Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2009

Gestart door hgerr, 03-03-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

bupozaanstad

Wil ke wel een zetje in je rug geven hoor  :eusa_boohoo:

reneetje

Citaat van: bupozaanstad op 04-11-2008 22:54:37
Wil ke wel een zetje in je rug geven hoor  :eusa_boohoo:

Diesel ingeruild dan ?  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

bupozaanstad

Neeeeeeeeeee niet ingeruild maar dat zetje kan ie wel geven hoor  ;D ;D ;D

J a a p

Dan neem je een MTE of Rica chip met 3" downpipe, heb je ook rond de 250 pk.
Wannabe C70 rijder.

bupozaanstad

Vind mijn roetbak eigenlijk snel zat hoor, en een oud beestje met dik 4 ton op de klok moet je mijn inziens niet meer kietelen met een andere chip  ;D ;D

Abel

Citaat van: ervani op 04-11-2008 22:31:57
Ik ben namelijk bang dat ik mij in een LPT weer ga vervelen :-) ben verwend na een FPT Saab 9000 Aero. Dan zat ik er dus toch niet naast dat ik die duw in de rug aan het missen was.
He Ervani, leuk dat ik je hier weer tegenkom. Ik heb ook nog een 9000 2.3 FPT (en zit heel af en toe nog op SF. Heb nu als vervanging van mijn leasetrekker een V70 T5 aangeschaft. Ik mis de duw nu absoluut niet, als is verschil in rijbeleving tussen de 9000 en de V70 aanzienlijk. Je mag bij mij wel eens een proefrit maken

ervani

@ Abel, dat verschil in rij-beleving, hoe zou jij die omschrijven?

elianmars

Citaat van: ervani op 05-11-2008 23:05:32

V70 rijdt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerder, natuurlijk  ::)

;D ;D

Tamarzilla

Citaat van: ervani op 04-11-2008 22:31:57
Ik ben namelijk bang dat ik mij in een LPT weer ga vervelen :-) ben verwend na een FPT Saab 9000 Aero. Dan zat ik er dus toch niet naast dat ik die duw in de rug aan het missen was.

@Ervani

De duw in de rug zal nu wel weer lukken. :eusa_dance:

Groeten,

Frank :eusa_dance:
T5, rica getuned

Abel

Saab (handbak): motorisch stiller, comfortabeler, gevoelsmatig sneller (misschien door handbak) en ook degelijker (mijn Saaab heeft na dik 200.000 km en 12 jaren nog geen rammeltje, piepje of kraakje), gemiddeld verbruiik 1:10, heerlijke zetels. Wat ongevoelig in bochtenwerk, moeite met dwarsribbels in wegdek
Volvo: schitterend motorgeluid, relaxed rijden naar behoefte (automaat), bruut als nodig (kick down), ruimte, rammels, piepjes en kraakjes (moet ik nog wat aan doen), gemiddeld 1:9 op benzine en 1:8 op gas. Stabieler in bochten.

Waarom dan Volvo? Ruimte, betere investering op G3 (bij 150.000 km meer terugverdientijd tov de Saab met dit twee ton op teller) en gewoon eens een andere Zweed proberen.

Overigens doe ik neem ik eind dit jaar met pijn afscheid van de 9000 (misschien koop ik later nog wel eens een mooi exemplaar, want het is gewoon een heerlijke wagen: superdegelijk, super snel en supercomfortabel)

ervani

Ik kan beide auto's nu ook een beetje vergelijken (ben nu 1 dag in het bezit van een T5). De Aero voelt inderdaad sneller, de snelheidsbeleving is groter. Als je het pedaal echter flink in trapt is de T-5 meer een wild beest, meer geweld.

De stoelen van de Aero zijn superieur, de degelijkheid van Volvo schaal ik echter flink wat hoger in. Marktwaarde vande Aero is de afgelopen tijd flink gedaald, terwijl een T-5 redelijk waardevast lijkt.

Wegligging in de T-5 is overigens flink beter, bijvoorbeeld bij het stevig wegrijden heeft een aero de neiging naar rechts weg te trekken en daarnaast is het bochtengedrag van een T-5 beter. Echter het zijn bieden prachtige auto's en het ook niet mogelijk om de een boven de ander te plaatsen omdat je daarmee een van de twee ten onrechte te kort doet.

Misschien tijd om de tweede editie van de SwedishHorsepower meeting te organiseren en wat Aero's en T5's bij elkaar te krijgen.

Tamarzilla

Overigens doe ik neem ik eind dit jaar met pijn afscheid van de 9000 (misschien koop ik later nog wel eens een mooi exemplaar, want het is gewoon een heerlijke wagen: superdegelijk, super snel en supercomfortabel)

Toch Volvo gekozen? ;D

Groeten,

Frank
T5, rica getuned

Abel

Citaat van: Tamarzilla op 07-11-2008 17:25:06

Toch Volvo gekozen? ;D

Groeten,

Frank

Tja, je moet toch wat...... ;D. Overigens is medelijden niet nodig

Marc O.

Grappig....ik ben de starter van dit topic, maar ineens staat er ene Robisa voor me en is daarmee TS :evil:
...The Nile isn't just a river in Africa...

BartusKN

Citaat van: Marc O. op 07-11-2008 20:06:43
Grappig....ik ben de starter van dit topic, maar ineens staat er ene Robisa voor me en is daarmee TS :evil:

Something wierds is happening here  :police: