starblokkering eraf gooien een optie?

Gestart door Ralph, 03-04-2008 20:45:33

Vorige topic - Volgende topic

Ralph

Ik snap er geen bal meer van.....

Ik heb bij mijn 850 2 afstandsbedieningen gekregen. Kleur zwart, rechthoeking van vorm (maar wel een beetje ovaal aan de zijkanten) heeft 2 knopjes (zwaar versleten). Is dit nu een originele volvo AB? Het probleem is het volgende: beiden AB-en zijn zo goed als overleden. Eentje doet het nog wel, maar de knopjes zijn op. Ik ben bang dat ik vandaag of morgen bij de auto sta en de startblokkering er niet af wil.
Wat dan? Ik hoor dat nieuwe AB-en niet/nauwelijks te krijgen zijn... startblokkering uitschakelen?.. misschien een optie. Tevens lees ik op het forum over een ledje midden op het dashboard. deze heb ik, maar wat is de functie. Bij mij brandt geen lampje. Wel heb ik zo'n zenuwachtig knipperend lampje naast mijn stuur zitten.
Indien er een alarm op mijn auto zit, waar kan ik die vinden en testen?

pfff....wat vraag ik toch veel in een keer...   :eusa_think:
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af. Dat scheelt 2 glazen.

thuur

Origineel: plaats eens een foto.

Startblokkering is een chip in de sleutel, de ab's zijn slechts van de cv.

LEDje op het dash staat in je boekje ;)

Lampje naast je stuur ??? Op de A-stijl bedoel je? Dat is van het alarm.

Gr 8)

ThomasGLT

Je afstandbedieningen zijn inderdaad origineel volvo en regelen alleen het vergrendelen. Het besturingskastje hiervan zit rechts van je handschoenkastje/tegen de rechterbuitenkant van de auto.

Mocht je nieuwe afstandbedieningen willen; een complete set is goedkoper dan een losse afstandbediening.

Zo`n lampje had ik in mijn 850 ook op die plek. Dat was inderdaad van de startonderbreking, maar daar had ik een andere afstandbediening voor.

Je zou eens de bekledingsplaat onder het stuur wegmoeten halen (2 torx schroefjes) en kijken waar het naartoe gaat. Als er een zwart kastje aanzit, bijvoorbeeld achter de radio verstopt, dan weet je genoeg, dat is een startonderbreker. (aftermarket) Hoe die dan aangestuurd word is een raadsel. Of knippert het lampje gewoon altijd?

Startonderbreker eruithalen is soms even zoeken. Je moet het punt vinden waar de draden aan je kabelboom zijn bevestigd. Vaak tussen aansturing startmotor en aansturing brandstofpomp.

Ralph

Startblokkering reageert toch alleen maar op de AB. Wanneer ik de auto open met de Volvo-sleutel kan ik de auto niet starten. Dus dat verhaal met een chippie in de sleutel snap ik niet.

Philip850

Startblokkering zit op 2 niveau's, ten eerste op het centrale alarmsysteem en ten tweede via de chip in de sleutel. Als je de eerste omzeilt, heb je nog steeds de 2e nodig. M.a.w. als een dief je alarm omzeilt, kan hij nog steeds niet zomaar starten.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Ralph

Citaat van: Philip850 op 14-04-2008 13:08:46
Startblokkering zit op 2 niveau's, ten eerste op het centrale alarmsysteem en ten tweede via de chip in de sleutel. Als je de eerste omzeilt, heb je nog steeds de 2e nodig. M.a.w. als een dief je alarm omzeilt, kan hij nog steeds niet zomaar starten.

Ik heb de sleutels geprobeerd, maar werkt niet  ???
Volgens mij werkt de startblokkering alleen op mijn (niet origineel volvo) afstandsbediening.
Ben bang dat als de afstandsbedineingen sneuvelen (ze zijn al bijna overleden) dat ik niks meer kan.
Op dit moment overweeg ik om de startblokkering eraf te laten halen.... maar waar zit dat eigenlijk in de auto?