Wastegate met WD40 smeren

Gestart door Ronbroek, 18-03-2007 19:10:46

Vorige topic - Volgende topic

Ronbroek

Zou de turbo wastegate met een beetje WD 40 behandeld mogen worden, of kan het ergens tussenlopen waar het niet gewenst is.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Schnappi

loopt hij dan niet goed?

maakt hij rare geluiden?

groeten

thuur

WD40 vervliegt. Zeker als je turbo op temperathuur is. Ik zou idd eerder op zoek gaan naar de oorzaak van je vraag..

Gr ;)

Eugene

Citaat van: ronbroek op 18-03-2007 19:10:46
Zou de turbo wastegate met een beetje WD 40 behandeld mogen worden, of kan het ergens tussenlopen waar het niet gewenst is.

Het rookt en stinkt een minuutje nadat je de auto gestart hebt, maar helpen doet het zeker niet.

If it's not blown, it sucks...

b0nkolok

Citaat van: Eugene op 18-03-2007 22:37:58
Citaat van: ronbroek op 18-03-2007 19:10:46

Het rookt en stinkt een minuutje nadat je de auto gestart hebt, maar helpen doet het zeker niet.

De wastegate van mijn groene doet het niet meer, enerzijds wel aardig (rete snel), maar anderzijds wordt af en toe de benzinetoevoer even afgesloten. Heb steeds de code 'te hoge laaddruk' . Ik hou daar dan met optrekken gewoon rekening mee. Zou me geen zorgen maken. Maar als hij stinkt is het ernstiger!!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Eugene

Stinken is het verbranden van de WD40 in dit geval ;)

If it's not blown, it sucks...

Ronbroek

Nou, gister had ik maar tot de helft van het witte vlak turbodruk, ff gestopt en met draaiende motor wat aan de slangetjes gerommeld, daar kon ik niks aan vinden.

Na opnieuw starten van de auto was alles weer ok. Misschien de computer even in de noodloop ?

Het lijkt me dat alles wat mechanisch is op zn tijd wel eens een smeertje kan gebruiken, vandaar de vraag.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter