Porsche moet lossen tegen T5-R

Gestart door will, 03-03-2007 20:08:09

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Turbobiker op 03-03-2007 21:16:40
Dan durft het gros van de Porsche-rijders niet echt gebruik te maken van hun wagen :eusa_wall:  Dus ook dan maken ze het verschil niet (als jij tenminste wel gewoon een beetje normaal de bocht neemt... ::) )

Dat ben ik helemaal met je eens.
Een porscherijder die zijn vak verstaat ga je niet verslaan, ben ik bang.
Maar idd, de meesten kunnen alleen het pedaal vloeren, en dan is hij het haasje
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

will

Citaat van: ronbroek op 03-03-2007 20:27:31
Heb je wel eens een "wedstrijdje" gedaan met de WRX tegen de 850, of was dat je vorige auto ?

....nog geen chauffeur gevonden die ik mijn WRX toevertrouw...of andersom....kan moeilijk in beide auto's tegelijk gaan zitten.Wrx versus Corsa rally wel overigens stand:gelijk!..zegt wel iets over de 20 jarige Corsa.

Turbobiker

Citaat van: will op 03-03-2007 21:40:02
Citaat van: ronbroek op 03-03-2007 20:27:31
Heb je wel eens een "wedstrijdje" gedaan met de WRX tegen de 850, of was dat je vorige auto ?

....nog geen chauffeur gevonden die ik mijn WRX toevertrouw...of andersom....kan moeilijk in beide auto's tegelijk gaan zitten.Wrx versus Corsa rally wel overigens stand:gelijk!..zegt wel iets over de 20 jarige Corsa.

WRX is geen STI? Wel een chip?

Heb met de 19T al eens een STI te pakken gehad. (hij vergat om vól weg te trekken en ging pas vol bij 40. En toen had ik ook grip ;D )
De Tussenpaus

matRRR

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
prachtig, ook een keer meegemaakt met de rofffel, net op het punt vanwaar je vanaf rijssen-enter de snelweg A1 op rijden kan, hier kun je z'n twee naast elkaar , waarna je bij de oprit moet invoegen..
Goed, ik zit daar dus met mijn vriendin wat je keuvelen na een weekendje bij  mijn ouders, auto vol bagage
(1vrouw 1weekend weg=hutkoffer)
komt net een 911 uit '92 met veel bombarie langs me staan, gladgekapt mannetje achter het stuur, wij met zijn twee nog in gesprek,maar had het al in de gaten, the game was on...
meteen de boostcontroller een standje hoger gezet... 8)
Rood.....
GROEN!
De eerste meters was kwestie om wielspin tot minimum te beperken en ging gelijk op, daarna viel de bocht naar links, welke ik buitenom moest nemen.
Gelijk in de twee en de gaspedaal helemaal laten zakken....
Driftend heb ik hem ingehaald en in het spoor van de rubberrook heeft hij de oprit van de snelweg moeten nemen. ;D ;D ;D
daarna wat rustiger aan gedaan en hem langszij laten komen :eusa_eh:
Die blik in zijn ogen.... die kerel was helemaal opgewonden en bleef maar met zijn duim omhoog zwaaien, hij wist niet wat hem overkwam!

Toch mooi om een porsche rijder te ontmoeten die WEL tegen zijn verlies kan... ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elmarconi

Citaat van: matRRR op 03-03-2007 23:11:15
komt net een 911 uit '92 met veel bombarie langs me staan, gladgekapt mannetje achter het stuur,

Toevallig een rooie?
--
Autogas Inside . . .

matRRR

855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

volgende anecdote(volgens emiel notitie +2)..
Oom van mij heeft een 996 cabrio, (oude wagen van regi blinker)
komt bij ons om "het stukje duitse pefectie"te tonen
Allereerst was ik aan de beurt om een eindje te toeren met de POSH.
Moet zeggen: remmerij en weggedrag is sublien :eusa_drool:
Maar: power.. het blijft maar duren voordat ding begint te sjouwen, dit ook tegen mij oom gezegd.
Onmogelijk was zij respons, een achterwielaangedreven auto is altijd sneller, dit omdat je tractie gewoon beter is..
Daarnaast heb je een voorwielaangedreven auto die een chipje heeft, kan me er gewoon niets bij voorstellen......
kwartier later...
....................
GVD!! wat gaat dat ding als de F*-king brandweer.....
..Maar ligt niet zo strak in de bochten, dat dan niet..

Okee, heeft hij ook een beetje gelijk ;)

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joachim1

Een beetje Porsche rij je niet zoek met een volvo 850  :eusa_whistle:

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 04-03-2007 20:02:19

Zolang er niet "Turbo" of  "GT" in de benaming voorkomt valt dat best mee

If it's not blown, it sucks...

ief

Citaat van: Eugene op 04-03-2007 22:21:07
Citaat van: Joachim1 op 04-03-2007 20:02:19

Zolang er niet "Turbo" of  "GT" in de benaming voorkomt valt dat best mee
Het testosterongehalte rijst weer de pan uit hier..... :eusa_snooty:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

PaulBroere

sorry hoor jongens. een 850 t5-r is erg snel, gechipt helemaal, maar even wat woorden van een Porsche-liefhebben, -kenner en -eigenaar:

Een Porsche is erg makkelijk te rijden, door de bocht gaan ze erg goed (sportwagen...) en de meeste Porsche-rijders kunnen dus wél (een beetje) sturen.
Verder wordt het vermogen zeer efficiënt op de weg gebracht en schakelt een Porsche ongelofelijk snel en goed.

Mijn vader heeft een 993 Carrera 4 (tot max. 31% aandrijfkracht naar voren). Onze v70 t5 (nieuw model) was erg snel op de tussensprint, en een gechipte 850 t5-r zal nog sneller zijn, maar een Porsche gaat op hogere snelheden gewoon heeel erg snel voor het aantal pk's dat hij heeft.

Op zandvoort aan het eind van het rechte stuk rijdt mijn vader met zijn 1450kg Porsche met 300pk op wegbanden sneller dan een vriend met zijn subaru Impreza met gemeten 360pk op slicks!! (en die rijdt echt niet super slecht).

Dan BMW 335d (535d). In dagelijks verkeer misschien inderdaad sneller, maar wanneer de Porsche rijder allert is en in de goede versnelling zit (belangrijk) geen partij.

De eerste Boxsters hadden slechts 204pk en zullen dus bij een stoplicht sprint kunnen verliezen van een Volvo 850 t-5r (hoeft niet eens gechipt te zijn)

850 turbo voelt wel gewoon erg snel aan, maar dat komt door de Turbo.
Een 911 (zonder turbo) accelereert zeer lineair.

Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Wout309t

Ik heb vorige week nog een 924 turbo (stond iig achterop ::) ) opgeduwd.... Die zijn wel goed te doen... Eitje zelfs. Maar ja, das ook geen Porsche...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Emiel

Duh...T-5Rren zijn ook helemaal niet snel....T-5en dat zijn jankbakken... :azn:

Turbobiker

Citaat van: Emiel op 05-03-2007 19:13:36
Duh...T-5Rren zijn ook helemaal niet snel....T-5en dat zijn jankbakken... :azn:

:eusa_dance:

(ben nog even op zoek geweest naar een smiley in de vorm van Casper/Calvin die over een Porsche-logo heen plast ::) ;D )
De Tussenpaus