Ervaring met RDW keuring gevraagd

Gestart door emielC70, 19-02-2007 22:07:21

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een RDW keuring na een motorswap??

Ik heb me laten vertellen dat je een geluidstest en een weggedragst? Vermogen is ongeveer verdriedubbeld dus ik wil hem eigenlijk wel laten keuren om geen problemen met de verzekering te krijgen.

Weet iemand waar je type goedkeuringen kunt opvragen? Gewoon kwestie van RDW bellen?

thuur

RDW.nl

Afhankelijk van de wijzigingen dus.

Gr ;)

Ludo

Citaat van: emielC70 op 19-02-2007 22:07:21
Vermogen is ongeveer verdriedubbeld

:o
dat is netjes, zo'n 750pk onder het kapje.  ;D
wat heb je d'r allemaal mee gedaan dan?.

elianmars

Wat ligt er nu onder de kap dan?  :o :o

emielC70

Voor alle duidelijkheid dit betreft niet mijn C70.  Tis overigens wel een 2.3 5 cilinder met turbo.

De site van de RDW heb ik al doorgespit. Ik hoopte meer op ervaringen van mensen. Met de name de geluidstest is behoorlijke streng heb ik al een paar keer gelezen.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Zippo

Als er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring wordt het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederland gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL) voor een geluidsproef en weggedragproef wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen.

Geluidsproef: 356,-
Weggedragtest: 282,-

emielC70

Ssst marc!!

Als ie klaar is kom ik wel een keertje "showen".  Kan ik gelijk ff tegen die van tom rijden.

On topic:

Niemand ervaringen met rdw omkeuren?

Er zijn mensen die beweren dat alleen het bij de verzekering melden ook voldoende kan zijn. Het lijkt mij sterk maar is er misschien hier iemand die hier een onderbouwde mening over heeft?

Zippo

Verzekeringstechnisch ga je nat!
Stel je veroorzaakt een ongeluk.... en dan?  :police:

emielC70

Thanks Zippo.

Ik had dat ook gelezen op de RDW site. Ik heb hen ook een mail gestuurd met mijn vragen. Naar ik me heb laten vertellen schijnt die geluidsproef echt heel zwaar te zijn. Hoop daar dus wat meer info over te kunnen vinden. Verder hoop ik dat er voor mijn ombouw een type goedkeuring bestaat dat zou het makkelijker maken maar heb nog nergens info kunnen vinden over die typegoedkeuringen.

Denk dat ik toch gewoon op het RDW zal moeten wachten.

Met dikke 3 of 3,5 inche zal die geluidstest wel onmogelijk zijn vrees ik.

emielC70

Citaat van: Zippo op 20-02-2007 13:04:55

Dit is dus ook precies de reden waarom ik hem eigenlijk gewoon rdw wil laten keuren. Ondanks dat een heleboel mensen het niet doen. Ondanks dat ik nog nooit een ongeluk heb gehad (gelijk ff afkloppen) heb ik geen zin om me leven lang voor een ander te werken mocht het toch een keer gebeuren.

Zippo

Citaat van: emielC70 op 20-02-2007 13:06:09
Thanks Zippo.

Ik had dat ook gelezen op de RDW site. Ik heb hen ook een mail gestuurd met mijn vragen. Naar ik me heb laten vertellen schijnt die geluidsproef echt heel zwaar te zijn. Hoop daar dus wat meer info over te kunnen vinden. Verder hoop ik dat er voor mijn ombouw een type goedkeuring bestaat dat zou het makkelijker maken maar heb nog nergens info kunnen vinden over die typegoedkeuringen.

Denk dat ik toch gewoon op het RDW zal moeten wachten.

Met dikke 3 of 3,5 inche zal die geluidstest wel onmogelijk zijn vrees ik.

Dan zie ik jouw vraag wel voorbij zien gaan, hehe

emielC70

Hmmmz kan ik hem net zo goed stellen via de PB.

Johann

Citaat van: emielC70 op 20-02-2007 13:07:47
Citaat van: Zippo op 20-02-2007 13:04:55

Dit is dus ook precies de reden waarom ik hem eigenlijk gewoon rdw wil laten keuren. Ondanks dat een heleboel mensen het niet doen. Ondanks dat ik nog nooit een ongeluk heb gehad (gelijk ff afkloppen) heb ik geen zin om me leven lang voor een ander te werken mocht het toch een keer gebeuren.

De uitlaat kun je voor de keuring wel iets aan doen en motorisch zou je dus 30-40% onder de uiteindelijk beoogde vermogenswaarde kunnen gaan zitten.
Auto verder voor de keuring opzetten en inregelen dus. De keuring voor geluid en rijden zal dan makkelijker zijn, geluidsniveau zou je eventueel nog kunnen varieren in overleg met losse demper potjes met verschillende geluidsniveau's in de einddemper. Milieu metingen zou je makkelijker door kunnen komen etc. Eenmaal alles op papier kun je het vermogen wel weer opschroeven en zolang je binnen die 40% grens blijft hoef je verder niets te melden, ook niet aan de verzekering. Motor codes etc. is dan toch al in orde.

Dit is niet toevallig de oer SWB quattro?  ::)