Weer een brandstofpomp?

Gestart door GeertG, 13-02-2007 13:41:59

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Eugene

Citaat van: thuur op 15-02-2007 00:29:23
Wat was het nou dan ???

Gr ;)

Relais 103 maakte geen goed contact blijkbaar, dus leek het kabelbreuk omdat relais 103 was uitgesloten de dag ervoor. Pomp gebruikt om vanalles te testen, en tijdens die tests overleed de betreffende pomp. Na het wisselen van relais 103 naar mijn T-5 toe bleek (alweer) dat het niet aan dat relais lag, maar toen het terug in de auto van Geert gezet was, bleek dat er weer "stroom" op de kabel van de benzinepomp stond. 2ehands pomp maar ingebouwd en alles werkte.

Nadat we de andere pomp nog eens aan de accu hielden bleek dat die ook weer leefde, welliswaar niet op volle kracht.

Erg vreemd allemaal....

If it's not blown, it sucks...

GeertG

Citaat van: Eugene op 15-02-2007 00:48:28
Wat was het nou dan ???

Gr ;)

Relais 103 maakte geen goed contact blijkbaar, dus leek het kabelbreuk omdat relais 103 was uitgesloten de dag ervoor. Pomp gebruikt om vanalles te testen, en tijdens die tests overleed de betreffende pomp. Na het wisselen van relais 103 naar mijn T-5 toe bleek (alweer) dat het niet aan dat relais lag, maar toen het terug in de auto van Geert gezet was, bleek dat er weer "stroom" op de kabel van de benzinepomp stond. 2ehands pomp maar ingebouwd en alles werkte.

Nadat we de andere pomp nog eens aan de accu hielden bleek dat die ook weer leefde, welliswaar niet op volle kracht.

Erg vreemd allemaal....

Inderdaad heel vreemd allemaal. ::)
Denk je toch dat alles systematisch en met een beetje denkwerk is aangepakt, blijkt achteraf dat er iets wat gecontroleerd is (en werkte! ) het toch niet heel goed te doen (relais 103 dus). Al liep de brandstofpomp ook op z'n laatst aangezien hij het dan wel weer en dan weer niet deed (op een externe accu)  ::).

(moet dit in ander technisch gedeelte? :) )
Na inbouwen en terugplaatsen van alles wat eruit was startte hij dus weer zonder problemen op benzine  :eusa_clap: maar toen kwam weer een raar verschijnsel. Daar waar na starten gelijk overgeschakeld wordt op gas, bleef hij nu lopen op benzine  ::)
Door op knopje van gas te duwen schakelde ie om maar motor sloeg gelijk af. Gecontroleerd of kleppen schakelden (check) en weer een nieuw raadsel. Ben toen effe stukje op benzine gaan rijden maar tijdens omschakelen viel motor gelijk uit. Leek net alsof er geen gas richting motor ging terwijl dat toch achterin bij slangen hoorbaar was. Ook zekeringen gecheckt maar niets.

Een ander ervaren persoon  ;) merkte op dat ie wel een tijd lang met open motorkap buiten in regen/vocht had gestaan...... ::) Omdat het tijd werd voor andere dingen besloten om maar eerst een dag of 2 op benzine te rijden (konden ten minste zonder problemen starten en rijden) en daarna wel te kijken.
Toen ik bijna thuis was toch maar weer even geprobeerd om te schakelen en wonder boven wonder deed ie het weer gewoon op gas. Daarna nog gestopt. motor uit en opnieuw gestart en alles functioneerde normaal  :eusa_dance:

Zullen dit laatste euvele dus maar aan vocht toeschrijven........ iemand  ervaringen hiermee ? ? ?

Maar uiteindelijk dus eind goed, al goed  :eusa_boohoo: (en dat is toch belangrijkste)   :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Mooi Geert,

bedankt dat je het ook nog ff liet weten per sms gister, kon ik tenminste met een gerust hart gaan slapen  ;D ;D

En nu hopen dat ie het blijft doen!  :)

mehn

Ik zou wel het relais ff opnieuw (laten) solderen. Toen ik het beoordeelde werkte hij probleemloos, maar de solderingen zagen er niet meer helemaal fris uit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Eugene op 15-02-2007 00:48:28
Wat was het nou dan ???

Gr ;)

Relais 103 maakte geen goed contact blijkbaar, dus leek het kabelbreuk omdat relais 103 was uitgesloten de dag ervoor.

Erg vreemd allemaal.... 

heb je ook het hoofdrelais van het brandstofsysteem gecontroleerd of eens uitgewisseld?.

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Ludo

die zit onder het kapje boven de radiator.
op de afbeelding "G"

Ludo

mehn

Nope, behalve 1-4-2 op A3  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 15-02-2007 18:45:22
Nope, behalve 1-4-2 op A3  ;D

En remmen doet ie gewoon goed  :eusa_boohoo: (of was het nou iets met een of andere sensor  ::)   ;D)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)