stoelverwarming stuk

Gestart door arjen, 16-05-2003 20:49:02

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Niet dat ik het nu echt nodig heb. Maar ik kwam er toevallig achter dat mijn stoelverwarming stuk is(alleen aan berijders kant) Een blik onder de stoel leverde op dat bij het ionstellen van de stoel waarschijnlijk het snoertje stuk getrokken is. Om het te repareren moet denk ik de hele stoel d'r uit. Is dit een ingewikkelde klus? Of juist zo gepiept? Hoop natuurlijk het laatste... ;D

Reitse

Stoel demonteren is simpel (echt waar!)

De stoel zit met 4 bouten (achter verborgen onder kunststof kapjes voor aan de buitenzijde ook) vast aan de bodem. Die draai je los, je maakt ook de bout van de gordel los (waar deze aan de stoel zit). Je kantelt de stoel achterover, dan trek je de stekker los van de stoelverwarming/gordelverklikker en je kan de stoel uit de auto pakken.

denkweb

Denk aan je gordelspanner!!!

Meestal is het een kabeltje of de thermostaat die stuk is.

Tarieven staan al ergens op het forum vermeld.

gelebanaan

Citaat van: Reitse op 16-05-2003 20:58:05
Stoel demonteren is simpel (echt waar!)

De stoel zit met 4 bouten (achter verborgen onder kunststof kapjes voor aan de buitenzijde ook) vast aan de bodem. Die draai je los, je maakt ook de bout van de gordel los (waar deze aan de stoel zit). Je kantelt de stoel achterover, dan trek je de stekker los van de stoelverwarming/gordelverklikker en je kan de stoel uit de auto pakken.
NIET DOEN! Is niet nodig. Aan de onderzijde van de stoel gaan de twee draadjes naar de thermostaat in de zetel. Dit is een rond dingetje dat je met wat behendigheid eruit kunt halen. Twee stekkertjes eraan steken en weer terug manouvreren in de zetel. Ik heb zo beide stoelen onder handen gehad. Een half uurtje werk.

Succes!

arjen

Je bedoelt de tarieven als je het wil laten doen? Ik doe dit maar zelf. Ik heb overduidelijk een snoertje kapot getrokken bij het verstellen. (doen we iedere dag, mijn vrouw rijdt namelijk net zo vaak als ik en die is een stuk kleiner...) Het moet heel simpel te maken zijn. Heb al geprobeerd hem te maken zonder stoeldemontage, maar daar heb je toch echt slange-armen voor nodig.

arjen

Had het stukje over de thermostaat over het hoofd gezien. Zit die in die holte waar die twee snoertjes in verdwijnen?(waarvan er bij mij dus eentje stuk is...)De twee snoertjes horen in een stekkertje en die stekkertjes worden dus aan de thermostaat bevestigd?

gelebanaan

Helemaal juist! Dus de thermostaat uit het schuim wurmen, op je gemak de draadjes eraan maken en terug monteren.

arjen

Ik ga het morgenochtend gelijk proberen. Kan ik opscheppen dat ik m'n stoelverwarming gerepareerd heb(heb niet direct twee rechterhanden) Meestal sloop ik dingen als ik ze probeer te repareren. Zal dat deze keer eens proberen na te laten... ;D

gelebanaan

Laat maar weten of het gelukt is......  ;)

arjen

denkweb

En denk aan de gordelspanner!

arjen

't is gelukt! Mijn billen branden weer als vanouds onder mijn lijf vandaan. 't was inderdaad simpel gele banaan! Wel raar dat je zo'n thermostaat zomaar los kunt trekken. Hoort die ook niet weer ergens aan vast te zitten?enne met de gordelspanner zit het wel snor. Dat ben ik niet aan geweest. 't was al met al vijf minuten werk. :)

denkweb

De volgende klant is voor jou ;-)

Adri

Heel bijzonder... ik kon met geen mogelijkheid bij de thermostaat komen door alle electromoteren die in de weg zitten. Dus de stoel eruit gehaald. Maar ook toen kreeg ik de thermostaat er niet uit getrokken!
Bij mij was het lipje waar het stekkertje op moet afgebroken, heb er toen maar een draadje aan gesoldeerd. Lastig hoor als de thermostaat nog in de stoel zit.
Had ik brute kracht moeten gebruiken??

Van de gordelspanner had ik geen last. Wanneer gaat dat ding af?

Adri.

denkweb

Citaat van: Adri op 19-05-2003 11:49:03
Van de gordelspanner had ik geen last. Wanneer gaat dat ding af?

Meestal wanneer je er net niet op zit te wachten