Snel op de snelweg, een discussie.

Gestart door petertje, 10-02-2007 20:46:26

Vorige topic - Volgende topic

de boekhouder

Mijn laatste opmerking komt overigens misschien botter over dan ik bedoel. Excuses indien van toepassing.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Johann

Die acties als 80 km/h op de snelwegen zijn die door een meerderheid tot stand gekomen?
Ook is het duidelijk dat op sommige stukken de snelheid makkelijk omhoog kan naar ~140 km/h.

En dan die opmerking van Peijs dat verbreden van een van de hoofdaders van Nederland, de A1, niet nodig is maar wel over een tijdsspanne van 8 jaar deze verbinding helemaal om zeep helpen en daarbij ook gevaarlijker maken dan dat ie was.. Wat krijg je dan? Spitsstroken met een of andere eikel achter het toetsenbord die voor jou gaat bepalen of je in een drukke 2 baans komt of met geopende strook in een net zo langzame en tot 100 km/h gelimiteerde 3 baans.

En vrijwel iedereen klaagt hier over, kan er weinig democratie in terugvinden.

M a r c

Citaat van: de boekhouder op 14-02-2007 09:31:00
Citaat van: M a r c op 14-02-2007 09:27:14
Dat je aan het einde van je leven tenminste gewoon gedaan hebt wat je zélf wilde en niet je hele leven in het keurslijf van de Nederlandse regelgeving hebt bewogen...  :)

Regeltjes, vastgesteld door de meerderheid; als je daar zo'n moeite mee hebt, waarom woon je hier dan ?

Omdat er overal regels zijn... en ik snap ook wel dat er in grote lijnen regels moeten zijn als je met zoveel mensen op elkaar gepakt zit... maar soms slaan we hier in NL helemaal door. Enkele voorbeelden: hebben we eens een stormpje (in 20 jaar) en er moeten weer meteen gedragsregels komen voor vrachtwagens, er valt 5cm sneeuw en men wil meteen winterbanden gaan verplichten? Komop zeg! Dat zijn alleen maar ideeen door politici die vinden dat ze toch eens een keer met íets moeten komen om hun dikke salaris te verantwoorden. I rest my case  :eusa_snooty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Clapton

Citaat van: de boekhouder op 14-02-2007 09:18:48
De discussie lijkt eigenlijk te gaan over of en zo ja in hoeverre het acceptabel is democratisch tot stand gekomen regels te overtreden   :angel:

Kan iemand mij in dat laatste geval uitleggen wat de zin van de betreffende regels is als we die naar eigen believen naast ons neer mogen leggen ?

Ik denk dat het overtreden van regels en het niet accepteren van autoriteit in alle Nederlandse genen is ingebakken, bijvoorbeeld dé nationale sport was kijken hoever je kunt gaan met de belasting.

Daarnaast is de Nederlander in mijn optiek, ik ben het in ieder geval, een individualistisch persoon die zich in deze plurivorme tijden probeert te onderscheiden.  

Dat onderscheiden doet men dus ook middels bijvoorbeeld auto's te tunen én te controleren hoe hard het nu gaat. Het enige wat ik wil bereiken, én ja ik ben eigenwijs, is dat diegene die véél te hard rijdt dat zo veilig mogelijk doet zonder anderen in gevaar te brengen.

de boekhouder

Het democratische gehalte vind je terug in de verkiezingen. Wil je meer democratie moet je referenda overwegen, maar dat is een andere discussie.

Misschien juist omdat er zoveel (betuttelende) regeltjes zijn is de neiging groter om ze te overtreden. Ik zie ook het nut niet in van een maximum van 120 op zondagavond over de A6 richting Emmeloord.

Waar het mij om gaat is: als ieder de regels naar eigen inzicht gaat overtreden, waar is dan de grens ? En wanneer is iemand in staat om te bepalen of het verantwoord is over de grens te gaan ?
(dd.)

Ben

Citaat van: Clapton op 14-02-2007 00:12:44
Overigens heb ik geen Porsche om op te scheppen, daar hebben we een bootje voor... 

Zie ik nou goed dat hij te koop is.  :eusa_think:
Oeps OFF TOPIC. Zo'n bootje komt niet op de snelweg.

flap

maw: rij zo hard je wilt, maar niet voorbij mijn net 18 jarige dochter, in mijn auto.

als ik achter het stuur zit hoop ik de spiegels goed te gebruiken, en ik mocht willen dat ik je kon volgen :eusa_pray:

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

de boekhouder

LOL   ;D   ;D   ;D   ;D   ;D  ;D
(dd.)

flap

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

michiel

Niemand in NL wil veel regeltjes. Maar helaas wonen we in zo'n beetje het dichtst bevolkte land ter wereld en daarom kan het niet anders zo zijn dat we een beetje in onze individuele vrijheid worden aangetast door al die regeltjes. Als iedereen namelijk vrolijk gaat doen waar hij zin in heeft, dus zonder remmende regeltjes, breekt compleet de pleuris uit. Dus dat gaat niet: om te voorkomen dat iedereen doet waar die zin in heeft moet het land bestuurd worden. En om het land een beetje bestuurbaar te houden zijn er regeltjes nodig. En daarin wordt wel eens doorgeschoten.
Komt nog eens bij dat 'men' bij situaties die 'men' als vervelend ervaart, of als 'men' iets is overkomen, 'men' graag iemand of iets de schuld wil geven. En dat iets is al snel de overheid. Bij dit 'de schuld geven' komt men al snel met eis tot schadeclaim over de brug. En om dit dan weer te voorkomen vaardigt de overheid weer nieuwe regeltjes uit, veelal bedacht door politici die daadkrachtig bij de kiezer willen overkomen. Ik cynisch? Nee, nooit......... :eusa_naughty:
Probleem/problemen hiermee is/zijn dat die regeltjes star zijn: ze zijn in vrijwel alle omstandigheden, en voor iedereen gelijk. Daarbij zijn ze ook nog eens afgesteld op de grootst gemene deler, of liever de stomst gemene deler. Want voor al die mensen die op de IQ-test boven de 120 scoorden zijn waarschijnlijk veel minder regeltjes nodig dan voor Bonnie St Claire :eusa_doh: of haar soortgenoten. Maar Bonnie St Claire woont ook in NL, en heeft waarschijnlijk ook een auto en een rijbewijs.
Bovendien schatten veel mensen hun eigen capaciteiten hoger in dan ze zijn (ik heb momenteel niemand hier op het forum op het oog. Rustig maar....) en besluiten dus in hun oneindige wijsheid dat die regeltjes op dat moment en op die plaats voor hun niet hoeven te gelden. Daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan, nietwaar? Als ik na middernacht over de A7 naar huis rijd, ga ik dan 120 rijden?
Aan het eind van het liedje komt het er op neer dat we allemaal de regeltjes in ons eigen voordeel willen toepassen / ombuigen; de mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van ons eigen inzicht / vermogen / capaciteit / verantwoordelijkheidsgevoel / hypocrisie.
Eerlijk gezegd heb ik een beetje genoeg van bovenstaande discussie, want iedereen berijdt zijn eigen stokpaardje en zal geen haarbreed toegeven aan een ander (zijn mening). En dat gaat nu al 19 pagina's door.......
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

de boekhouder

Precies, daar gaat het mij dus om: als ieder naar eigen inzicht gaat bepalen of en in welke mate de regels voor hem/haar gelden is het einde zoek.
(dd.)

Taranis

Ludo

Citaat van: michiel op 14-02-2007 10:27:23
Bovendien schatten veel mensen hun eigen capaciteiten hoger in dan ze zijn (ik heb momenteel niemand hier op het forum op het oog. Rustig maar....)

:eusa_clap:

Citaat van: Ludo op 12-02-2007 22:12:05
... hoop supermannen hier.