag en gisteren heeft mijn auto (850R 2.0 1996) me al 3 keer laten staan.  >:(
Iedere keer nadat ik een stukje heb gereden, de auto wegzet en een half uur later de auto weer wil starten. De auto start als normaal, slaat aan, toeren zakken weg en de auto begint te stotteren. Dan valt de auto uit. Gasgeven helpt niet, hier reageert hij niet op. Dan probeer ik de auto opnieuw te starten, deze slaat nooit meer aan.
De eerste keer (gistermiddag) hebben we de bovenste intercoolerslang losgemaakt en wat remmenreiniger richting de inlaatklep gespoten. Hierna startte de auto en was (met moeite) aan de praat te houden totdat deze na enkele seconden (20) weer normaal stationair liep.
De tweede keer (gisteravond) wilde de auto wederom niet starten. K heb me toen op laten halen en naar huis laten brengen. Daar heb ik toen remmenreiniger en wat gereedschap opgehaald en ben weer terug gebracht naar de auto. Weer proberen, maar dit keer wilde het niet lukken. Ik heb het 5 keer geprobeerd (was rond 21h30) en ben toen gestopt. Daarna naar mn vriendin gegaan. Toen ik weer naar huis ging (rond 0h15) toch even langs de auto gereden, toch even proberen. En ja hoor, starten lopen, en.... blijven lopen.  ???
Auto daar laten staan, want ik kan niet 2 auto's rijden in mijn eentje. Vanochtend auto opgehaald, weer starten lopen en naar mijn werk. Net weer even klein stukje gereden meteen starten lopen, wilde ik weer terug naar mijn werk, starten, lopen, stotteren, afslaan en.... nooit meer aan de praat te krijgen.

Vanochtend heb ik hier al (na uitpluizen van het forum) mijn relais 103 eruit gehaald en deze bekeken. Soldering zag er niet heel erg verkeerd uit, maar we hebben toch de boel even opnieuw gesoldeerd. Waarna de auto vanmiddag dus de eerste keer meteen startte.
Het lijkt er dus op dat het enkel gebeurt als de auto een beetje warm is ofzo. Niet compleet warm, maar ook niet koud. Koudestart gaat perfect.

Daar ik volgende week vrijdag met de auto op wintersport moet zou ik wel graag mijn probleem opgelost zien. Ik heb er weinig behoefte aan dat ik straks sta te tanken en dan meteen niet meer verder kan rijden omdat de auto niet meer wil starten.

Wie helpt mij verder. Sleutelen gaat me prima af, maar storingzoeken ben ik wat minder goed in.

Alvast bedankt. Gr  ;D

Snellebaksteen

Gebeurd dit alleen na een kort stukje rijden of even laten draaien van de motor? Dan is het nl een bekend probleem. Lang doorstarten is het enige wat dan werkt. Wel 2 minuten soms...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Teddy81

Ja varieert tot nu toe van 500m tot 3km gereden. Zijn idd vrij korte stukjes!

Snellebaksteen

Dan is het dus gewoon een kwestie van niet bang zijn en langer doorstarten! Alhoewel hij na 3 km eigenlijk wel warm had moeten zijn. Hoe is je thermostaat? Staat de meter snel op 3 uur en wijkt ie daar niet meer van af?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: Teddy81 op 25-01-2008 16:48:46
Ja varieert tot nu toe van 500m tot 3km gereden. Zijn idd vrij korte stukjes!

Dan verzuipt de motor bij de volgende start. Hij loopt nog op een verrijkt mengsel en bij iedere start is het mengsel altijd rijk. Nooit zulke korte stukjes rijden dus. De ene 850 heeft er wel last van, de andere niet.

Mocht het toch gebeuren: plankgas (WOT) en doorstarten. Kan idd heel lang duren.

Je kunt wel controleren of de drukregelaar niet lekt en gooi eens een flesje injectorreiniger in de tank (daarna een flink stuk stevig rijden). Een nadruppelende injector maakt dit alleen maar erger.

Gr ;)

roelsmeekens

heb ik laatst ook gehad precies het zelfde!
bij mij draaide de brandstof pomp niet, relais 103 gecontroleerd, was goed.
Auto bij ons in de garage geduwd.
heb toen de deksel v.d brandstofpomp in kofferbak los gehaald om te meten of er spanning op kwam. Ledtester erop en meten of er spanning op kwam, contact aan en gelijk spanning
starten en hij liep weer :eusa_wall:
Ik heb er nu 3 weken gewoon mee gereden zonder problemen! Maar ga morgen
de brandstofpomp vervangen voor de zekerheid.
WWW.SMEEKENS.NL    

thuur

Citaat van: roelsmeekens op 25-01-2008 21:19:41
heb ik laatst ook gehad precies het zelfde!
bij mij draaide de brandstof pomp niet, relais 103 gecontroleerd, was goed.
Auto bij ons in de garage geduwd.
heb toen de deksel v.d brandstofpomp in kofferbak los gehaald om te meten of er spanning op kwam. Ledtester erop en meten of er spanning op kwam, contact aan en gelijk spanning
starten en hij liep weer :eusa_wall:
Ik heb er nu 3 weken gewoon mee gereden zonder problemen! Maar ga morgen
de brandstofpomp vervangen voor de zekerheid.

Als de motor afslaat, zet 103 de pomp uit.

Gr ;)

Teddy81

103 werkt gewoon. Gisteren avond naar een bevriende volvo monteur geweest, die de werkplaats in kon.
We zijn tot de conclusie gekomen dat de brandstofpomp echt wel aan het eind van zijn leven is en af en toe nog wel werkt, maar dat hij zijn beste tijd gehad heeft. Als hij niet draaide (terwijl dat wel moest) en je gaf er een klap op dan begon hij ineens wel te draaien.
Dus vandaag een andere pomp gehaald. Morgen even erin sleutelen en dan hoop ik weer van het gezeik af te zijn.

Bedankt voor jullie commentaren!!

Gr.