Back up baterij

Gestart door JeeJee, 17-02-2007 19:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeeJee

Mensen.

veel is er al geschreven over de alarm instalatie volvoguard. Ik heb echter nog een probleem waar ik niet echt uit kom.
3 jr geleden een 850 estate gekocht, bj.94 met alarm echter zonder AB. Eigenaar wist niet waar ie was en hij was trouwens ook stuk, volgens hem.
Altijd gereden zonder problemen met het alarm, mooie knipperlichtjes als de auto geparkeerd stond en deze gingen uit zodra ik starte.
Echter is om onduidelijke reden de accu helemaal leeg gelopen, waarschijdelijk iets in de gas/benz. instalatie. Accu opgeladen en rijden mar weer. Echetr vanmorgen bij het openen van het portier werd ik verrast door een alarm en knipperlichten. Niet uit te krijgen natuurlijk, totdat ik de accuklem los gemaakt had. Daarna volgens het forum een zekering verwijdert van de CV nu kan ik weer rijden.
De vraag is nu: is er een back-up batterij voor de alarm instalatie en zou deze stuk/leeg kunnen zijn. Kun je deze vervangen of is er iets anders aan de hand? Wie kan me op weg helpen. Ook zou ik graag alsnog een AB kopen, maar waar koop je die en hoe duur zijn ze.
Ik hoor het wel wie hier meer over weet, alvast bedankt voor jullie meedenken.
Johan