mening gevraagd over XC 70 2.5T awd 2001

Gestart door daytonawim, 16-02-2007 18:36:30

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Taranis op 16-02-2007 22:43:14
Citaat van: Sbv op 16-02-2007 22:28:41
Mijn vader heeft een 2004 D5 en die rammelt nog niet.

Is de stuurpomp stil? Bij ons piept ie bij elke stuurbeweging...

O ja, pa kwam ook nog met een goede: iedere 80.000 km is de standkachel kapot, is het binnenwerk gesmolten. Maar dat is dan de diesel, geen idee of dat bij de benzinevariant beter gaat...

Stuurpomp is stil, maar de standkachel heeft nie zoveel zin meer begreep ik gisteren van Pa. Zekering was goed. Auto heeft nog geen 70000 km gelopen.
Hij had wel afgelopen week een defecte abs sensor. Skidcontrol melding ofzo.

Taranis

Citaat van: Sbv op 16-02-2007 22:48:06
Stuurpomp is stil, maar de standkachel heeft nie zoveel zin meer begreep ik gisteren van Pa. Zekering was goed. Auto heeft nog geen 70000 km gelopen.

Woei, skidcontrol  :eusa_dance: 't Feest is bij jullie dus ook begonnen... ook gehad, computer vervangen en nu begint het hele gezeik weer opnieuw. Meldingen dat koplampen stuk zijn terwijl ze dat niet zijn, trekhaken die een servicebeurt nodig zouden hebben (???), rechterbuitenspiegels die uit zichzelf letterlijk elke 5 minuten alle kanten op bewegen behalve de goede (dat ding is gewoon onbruikbaar dus, gelukkig is er de binnenspiegel nog), elektrische stoelverstellingen die doen waar ze zelf zin in hebben, moet ik nog even doorgaan?
Automaat/cruisecontrol is ook al een keer flink over de zeik geweest... bij gebruik van de 'resume' functie gaf het ding volgas en trok door tot in de toerenbegrenzer zonder te schakelen. Enige remedie was cruise control uitzetten, automaat in N, stoppen, motor af en opnieuw starten... na een software-update was het opgelost ::)
Verder besloten de airconditioning en de radio er mee op te houden toen m'n ouders onderweg naar Zweden waren om mij te bezoeken in Borlänge. Hebben ze 10 dagen zonder airco en radio gereden. Na een reset was alles weer in orde...
Overigens is het deksel wat op de doos van de computer zit niet van het goede formaat waardoor er regenwater in terecht kan komen. Is bij ons dus gebeurd en is er kortsluiting geweest. Deksel (en we hadden gevraagd óók de computer, tijdens garantie, maar of dat gebeurd is is nog steeds de vraag) en computer vervangen, maar nu begint het hele gezeik weer opnieuw.

Beetje maandagochtendauto...

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 16-02-2007 22:58:53

(en we hadden gevraagd óók de computer, tijdens garantie, maar of dat gebeurd is is nog steeds de vraag)

altijd zelf even kruisje of ander merkteken erop zetten als je geen andere controle mogelijkheid hebt. merkstift werkt erg goed
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Sbv

Citaat van: Taranis op 16-02-2007 22:58:53
Citaat van: Sbv op 16-02-2007 22:48:06

Woei, skidcontrol  :eusa_dance: 't Feest is bij jullie dus ook begonnen... ook gehad, computer vervangen en nu begint het hele gezeik weer opnieuw. Meldingen dat koplampen stuk zijn terwijl ze dat niet zijn, trekhaken die een servicebeurt nodig zouden hebben (???), rechterbuitenspiegels die uit zichzelf letterlijk elke 5 minuten alle kanten op bewegen behalve de goede (dat ding is gewoon onbruikbaar dus, gelukkig is er de binnenspiegel nog), elektrische stoelverstellingen die doen waar ze zelf zin in hebben, moet ik nog even doorgaan?
Automaat/cruisecontrol is ook al een keer flink over de zeik geweest... bij gebruik van de 'resume' functie gaf het ding volgas en trok door tot in de toerenbegrenzer zonder te schakelen. Enige remedie was cruise control uitzetten, automaat in N, stoppen, motor af en opnieuw starten... na een software-update was het opgelost ::)
Verder besloten de airconditioning en de radio er mee op te houden toen m'n ouders onderweg naar Zweden waren om mij te bezoeken in Borlänge. Hebben ze 10 dagen zonder airco en radio gereden. Na een reset was alles weer in orde...
Overigens is het deksel wat op de doos van de computer zit niet van het goede formaat waardoor er regenwater in terecht kan komen. Is bij ons dus gebeurd en is er kortsluiting geweest. Deksel (en we hadden gevraagd óók de computer, tijdens garantie, maar of dat gebeurd is is nog steeds de vraag) en computer vervangen, maar nu begint het hele gezeik weer opnieuw.

Beetje maandagochtendauto...

Hmm zal dit eens aan mijn Pa doorsturen. Zal hij wel vrolijk van worden. Morgenlijk een maandagmiddag auto ? Aflevering was overigens op zaterdag ;-) Hebben je ouders ook een geartronic ?

Taranis

Citaat van: Sbv op 17-02-2007 14:36:16
Hebben je ouders ook een geartronic ?

Yep :)

Geloof dat pa en ik deze op donderdagmiddag opgehaald hebben ;)

Op zich is het geen slechte auto maar er zitten zoveel kleine ergernisjes aan dat ding dat je 'm op den duur wel een beetje beu begint te raken. Pa is redelijk Volvo-adept maar is toch al serieus voor andere merken aan het kijken geweest. Hij wil afwachten tot de nieuwe XC70 uit is om te zien of die beter is... maar dat is ook maar afwachten vind ik. Wie weet wat je daar weer allemaal aan hebt... hoop wel dat de elektronica inmiddels een beetje doorontwikkeld is ::)
Mercedes is ook niets, met een BMW kun je niet aankomen bij je klanten, Lexus levert nog steeds geen fatsoenlijke dieselmotor, en de 3.0TDI van Audi klinkt als een vrachtwagen... 't zal dus weer wel een XC70 worden ;)