meedenkers gevraagd

Gestart door rpakuypers, 04-04-2012 19:27:30

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Vanmiddag eindelijk de nieuwe bougiekabels, rotor en verdeelkap geplaatst op vaders 855. Starten doet hij prima, loopt ook goed op een aantal tikkende kleppen na (oude olie, sludge en 6 maanden stilstaan in de buitenlucht) maar enkele zaken werken niet :

• geen knipperlicht meer
  • licht alleen op standje stadslicht
  • geen bedienbare spiegels meer
  • geen verse luchttoevoer

Dit is wat ik zo snel kan ontdekken. Het enige dat ik van de winter heb gedaan is de sirene van het alarm eraf geknipt omdat ik de wagen niet stil kreeg toen ik de accu eruit wilde halen. Verder heb ik geen relais of zekeringen verwijderd en werkt het alarm (buiten dat het geen lawaai maakt) wel en gaat alles netjes op slot met knippersignaal  :P O ja, ik heb ook nog een set verse achterlichten geplaatst  :eusa_think:

Wie weet waar ik het moet zoeken ?

Groet,
Roger

Jack v

heb je alle zekeringen gecheckt Roger? 

Je zou het alarm relais 210/ 214  kunnen vervangen voor een gewone 210 dan is je alarm volledig buitenwerking.

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rpakuypers

Citaat van: Jack v op 04-04-2012 19:33:55
heb je alle zekeringen gecheckt Roger? 

Je zou het alarm relais 210/ 214  kunnen vervangen voor een gewone 210 dan is je alarm volledig buitenwerking.

Ik heb de meesten gecheckt en die waren goed. Ik zal eens zien of ik een gewoon 210 relais heb liggen in de sloper ............

Groet,
Roger

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Jans Duiven

Stond hij ook buiten gestald ?
Je hebt er een trekhaak op, kijk even of er water op de kabels staat in de ruimte, links achter in de kofferbak.

Hans

rpakuypers

Citaat van: Wout309t op 04-04-2012 20:01:07
Contactslot?

Yep, dat is hem. Ik had de batterijen van de afstandsbediening vervangen en toen ik de wagen stationair liet draaien voelde ik aan de sleutel en ineens ging het lampje van de ABS uit. Er zit behoorlijk wat speling op het slot want ik kan de sleutel behoorlijk heen en weer bewegen als de motor loopt. Een kijken wat ik kan met het contactslot uit de sloper .............

Groet,
Roger

rpakuypers

Citaat van: Hans Duiven op 04-04-2012 20:03:58
Stond hij ook buiten gestald ?
Je hebt er een trekhaak op, kijk even of er water op de kabels staat in de ruimte, links achter in de kofferbak.

Hans

Bakken zijn helemaal schoon, geen water te zien. Ik moet wel nog even een andere aansluiting maken want het dekseltje van de aansluiting is eraf, maar dat komt wel goed.

Groet,
Roger

mehn

Citaat van: rpakuypers op 06-04-2012 18:45:49
voelde ik aan de sleutel en ineens ging het lampje van de ABS uit. Er zit behoorlijk wat speling op het slot want ik kan de sleutel behoorlijk heen en weer bewegen als de motor loopt. Een kijken wat ik kan met het contactslot uit de sloper .............

Dan heb je een probleem met het electrisch gedeelte van je contactslot. Als je het metalen deel wisselt (een heel karwei) los je het probleem niet op, je moet het electrisch gedeelte hebben dat aan de linkerkant op het contactslot zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rpakuypers

Citaat van: mehn op 06-04-2012 22:04:41
Citaat van: rpakuypers op 06-04-2012 18:45:49
voelde ik aan de sleutel en ineens ging het lampje van de ABS uit. Er zit behoorlijk wat speling op het slot want ik kan de sleutel behoorlijk heen en weer bewegen als de motor loopt. Een kijken wat ik kan met het contactslot uit de sloper .............

Dan heb je een probleem met het electrisch gedeelte van je contactslot. Als je het metalen deel wisselt (een heel karwei) los je het probleem niet op, je moet het electrisch gedeelte hebben dat aan de linkerkant op het contactslot zit.

Dank je wel voor de tip. Ik heb de sloper nog op de oprit staan en zal daar binnenkort het spul uitvissen. Maakt toch geen verschil tussen een 10V en een 20V ?

Groet,
Roger

ronnievolvov70

de alarm relais is 210/211 inplaats van 210/214 ;)
blij dat ik v70 rij:P

rpakuypers

Citaat van: ronnievolvov70 op 07-04-2012 00:29:37
de alarm relais is 210/211 inplaats van 210/214 ;)

Ok , ik zal het onthouden.

Groet,
Roger