Rood

Gestart door Gmid, 04-03-2007 14:31:47

Vorige topic - Volgende topic

ief

Citaat van: Gmid op 08-03-2007 09:16:31
Eindelijk mooi weer! Aan 't werk.  ;D
BlingBling!!! FF 8 uurtjes non-stop Geert? 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Gmid

Zo. Vandaag lekker bijgeklust. Foto's volgen.

Lampje in rechtvoorportier vervangen. Deze hing los, en stuiterde er soms uit.
Dakstrips vervangen voor gloedje nieuwe. Thanks Emiel, en thanks Ivo
Dak en kofferdeksel gepoetst.  :eusa_drool: :

• Wassen met NXT wash
  • Kleien
  • Scratch X voor de swirls (swirls zijn nu weg  ;D )
  • Polish
  • NXT techwax

Spiegelkappen langdurig met Scratch X bewerkt, en waarempel, het wit verdween en het rood kwam weer terug.

Voorlopig even genoeg. Vandaag uurtje of 7 bezig geweest. Volgende keer als t mooi weer is, andere delen uitgebreid bewerken, tot de hele auto is gedaan. Als 't zo ver is, de hele auto nog een keer detailen, alle details doen, auto in NXT wax, en toppen met goldclass wax. Zal precies klaar moeten zijn voor de sleuteldag.  ;D

En nu spierpijn.....  8)
Volvo C30 '12

Emiel

Euh..ik dacht dat je vandaag nog moest werken?

:police:

Gmid

Dat dacht ik eigenlijk ook... Maar het was zulk mooi weer, en die 3,5 meter kokers lagen in de weg... dusss......  ;D
Volvo C30 '12

Rudy-M

Dus... ik kan de mijne ernaast zetten? :eusa_whistle:

Gmid

Ik zal even met de buurman overleggen of je de jouwe ook hiervoor mag parkeren. Maar denk dat dat geen enkel probleem is hoor.

;D
Volvo C30 '12

Rayman

Inderdaad Geert...Inderdaad

;D

(wrijft alweer in z'n handen)
Dark Side of the Force is German

Taranis

Citaat van: Rayman op 08-03-2007 22:39:15

Inderdaad Geert...Inderdaad

;D

(wrijft alweer in z'n handen)

Pfff... ik kreeg vorige week van een forumlid al commentaar dat ik 'm wel eens mocht wassen, en toen was ie voor mijn doen schoon ;D

On-topic: dat kleien, dat moet je neem ik aan niet al te vaak doen? Je lakdikte neemt af of niet?

Gmid

Nee.. Kleien neemt niets van de lak weg. Kleien is een speciale manier om alle 'vastgekoekte' vuil van de lak te verwijderen, zonder te schuren, of te beschadigen.

Je spuit de lak vochtig met water, autoshampoo, detailingspray, of iets anders. Zorg dat de lak gewoon goed vochtig is anders blijft de klei plakken. Dan wrijf je met de klei net zo lang over de natte lak tot je geen onregelmatigheden meer voelt. Op dat moment heeft de klei alle teer, pek, vogelpoep, etc opgenomen, en dus van de lak verwijderd.

Om te kontroleren of jouw auto ook een keer een kleibeurtje kan gebruiken, kun je eenvoudig weg een boterhamzakje pakken, daar je hand in te steken, en dan over de lak te wrijven. Voel je wat oneffenheden, hobbeltjes, putjes, etc, dan kan jouw lak ook wel een klei behandeling gebruiken.

Normaal gesproken hoef je enkel te kleien als je je lak van een nieuwe waxlaag voorziet. Dus 2 tot 4 keer per jaar.
Volvo C30 '12

Barry_C70

Claying makes a HUGE difference. If you need proof, clay half your hood and then polish and wax the whole hood and you'll notice a much deeper, almost liquid state of shine on the half where you clayed the car. Depends largely on the type of polish and wax you use as well of course, but you get the general idea.

I have a highschool reunion coming up soon, I'll need to clay my baby before going to this thing ;D

Taranis

Citaat van: Barry_C70 op 08-03-2007 23:44:10
Claying makes a HUGE difference.

Weet ik... de T4 is in oktober ofzo gedaan nadat er slijpspetters op terecht gekomen waren. Maakt inderdaad een groot verschil, maar ik had eigenlijk een beetje het idee dat het een soort Commandant was waarbij je gewoon het bovenste laagje van je lak af haalt...

-D©©©L-

Citaat van: Taranis op 09-03-2007 07:30:24...maar ik had eigenlijk een beetje het idee dat het een soort Commandant was waarbij je gewoon het bovenste laagje van je lak af haalt...

Zo grof is het zeker niet.
Bij lakken zonder blanke lak zie je idd de lak kleur op de klei verschijnen, veel meer dan een lichte verkleuring is het niet.
Indien je met een polijst middel aan de gang geweest bent voor het kleien (dit klinkt raar... ::) ) zie je meer verkleuring in de klei. Het zelfde geld voor het verwijderen van "scherpe" vervuiling  als slijpstof en hars/teer met zand. Het devies in deze gevallen is dan ook: kleine stukjes per keer (10x10cm) en veel doorkneden.

Snellebaksteen

Ik heb bij kleien idd een hele andere assosiatie... en dat ga ik nuchter niet op m'n eigen motorkap doen ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ief

Waar blijven die beloofde foto's nu? :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

RonnieDuck

Citaat van: Snellebaksteen op 09-03-2007 09:17:44
Ik heb bij kleien idd een hele andere assosiatie... en dat ga ik nuchter niet op m'n eigen motorkap doen ;D
Citaat van: ief945-SE-HPT (Ivo) op 09-03-2007 18:19:46
Waar blijven die beloofde foto's nu? :eusa_whistle:

Please,..NO PHOTOS!!!!!!!!!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid