inhouden in de bocht..........

Gestart door big ben, 28-02-2007 18:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

voldoende olie in het motorblok?
:eusa_think:

elmarconi

Tankmeter geeft iets te optimistisch aan? Oftewel er zit minder dan de geschatte 10-15 liter in.
Proof of the pudding: tanken en proberen.
--
Autogas Inside . . .

Eugene

Ik rij ook vaker met te weinig benzine in de tank, maar inhouden in lange bochten heeft ie nog nooit last van gehad.

Overigens denk ik wel dat mijn oude pomp sneller is overleden door vaak met weinig benzine te rijden ;D

If it's not blown, it sucks...

HJ850

Citaat van: Emiel op 28-02-2007 22:03:58
Met 10/15 liter valt de mijne ook stil (doordraaier A12>A30). Als het een rechterbocht is gaat alle brandstof naar links...pomp zit rechts...

Bij mij precies het zelfde: (GLT) met brandstoflampje net aan doordraaier van klaverblad nemen, dan stokjt de brandstoftoevoer. Gas geven doet dan even paar seconden weinig meer tot de auto paar sec. uit de bocht is.

elmarconi

Gerelateerde vraag: Hoe werkt dat lampje, extra vlottertje met relaisje of op basis van drempelwaarde van de brandstofnivo.
Als ik 'm scheef parkeer, gaat hij niet aan. Als ik 'm daarna start weer wel, na enige tijd gaat hij weer uit.
Is zo'n tank gecompartimenteerd? (Scabble, 3 x ww)
--
Autogas Inside . . .

Vertigo

Citaat van: H.M. Murdock op 28-02-2007 22:35:38
voldoende olie in het motorblok?
:eusa_think:
Goed punt.

laatst had ik een keer bij het optrekken (op een recht stuk) dat de motor af even inhield (had ie nog nooit gedaan).
Ik wist dat ik weinig benzine in de tank had (LPG was net op) en ik was vlak voor een benzinestation (dat geen LPG verkoop).
Had er toen weer wat benzine in gedaan. Bij het wegrijden hield ie weer even in.
Bij controle later die dag bleek het oliepeil ver onder minimum te staan. Olie bijgevuld en sinds dien ook geen last meer gehad met inhouden.

Toen ik nog niet op LPG reed heb ik ook wel eens gehad dat de auto inhield tijdens een snelgenomen klaverblad. Oorzaak daarvan was het  hier ook al eerder genoemde lage brandstofniveau.

thuur

Citaat van: elmarconi op 01-03-2007 10:15:52
Gerelateerde vraag: Hoe werkt dat lampje, extra vlottertje met relaisje of op basis van drempelwaarde van de brandstofnivo.
Als ik 'm scheef parkeer, gaat hij niet aan. Als ik 'm daarna start weer wel, na enige tijd gaat hij weer uit.
Is zo'n tank gecompartimenteerd? (Scabble, 3 x ww)

Zit gewoon op de vlotter. Die stuurt een elektrisch signaaltje naar je klokkenwinkel. Je meter, alsmede het lampje reageren hier op. Het signaal is sterk gedempt zodat het lampje niet iedere bocht aan en uit gaat.

Gr ;)