Wat voor brommer had/heb je vroegah gehad ?

Gestart door Misha, 07-02-2007 19:23:45

Vorige topic - Volgende topic

simmz

ik had op m'n 16e een keivette puch NRG. Liep toen 90km/h!!! best vet...

maar sinds 3 jaar ben ik helemaal verkocht aan de klassieke passie op wielen, de vespa;

hier in bijnaklaar-status

en hier na een jaartje er op te hebben gereden...

dit juweeltje heb ik gekocht als volledige roestblok. Kwam zo uit toscane mijn tuin in rollen...

1 wintertje gesleuteld, geschuurt en gespoten en voila! dar istie! Het is een Vespa 50N uit 1967...

adembenemend niet...

simmz.
every man dies, not every man really lives

Johann

Citaat van: Robbocop op 08-02-2007 09:44:29
Citaat van: Johann op 08-02-2007 09:22:23
We hadden er ook een in de buurt, zonder de schokdempertjes achter, die over de 100 deed en ik weet nog dat ze dit ding na een half jaar ofzo op de schroot gedaan hebben omdat het frame helemaal verbogen was.. :eusa_dance:

Als ie 100 kmh liep dan was de vertanding vrij zwaar, van het optrekken kon ie dus niet kromgaan. Het kromtrekken bij Puchjes (want daar hebben we het toch over?) komt vaker door hard over drempels vlammen ed. Het frame is voor kromtrekken wegens optrekken te sterk. Maar voor het steigerwerk uiteraard  niet geschikt.......zie mijn tussengelaste stang.......dat werkt beter....en een verstevigde achterbrug

Ik weet niet meer precies wat ze er aan gedaan hadden, volgens mij was het ook 90 CC ofzo..  ??? Wat ik wel weet, hij kon over de 100 tot 110 ongeveer en hij trok als een idioot. Volgens mij viel het met de tandwielverhouding ook nog wel mee want ze hebben er ooit mee op de snelweg gereden met het verkeer mee maar dit ging veel te gek. Type rouwdouwer die er op zat was er bang van dus maar weer aangepast.

elmarconi

Heb ook meerder Puch Maxi, met name krukassen versleten. Alles geprobeerd maar de fijnste was een vrijwel nieuwe orginele cylinder die ik met de frees/dremel van meerdere grotere spoelpoorten heb voorzien. Liep ong. 80-85 maar superstil en heerlijke trekkracht (ff de veertjes van de centrifugaalkoppeling iets verstellen).
Fietstassen erop, rest orgineel, en geen agent die je ooit aanhoudt.  :police:
--
Autogas Inside . . .

HaRdCoRe-WeZ

Ik gaat ff wat fotootjes op sporen...

Clapton

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 08-02-2007 12:48:54
Ik gaat ff wat fotootjes op sporen...

kijk even of je nog die van een paarse Yamaha FS1 kan vinden...  ;D :eusa_whistle:

HaRdCoRe-WeZ

Yamadrama...nee dank je. Hoewel de FS1 wel een mooi apparaat is.

Ik reed Puch Maxi...moest weinig hebben van die raceplee's. Mja, tenzij redelijk opgevoerd natuurlijk. Ik zeg SR met MHR Speed eronder, tering, dat liep hard. Wel leuk, maar ben blij dat ik van die 2-takt bende af ben eerlijk gezegd.

Philip850

ach het blijft charme hebben. en ik baal dat ik de nieuwe cilinder voor mn speedfight niet in huis heb anders had ik vandaag lekker in de sneeuw kunnen raggen  :evil:
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Eric

Hey leuk onderwerp! Ik ga eens even op zoek naar foto's.. vraag me af of ik die nog heb..
Ik heb vroegah een Honda MTX gehad met 50 snel.. Liep iets van 70 maar wa shard genoeg..
Helemaal aangepast naar een Honda XL-R met motor delen van Acerbis (of hoe schrijf je dat).. Was echt vet te bruut zouden ze nu zeggen!  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Ingrid

Een doodsimpele zwarte Puch Maxi met zo'n gaasje voor de lamp om nog iets van stoerigheids te hebben.

Wat wel grappig was: met de brommer naar motor-rijles... van de brommer op de motor ging nog wel maar andersom na een uur lessen was echt crisis!!
Volvo is a girls best friend...

martin850

ik ben begonnen met een puch maxi, slecht ding met een gat in de tank op de verkeerde plek en elke 3 weken gaskabel kapot, daarna een yamaha dt. Een echte herenbrommer, liep 75 en nooit problemen mee gehad.

why-not

vroegah had ik een (paarse  :P)Yamaha FS1 60cc met roterende inlaat  ;D
ding heeft me een vermogen gekost maar wel veel lol. kon hem zo´n beetje blindelings in en uit elkaar halen. (wat ik ook meerdere malen heb moeten doen  :-\)

Domaso

Lang geleden een Puch M50 Racing gehad. Vergeleken met de Yamaha's waar bijna iedereen op reed een echte tank.

ps. foto van internet geplukt.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daytonawim

Cool ding, heb ik ook een tijdje gehad!

Lindert Bogers

Ik heb een aprilia rs 50/70 deze heb ik idd nog steeds en doe als het kan hem ook niet weg.
Toen ik jong was  ;) heb ik veel  brommers en scooters gehad deze was de mooiste. korte opsomming:-batavus gogo
                                           -peugeot buxy
                                           -honda mtx
                                           -vespa cia
                                           -puch energy
                                           -honda nsr
                                           -aprilia rs.
De aprilia rs was een chestrefield uitvoering die geheel naar oliver jaque heb omgebouwd. Hij is zeer snel  135 km/h op een kr1s teller. Dit kwam door de op maat gemaakte uitlaat (jolly moto), cilinder en een 24mm carb en overige aanpassingen uiteraard.

Philip850

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73