Constante stroom 12 V op trekhaak stekkerdoos

Gestart door Robbb, 11-06-2007 20:27:49

Vorige topic - Volgende topic

Robbb

Hallo,

Ik heb een vraagje ik heb een V70 uit 2000 met een Bosal trekhaak eronder.
Hiernaast zit een 13 polige stekkerdoos. Maar ik heb geen constante 12 V
beschikbaar voor in de caravan. Enig idee wat er mis is : zekering, kabels of
computer instellingen ?

)()()sT

Heb je wel die constante draad vanaf de accu lopen (met zwevende zekering)??
Anders moet je die zelf trekken

;)

Robbb

Bedankt,

Heb inderdaad nog geen constant stroom draad vanaf accu ( in elk geval niet zelf gedaan ) , ga ik nakijken en indien nodig een aanleggen met zwefende zekering.
Dacht ooit iets gelezen te hebben over inschakelen van constant stroom met computer ( + relais schakelen natuurlijk ) maar is dus waarschijnlijk niet waar.

Robbb

Ik heb wel 12 V op pin 10 van de 13-polige plug staan als de auto op contact staat.
Dit is afgezekerd via 30 A onder de motorkap (in het standaard zekering kastje).
Ik denk dat ik die aansluiting voor de koelkast ga gebruiken in de caravan (kan ik ook niet vergeten de koelkast uit te schakelen bij stilstaan om te voorkomen dat de accu leegloopt.)

hanszelf

Als het goed is zitten op een 13-polige connector meerdere 12V aansluitingen. Eén op 9 voor de binnenverlichting en eventueel bijladen van de boordaccu, en één op 10 voor de koelkast. Aanbevolen wordt om nr. 10 mee te laten schakelen en 9 constant te houden (zie ook deze pdf).

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

tackle

ik heb een geschakelde constante stroomdraad....dan trekt de koelkast mijn accu niet leeg. Gewoon via het contact