Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2009

Gestart door hgerr, 03-03-2007 14:36:53

Vorige topic - Volgende topic

T W R 850

Citaat van: M a r c op 16-09-2009 15:47:44
Was inderdaad een liefhebber.  Hij wilde toendertijd zijn Saffron verkopen en een zwarte R kopen, maar achteraf bleek compleet overspuiten hem minder geld te kosten.

Ik heb toen deze te koop stond als saffron nog een proefrit in deze R gemaakt.
Hij was toen van iemand in sliedrecht en was toen niet echt netjes, veel beschadigingen en het is jammer dat er titans onder zitten en dat ie geen achterspoiler heeft.
dat is wel simpel te verhelpen.

eeuwig zonde dat een origineel nederlandse saffron overgespoten is.

Sbv

Citaat van: hvdmountain op 16-09-2009 22:14:12
Citaat van: daytonawim op 16-09-2009 18:50:10
Wordt aangewerkt, hoop dat je een beetje ruimte heb in de mailbox :-)

40 mb foto's  (3072x2048 ) onder weg   :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Heb ze binnen. Even snel bekeken, ga ze morgen eens goed bekijken. Auto ziet er -voor zo ver ik nu even snel heb gezien- zéker niet verkeerd uit! Nogmaals: super bedankt dat je er even hebt gekeken! Waarschijnlijk ga ik volgende week woensdag er langs...

En nog geweest vandaag ?

hvdmountain

Citaat van: Sbv op 23-09-2009 22:33:08
Citaat van: hvdmountain op 16-09-2009 22:14:12
Citaat van: daytonawim op 16-09-2009 18:50:10
Wordt aangewerkt, hoop dat je een beetje ruimte heb in de mailbox :-)

40 mb foto's  (3072x2048 ) onder weg   :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Heb ze binnen. Even snel bekeken, ga ze morgen eens goed bekijken. Auto ziet er -voor zo ver ik nu even snel heb gezien- zéker niet verkeerd uit! Nogmaals: super bedankt dat je er even hebt gekeken! Waarschijnlijk ga ik volgende week woensdag er langs...

En nog geweest vandaag ?
Nee, vandaag helaas niet meer van gekomen. Beetje druk met school deze dagen. Maar ga sowieso deze week nog kijken, mits het uitkomt bij hun. ;)

MartijnHS

thuur

Citaat van: MartijnHS op 24-09-2009 15:26:13
Heren,

Ik ben opslag verliefd geworden op deze auto http://www.aarle.nl/aanboddetails.php?type=V70&objid={FA5EAAA0-9950-4D79-8A93-10609C472B57}&sortt=ASC&order=objbtw&brandstof=&transmissie=&bouwjaarmin=&bouwjaarmax=

Kent iemand deze auto toevallig ?

Groeten Martijn

Nou, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb niets met rode auto's die niet uit Italie komen, maar een V70 in de juiste uitvoering :o

Ik ken de auto niet, maar ik zou zeggen: ga er voor!

Gr :D

thijsj

Citaat van: thuur op 25-09-2009 00:07:01
Citaat van: MartijnHS op 24-09-2009 15:26:13
Heren,

Ik ben opslag verliefd geworden op deze auto http://www.aarle.nl/aanboddetails.php?type=V70&objid={FA5EAAA0-9950-4D79-8A93-10609C472B57}&sortt=ASC&order=objbtw&brandstof=&transmissie=&bouwjaarmin=&bouwjaarmax=

Kent iemand deze auto toevallig ?

Groeten Martijn

Nou, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb niets met rode auto's die niet uit Italie komen, maar een V70 in de juiste uitvoering :o

Ik ken de auto niet, maar ik zou zeggen: ga er voor!

Gr :D
+ 1, maar ken de auto ook niet. Schreeuwt wel om een grijze bigfront radio! ;D

hvdmountain

Vandaag een kijkje genomen bij deze S70 R, waarover al eerder in dit topic is gesproken. Hij heeft deze auto inderdaad uit Hamburg, Duitsland, gehaald. Hij vertelde dat zijn vrouw hiervoor een 850 T5 reed en nu in deze S70 R reed, maar de auto te groot vond voor in de stad (is een 850 kleiner dan??). In de advertentie staat dat de auto van een liefhebber is geweest, maar dat is hijzelf dus. Enerzijds vind ik dit rieken naar een :eusa_liar: verhaal, anderzijds vertelde hij bijvoorbeeld wel eerlijk dat de krukaskeerring lekt.

Persoonlijk was ik niet bekend met zowel het rijden in een R als het rijden in een automaat. Beide leverden wat  :o momenten op tijdens het rijden.  ;) Zoals ik kon zien zit er nog wel e.e.a. aan werk aan de auto. Hij vond zelf dat hij de auto in een goede staat had gebracht. ???
- Achterlichtunit ra vervangen, is raar verkleurd en zit een barst in
- Koplampunit rv vervangen, zit barst van boven naar beneden n
- Knipperlichtunit lv vervangen, zit ster in
- Zit een gat in de vloerbekleding bij de bestuurdersstoel
- Heel aantal parkeerdeukjes
- Radio heeft geen ontvangst
- Krukaskeerring vervangen
- Over 20.000 km de distributieriem vervangen
- Motor loopt stationair 900 à 1000 toeren en dampt enigszins via de uitlaat
- Heel aantal beschadigingen in het interieur (krassen, opengehaald leer op panelen, etc.)
- Onderzijde van de kofferbakdeksel is over 2x 5 cm. een paar mm. vanaf gehaald, heel vreemd
- Bovenzijde van de achterbumper polijsten, is slecht overgespoten

Daarnaast viel het me op dat de panelen rechtsachter en linksachter (en de achterbumper) slecht zijn overgespoten. In de panelen zitten diverse putten etc. van het spuitwerk. Ook lijkt de bestuurder een andere gordel te hebben gekregen. In eerste instantie dacht ik even aan een schadeverhaal, maar dan is het merkwaardig dat panelen linksachter én rechtsachter zijn overgespoten. Daarnaast kon ik (met het blote oog) geen vervorming in het chassis ontdekken, of scheefstand van de wielen o.i.d.

Tot nu toe heeft de verkopende partij al een leuke prijs voorgesteld. Alleen de inruilwaarde van mijn eigen auto vond ik niet heel ruim. Dus eerst proberen mijn eigen auto particulier te verkopen...

Zelf rijd ik momenteel een S70 MY '00. Is het normaal dat bij eerdere bouwjaren op het dashboard een lampje blijft branden dat één van de buitenlampen stuk is, totdat je één keer hebt geremd? Is het daarnaast mogelijk om een aantal dingen uit mijn MY '00 over te bouwen zoals automatisch dimmende binnenspiegel en de unit met leeslampjes voorin?

rogerV701998

Citaat van: hvdmountain op 25-09-2009 18:58:12
Vandaag een kijkje genomen bij deze S70 R, waarover al eerder in dit topic is gesproken. Hij heeft deze auto inderdaad uit Hamburg, Duitsland, gehaald. Hij vertelde dat zijn vrouw hiervoor een 850 T5 reed en nu in deze S70 R reed, maar de auto te groot vond voor in de stad (is een 850 kleiner dan??). In de advertentie staat dat de auto van een liefhebber is geweest, maar dat is hijzelf dus. Enerzijds vind ik dit rieken naar een :eusa_liar: verhaal, anderzijds vertelde hij bijvoorbeeld wel eerlijk dat de krukaskeerring lekt.

Persoonlijk was ik niet bekend met zowel het rijden in een R als het rijden in een automaat. Beide leverden wat  :o momenten op tijdens het rijden.  ;) Zoals ik kon zien zit er nog wel e.e.a. aan werk aan de auto. Hij vond zelf dat hij de auto in een goede staat had gebracht. ???
- Achterlichtunit ra vervangen, is raar verkleurd en zit een barst in
- Koplampunit rv vervangen, zit barst van boven naar beneden n
- Knipperlichtunit lv vervangen, zit ster in
- Zit een gat in de vloerbekleding bij de bestuurdersstoel
- Heel aantal parkeerdeukjes
- Radio heeft geen ontvangst
- Krukaskeerring vervangen
- Over 20.000 km de distributieriem vervangen
- Motor loopt stationair 900 à 1000 toeren en dampt enigszins via de uitlaat
- Heel aantal beschadigingen in het interieur (krassen, opengehaald leer op panelen, etc.)
- Onderzijde van de kofferbakdeksel is over 2x 5 cm. een paar mm. vanaf gehaald, heel vreemd
- Bovenzijde van de achterbumper polijsten, is slecht overgespoten

Daarnaast viel het me op dat de panelen rechtsachter en linksachter (en de achterbumper) slecht zijn overgespoten. In de panelen zitten diverse putten etc. van het spuitwerk. Ook lijkt de bestuurder een andere gordel te hebben gekregen. In eerste instantie dacht ik even aan een schadeverhaal, maar dan is het merkwaardig dat panelen linksachter én rechtsachter zijn overgespoten. Daarnaast kon ik (met het blote oog) geen vervorming in het chassis ontdekken, of scheefstand van de wielen o.i.d.

Tot nu toe heeft de verkopende partij al een leuke prijs voorgesteld. Alleen de inruilwaarde van mijn eigen auto vond ik niet heel ruim. Dus eerst proberen mijn eigen auto particulier te verkopen...

Zelf rijd ik momenteel een S70 MY '00. Is het normaal dat bij eerdere bouwjaren op het dashboard een lampje blijft branden dat één van de buitenlampen stuk is, totdat je één keer hebt geremd? Is het daarnaast mogelijk om een aantal dingen uit mijn MY '00 over te bouwen zoals automatisch dimmende binnenspiegel en de unit met leeslampjes voorin?

Dat heb ik bij mijn V70 10V AT uit 1998 ook. Ik weet eigenlijk niet of dat normaal is :-\

Gr. roger

Sbv

Resume,

Met een grote beurt ben je technisch al een heel eind, hou je cosmetische zaken over.
Koplampglas en knipperlicht zijn de kosten niet. Misschien is het stationair lopen opgelost na grote beurt met alle ontstekingsdelen vervangen en carterventilatie.

Enkel het eventuele spuitwerk hou je dan nog over

Radio geen ontvangst, kan zijn antenne stekker eruit bij de radio of achterin de kofferbak

Als er een mooie prijs voorgesteld wordt hetgeen bovenstaande op kan lossen is het niet verkeerd.

Je kan altijd nog bij een Volvo dealer een keuring laten doen
Autom dimmende binnen spiegel is zo over te zetten. Ik heb er zelf eentje in de 98-er S70
Lampje van defecte verlichting bllijft volgens mij gewoon branden

hvdmountain

Citaat van: rogerV701998 op 25-09-2009 19:10:02
Dat heb ik bij mijn V70 10V AT uit 1998 ook. Ik weet eigenlijk niet of dat normaal is :-\

Gr. roger
Stel dat het normaal is, is dit te verbouwen op een redelijke wijze? Heb 3x rond de auto gelopen. :P

Sbv

Citaat van: hvdmountain op 25-09-2009 19:14:34

Gr. roger
Stel dat het normaal is, is dit te verbouwen op een redelijke wijze? Heb 3x rond de auto gelopen. :P

Kenteken verlichting ? klein stadslichtje in de koplamp misschien ?

rogerV701998

Citaat van: Sbv op 25-09-2009 19:16:25
Citaat van: hvdmountain op 25-09-2009 19:14:34

Gr. roger

Kenteken verlichting ? klein stadslichtje in de koplamp misschien ?

Nop, alle lampen gecontroleerd en in orde.

henry classic v70

Wat je zou kunnen overwegen; de kosten die je moet maken van al wat je hebt opgeschreven, om dit weer strak en netjes te krijgen, inhouden op de vraagprijs van 6950,=  (ik vind de vraagprijs wel wat aan de hoge kant)
Of je zou 5250,= kunnen bieden en kijken wat de verkoper er van vindt, maar ik zou zelf niet over de 5500,= heen gaan.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Emiel

Citaat van: henry classic v70 op 25-09-2009 19:58:17
Of je zou 5250,= kunnen bieden en kijken wat de verkoper er van vindt, maar ik zou zelf niet over de 5500,= heen gaan.

Voor dat bedrag heb je gewoon een prima 854 T-5.

elianmars

Citaat van: Emiel op 25-09-2009 20:13:25
Citaat van: henry classic v70 op 25-09-2009 19:58:17

Voor dat bedrag heb je gewoon een prima 854 T-5.

T-5+, toch?