open of toch dicht

Gestart door haantje, 20-01-2007 21:28:51

Vorige topic - Volgende topic

haantje

De centrale deurvergendeling op de achterklep (855) doet het niet. Na demonteren blijkt het motortje te haperen. Dus maar even naar de sloop. Helaas geen 855 te bekennen. Ze blijven maar rijden  :D. Ik vond nog wel een slot van een kofferdeksel van een 850. Daar het motortje maar uitgehaald. Deze heb ik in het slot kunnen zetten. De micro-swicht die buiten het motorje zit maar even omgesoldeerd naar het nieuwe motortje. En weer inbouwen. Hij doet het als een tierelier   :) :). Maar helaas. Als de je de auto op sot doet, gaan alle deuren netjes dicht.........en de achterklep open.  ??? ???. En wanneer je de auto open doet...... ja, dan gaat de achterklep dicht.  :eusa_eh:
Weet iemand hier een truc op. Dit is het nu net niet.

animalT5R

Zitten de fases dan niet verkeerd om?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

haantje

Zou kunnen, hoe kan ik dat controleren?

Kees.R.S

Kijk of er 3 contacten zitten op je microswitch (maak en breekcontacten) dan heb je mogelijk het verkeerde contact gebruikt en werkt deze contra. Dus contact switchen in dat geval.

gr. Kees

haantje

Hoi Kees,
Dat had ik inmiddels ook al bedacht. De wisselschakelaar in het motortje geeft aan of de klep open, of dicht is. Dus die moet ik omdraaien. Maar... Moet ik ook de twee draden van het motortje omdraaien? Want als de schakelaar aangeeft dat de klep nu dicht is, wil dan het motortje de klep niet nog verder dicht doen? :eusa_eh: Ik weet het niet.

Kees.R.S

"In principe" hoef je alleen de draden op de schakelaar te verwisselen. Maar: kijk eerst of er 3 contacten op je schakelaar zitten, je diend er 2 aan te sluiten.
(komt verhaal): er is 1 algemeen contact en 2 overige contacten, de algemene is in combi met één maken en in combi met de andere breken, zorg nu dat je die combi onderkent (met een lampje en een batterij te testen) en verwissel die dan nu zodat je een tegengestelde schakeling krijgt van de schakeling van nu (de foute), dan is dicht voor alle deuren dicht en open voor ale deuren open.

sterkte, Kees

haantje

Ik heb de schakelaar "omgepoold". Maar daar werd het nog niet beter van. Vervolgens ook de twee draden naar het motortje met elkaar verwisseld. En toen was het goed!  :D :D :D.
Hij doet het nu weer helemaal.
Bedankt voor de ondersteuning.

Iko

Had jij ook dat je de achterklep niet meer open kreeg met je sleutel? Ik heb het zelfde probleem alleen na een maand gaat het ook niet meer met de sleutel...