Koppeling s70-R slipt ook.

Gestart door martijn., 29-04-2003 22:03:56

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Laat ze nu eerst die cylinder maar eens checken.
Vervolgens even naar de schakel kabels kijken en de gaffels op de bak.

Deze situaties zijn heel mooi voor een garage om eens even lekker de broek aan de klant op te halen...
Een M59 bak van de R kost je met installatie om en nabij de 2800 Euro.
Er zijn ook andere steek assen nodig meende ik een keer gezien te hebben.
De M59 bak heeft een sper differentieel maar sommige mensen zeggen dat de bak zelf niet sterker is dan een standaard M56H bak.

micdee

Ook een goede morgen Johann, je bent er vroeg bij.... ;)

Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord..
Ik las gisteren iets over onderdelen van een bak van de V70-R, maar weet niet welke en ik heb zoiets... als ze toch gaan kijken en wellicht die bak loshalen kunnen ze beter gelijk bepaalde delen wellicht vervangen....
Beter dan dat ik over twee maanden erweer sta om dan iets te moeten laten vervangen, toch???

Ik ga wel proberen om erbij te zijn.... kweet dat ze dat niet leuk vinden, maar da's pech hebben... VOOR HEN  ;D

Johann

Als de bak er achter weg moet zou je gelijk de keerring moeten vervangen.
Afhankelijk van het aantal kilometers kun de de koppeling en drukgroep vervangen, ook druklager.
Misschien dat je dat gelezen hebt.

Het gaat dan om koppeling kit 272218 welke zonder korting om en nabij de 400 euro zit.
Er moet dan ook nog het druklager bij en die kost iets van 50 euro meende ik.
Keerring is iets van 16 euro.

micdee

Dat zal het dan wel zijn.... nogmaals dank....

Maar wat bedoel je precies zonder korting?? Ik krijg volgens mij niets zonder korting??

Mellow_yellow

Bak zal echt niet kapot zijn, of je hebt wellicht een synchromesh verbrandt door 'm toch in de versnelling te forceren..... ai. Maar dan zou ie toch gewoon uit de versnelling moeten komen. Heeft die ANWB kerel nu wel remvloeistof bijgevuld? Bijvullen, paar keer pompen en dan weer rijden.

micdee

Citaat van: Marc 0101.001 op 10-05-2003 14:10:40
Bak zal echt niet kapot zijn, of je hebt wellicht een synchromesh verbrandt door 'm toch in de versnelling te forceren..... ai. Maar dan zou ie toch gewoon uit de versnelling moeten komen. Heeft die ANWB kerel nu wel remvloeistof bijgevuld? Bijvullen, paar keer pompen en dan weer rijden.
Ja Marc, ANWB heeft vloeistof bijgevuld en "ontlucht" en ik ben wel een minuut bezig geweest met pompen maar na de ontluchting ging het pendaal helemaal zonder enige druk totaan de bodem en daar kwam geen verschil meer in. Hij heeft nog via de cilinder zelf proberen bij te vullen maar het had allemaal totaal geen effect...... :'(

En wat als ik een synchromesh verbrand heb????? Wil wel een klein beetje voorbereid zijn op wat de dealer kan gaan zeggen....... :o

martijn.

hallo,

Ikheb altijd begrepen dat je onder met de koppelingscilinder moet pompen omdat dan de lucht naar boven gaat,bij mijn vorige 850 was de koppelingcilinder lek,1 keer in de maand moest ik dan ook onder bij de bak de koppelingcilinder met de hand een paar keer op en neer halen en dan deed ie het weer.

Mvrg

micdee

Martijn,

Daar heb ik of de anwb niet gekeken en zijn we dan ook niet geweest, maar aangezien de auto al is opgehaald en sowieso maandag bij de dealer staat laat ik er naar kijken, want ik hou niet zo van die dingen die met enige hulp het nog wel volhouden, zeker niet als ik straks het vermogen van de auto omhoogbreng  :P, dan heb ik graag dat de koppeling en bak in goede staat en dus geen lekkende dingen zoals cilinders....

Maar wellicht kan die handeling er nog wel voor zorgen dat maandag de auto nog in VRIJ gezet kan worden.

micdee

Nou ben net ff bij de dealer langsgeweest... mijn bolide was nog niet gearriveerd, maar ze gaan eerst een diagnose stellen en dan krijg ik te horen wat er moet gebeuren...

Toen ik de mijnheer vroeg over de koppelingskit van de 70-R werd er gelijk gezegd, we zetten er onderdelen in die bij deze auto horen...... Grrrrrrrrr.....

Maar ik zal ff afwachten wat de diagnose is............

Kent iemand toevallig een monteur die bij Dick Muhl in Almere werkt??????

denkweb

Citaat van: micdee op 12-05-2003 10:03:11
Toen ik de mijnheer vroeg over de koppelingskit van de 70-R werd er gelijk gezegd, we zetten er onderdelen in die bij deze auto horen...... Grrrrrrrrr.....

Heeee... van wie is die auto nu eigenlijk ;-)

micdee

Citaat van: denkweb op 12-05-2003 10:41:14

Heeee... van wie is die auto nu eigenlijk ;-)

Ik geloof niet dat ze daar al eerder met gemodificeerde auto's te maken hebben gehad... hoewel dit door hen gebruikt kan worden voor andere auto's .... zal misschien te veel uitzoek werk zijn... of mijnheer wil snel klaar zijn... kweet-nie ;)

Johann

Citaat van: micdee op 12-05-2003 10:03:11

Wat heeft die gast daar in godsnaam voor ene zak mee te maken.
Ik had 'm ter plekke wel even verteld waar 't op staat.
Het is jouw auto en jij moet de rekening betalen toch?

Affijn, eerst maar even kijken waar de drukcylinder lek is.

Mellow_yellow

Gewoon zeggen wij JIJ wilt! Het is JOUW auto toch? Wat een arrogante flapdrol....

micdee

was ik ook wel van plan, alleen wacht ik even af wat de diagnose is.... en dan bepalen we hoe en of wat.....

micdee

:'( :'( :'( :'( :'(
Daar gaat mijn spaargeld.................
koppelingscilinder blijkt een zeef... hoofdcilinder lijkt ook zijn tijd te hebben gehad en bak zit zo vast als een huis........

Oftewel nieuwe koppelingscilinder, hoofdcilinder, ruilbak, koppelingsset (wel de 272218, hoewel hij nog echt niet weet of-ie wel past) en gelijk motorkeerring aangezien de bak eraf gaat.........  :'( :'( :'( :'(

geschatte prijs: € 3300,=  :'( :'( :'( :'(