Toerental blijft hangen bij opschakelen

Gestart door adriaanN, 23-01-2006 21:35:38

Vorige topic - Volgende topic

adriaanN

Heb sinds kort een mooie 850 2.3 T-5.  :-\
Bij gemiddeld optrekken (dus niet sloom en niet snel) blijft het motor-toerental rond de 2500 -3000 toeren eventjes hangen bij opschakelen (koppeling in en gas terug)  :-[
Nu weet ik niet of dit normaal is bij een Turbo. Heb hier en daar al eens nagevraagd maar krijg uiteenlopende reacties. Op dit moment is stand:dat 50 % reageert dat dit normaal is voor een Turbo en 50 %  reageren dat dit niet normaal is.
Graag ook jullie reacties / adviesen en meningen.
De leverancier heeft een bepaalde klep vervangen en ...-huis schoongemaakt. Lijkt al minder te worden maar is nog niet weg/

Groet,
Adriaan

adriaanN

Johann

Kan ook in de gaskabel zelf zitten of het stangetje met kogelkopje bij de gasklep.

Beetje WD40 kan helpen en poetsen.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Christiaan

Adriaan,

Jou probleem is niet hetzelfde als het probleem wat ik het aangekaart in "mijn" topic. Bij mij blijft incidenteel het gas echt hangen op ca 4000 toeren. Ik kan dat alleen maar oplossen door de motor uit te zetten of hoger op te schakelen.
Als ik jou verhaal lees kan ik je niet echt helpen, ik heb geen turbo.
Wat ik wel denk te weten is dat het normaal is dat het toerental bij intrappen vd koppeling een fractie licht stijgt, dit om betere emissie waarden te realiseren.
Christiaan

adriaanN

Bedankt alvast voor de reacties,
Vandaag is mijn auto teruggeweest naar garage, waar ze hem , onder garantie , door de Volvo dealer ter plaatse hebben na laten kijken. Weet niet precies wat ze allemaal gedaan hebben maar inderdaad ook iets aan gasklep.
Hij rijdt nu dus weer fantastisch!!! Ze hebben het toch netjes opgelost. Toerental blijft niet meer hangen.  Mocht het euvel nog eens terugkomen dan heb ik aan jullie tips en die van de andere topic(s); ook al is het niet precies hetzelfde nog wat achtergrond materiaal.

Groet,
Adriaan N