Van een Mondeo naar een 850R?

Gestart door Mondeowordt850, 04-02-2007 15:40:18

Vorige topic - Volgende topic

Mondeowordt850

Hallo allemaal,

Ik rijdt op het moment een Ford Mondeo diesel, een prima auto waar ik misschien net zo gek mee ben als jullie met de volvo's. Maar ik wil iets snellers en vanwege een grote (Berner Sennen)hond een station.

Omdat een Mondeo ST220 niet goed op lpg loopt, overweeg ik de overstap naar Volvo.
Ik ben op zoek naar een mooie 850R / V70R, vanwege 55.000 per jaar op lpg. Gezien het budget zal het waarschijnlijk de 850 worden.

Nou zullen mijn vragen wel veel gesteld zijn, maar ik heb inmiddels al een uurtje het forum door zitten spitten. Een 850R op LPG schijnt dus geen probleem te zijn, maar ik kan het beste de Iridum (excuseer me als ik het fout gespeld heb) bougies kopen.

Verder ben ik er achter gekomen dat de remmen een zwak punt zijn van de 850. Misschien dat ik op dat punt een upgrade overweeg (Brembo). Wat zijn verder nog specifieke aandachtspunten voor een 850R met ongeveer 200.000 op de teller?

Ik ben van plan deze auto dus in te ruilen voor een snelle Volvo: LINK

Bij voorbaat dank!

RRRRR_Ramon

Goede keuze iig.

Hier staat beschreven waar je op moet letten in het algemeen:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0

Kijk nog even of je aanstaande niet in dit lijstje staat:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=5306.0

Voor de rest goed opletten en overweeg misschien om er 1 te importeren vanuit Duitsland, kan heel aantrekkelijk zijn. Is ook genoeg over geschreven op dit forum.

Succes met de verkoop en de zoektocht!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

)()()sT

Welkom.... en succes met je zoektocht!!

Ik typte zojuist in een topic over 850's in Duitsland dat het altijd begint te jeuken als ik die advertenties daar zie.. Wellicht is bij onze oosterburen kijken een goede optie (zelf ook de 850 uit D gehaald en goede ervaringen met importeren).

Succes en ik ben benieuwd!!!

(trouwens: die Mondeo ziet er ook best uit!!  :eusa_clap:)

FGG

Welkom op 't Forum en suc6 met je vindtocht.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Mondeowordt850

Ok, die lijst met aandachtspunten is erg makkelijk. Daar kan ik zeker wat mee. Bedankt voor de link!

Ik heb gister het interieur van de Mondeo nog vreselijk goed schoongemaakt (stoelen los, zodat daaronder ook elk stofje weg is). Aan de ene kant heb ik nu iets zeer speciaals, je ziet niet gauw nog zo'n Mondeo.

Maar dat vermogen van een T5-R of R spreekt me wel erg aan, zeker omdat het verder ook praktische auto's zijn (onderin lekker stil, en alle Golfjes en Civicjes achter je laten als het moet).

Brambo67

Nog een paar redenen als je nog verdere argumenten nodig hebt:
- veilig, veilig en veilig
- je kunt er veel zelf aan doen
- tijdloos
- markant
- het mooiste motorgeluid

Er staat volgens mij een hele mooie rooie 850R op dit forum... ;)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

animalT5R

Citaat van: Brambo67 op 04-02-2007 17:03:06
- tijdloos
- markant

Niet meer  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Brambo67

Citaat van: animal op 04-02-2007 17:04:34
- tijdloos
- markant

Niet meer  ;)

Wie o wie...??? ???
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Mondeowordt850

Motorgeluid is inderdaad wel iets waarom ik een 5-cilinder wil. De Mondeo ST220 is een erg snelle 6-cilinder, maar een alu blok en lpg is vragen om problemen. Daarom komt dus de Volvo om de hoek kijken.

Dit is misschien vloeken in de kerk, maar qua veiligheid zal ik er bij een 850 echt niet op vooruit gaan, eerder iets terug. Ik heb op m'n werk wel eens aanrijdingen gezien met 850's en Mondeo's (2001 model) en die doen absoluut niet voor elkaar onder.

Het mooist vind ik een donkergroen R, maar een zwarte of donkerblauwe is ook erg mooi. Rood en wit ben ik niet echt een liefhebber van. Er staat in Putten momenteel een groene R te koop (particulier), deze heeft mijn interesse gekregen. Zodra ik wat meer concrete reacties op de verkoop van de Mondeo heb gehad, ga ik daar eens een kijkje nemen.

Rayman

Mondeo: erg goed sturende auto. Heb je al vaker met een R gereden? Weet waar je voor kiest.
Dark Side of the Force is German

Mondeowordt850

Nee, ik heb wel een keer bij iemand meegereden in een 850 T5-R. Ik weet verder niet wat het stuurgedrag van een Volvo is... ik gok minder scherp en eerder de neiging rechtdoor te gaan. Helt een station veel over in de bochten?

Ik heb nu een aangepast onderstel, waarmee ik een Seat Leon Cupra, vreselijk te kijk kan zetten in het bochtenwerk (ook op hoge snelheid). Qua stuurgedrag zal ik waarschijnlijk een forse stap terug gaan, maar ik rijdt veel snelweg (360km van de 400km per dag), dus daarin ben ik best bereid wat in te leveren.

Het voordeel van de 850R is dat hij zeer comfortabel is als je rustig rijdt, ook motorgeluid blijft dan mooi achterwege.... totdat je het gaspedaal weer vind.

BenC70ES

Citaat van: Mondeowordt850 op 04-02-2007 17:16:15
maar een alu blok en lpg is vragen om problemen

Waarom dan? En de 5 cilinders zijn ook volledig alu.

Bij een crash weet ik toch in welke auto ik wil zitten hoor!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

Citaat van: Mondeowordt850 op 04-02-2007 17:42:12
Nee, ik heb wel een keer bij iemand meegereden in een 850 T5-R. Ik weet verder niet wat het stuurgedrag van een Volvo is... ik gok minder scherp en eerder de neiging rechtdoor te gaan. Helt een station veel over in de bochten?

Ik heb nu een aangepast onderstel, waarmee ik een Seat Leon Cupra, vreselijk te kijk kan zetten in het bochtenwerk (ook op hoge snelheid). Qua stuurgedrag zal ik waarschijnlijk een forse stap terug gaan, maar ik rijdt veel snelweg (360km van de 400km per dag), dus daarin ben ik best bereid wat in te leveren.

Het voordeel van de 850R is dat hij zeer comfortabel is als je rustig rijdt, ook motorgeluid blijft dan mooi achterwege.... totdat je het gaspedaal weer vind.

Je kunt het onderstel van de 850 ook aanpassen. Met gele Koni's is het al een hele verbetering. KW III zou nog mooier zijn. Dan nog een stel echt goede banden. En dan doet 'ie niet heel veel meer onder voor een al verbeterde Mondeo.

Estate helt niet meer dan een sedan.

En met een chipje er in is de 850 stukken sneller dan de ST220...
De Tussenpaus

ief

Citaat van: Brambo67 op 04-02-2007 17:06:44
Citaat van: animal op 04-02-2007 17:04:34
- tijdloos
- markant

Niet meer  ;)

Wie o wie...??? ???
Begin eens met topics te lezen.... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

lange

de portemonnee was leeg dus de Volvo weg.
auw auw auw
een Suzuki ignis terug gekocht