Benzine... relai 103... WAAR??????????????

Gestart door 5ton, 15-03-2007 12:13:32

Vorige topic - Volgende topic

5ton

probleem was inderdaad relai 103, dacht ik eigenlijk al wel, aangezien de beschrijvingen over de problemen m.b.t. relai 103 volledig aansloten bij de problemen die ik ondervond.

Ook de benzinas meter doet nu weer, had niets te maken met 103 maar met een kabels die ondergetekende los getrokken had... ;)

Nu moet ik alleen nog even zorgen dat de cruisecontrol weer werkt, bijzonder onhandig... auto zonder cruise...

5Ton

irwinroks

Zou die zekering 103 ook het probleem kunnen zijn bij mijn roffel. die wil namelijk niet overschakelen op benzine als ik op het knopje druk. wel gaat ie bij het starten auto over op lpg maar niet andersom?
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17318.0
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

Ludo

Citaat van: irwinroks op 01-05-2007 16:41:20
Zou die zekering 103 ook het probleem kunnen zijn bij mijn roffel.

zijn de symptomen dan hetzelfde als deze?:
Citaat van: 5ton op 15-03-2007 12:13:32
Auto valt soms volledig stil

irwinroks

nou ik kan hem dus niet overschakelen op benzine. plus schakelt de auto niet vanzelf over op benzine als de lpg op is. mischien dat bij 5 ton het relais zeg maar nog een beetje werkte en bij mij niet.
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: irwinroks op 01-05-2007 19:13:27
nou ik kan hem dus niet overschakelen op benzine. plus schakelt de auto niet vanzelf over op benzine als de lpg op is. mischien dat bij 5 ton het relais zeg maar nog een beetje werkte en bij mij niet.

Dan is de mijne bij 335K al kapot want overschakelen op benzine als het LPG op is heeft ie nog nooit gedaan.  ::)  ;D

Dat moet je zelf doen!!

En het is geen zekering maar een relais.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Ludo

relais 103 heeft niets met het overschakelen te maken.
die stuurt enkel de brandstofpomp aan, en voor de meeste Vialle lpg installaties word daar de stroom vandaan gehaald.
dus als die relais slechte contacten heeft valt de motor uit, maakt niet uit of je dan op benzine of lpg rijd.

hanszelf

Daar maak ik uit op dat een Necam-systeem ergens anders stroom pikt; op gas draait alles namelijk door. Enig idee waar die van aftakken?

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon