Wat is jouw K-waarde (roet) bij APK?

Gestart door tdidude, 05-03-2007 16:06:40

Vorige topic - Volgende topic

solexpaul

Roetkat leegslaan helpt ook heel veel.
940 B230FB ZF4HP22 donkergroen metallic 1992
Prius Business edition 2006
Mercury Sable 3.8 LS (langlopend reparatieproject) 1992

Zippo

tdidude

Zijn weer een jaar verder,
Vorig jaar 1.75K met EGR AAN
Dit jaar 1.75K met EGR afgedopt..  ???

Helemaal snappen doe ik het niet.. maar belangrijkste is dat hij weer door is  :P
5 cilinders is meer dan 4

Quota

Ben benieuwd, de mijne mag morgen op voor z'n APK (eerste in mijn bezit)...  :eusa_pray:
Ik hoop dat ze er een beetje voorzichtig mee zijn, ik heb me nog nooit zo sterk aan een auto gehecht als deze... :eusa_shifty:

D-J

wtf is een Roetkat? ....een rotkat...die hebben mijn buren...dat ken ik wel ;)
V70 T-5D

Quota

Zo, hij is goedgekeurd (met steekproef), maar er zit wel wat aan te komen, koppeling en twee gloeibougies die stuk zijn. Men kon me nog niet vertellen wat dat zou gaan kosten, maar de bougies kosten 30 euro per stuk.... overmorgen waarschijnlijk de rekening (slik).

Accu was niet best meer, en koste iets van 130 euro (yikes!), achterruitenwissertje koste 15 euro (laat maar zitten, dat doe ik zelf wel een keertje)... Ik hou jullie op de hoogte

tdidude

Citaat van: Quota op 25-02-2008 17:57:15
Accu was niet best meer, en koste iets van 130 euro (yikes!)

Dat moet een wel heel byzondere accu zijn voor 130 pleurie. Moet voor 70,- ook wel te doen zijn.  :angel:

Wat was je K waarde?  ::)

Quota

Waar staat die K-waarde? Op het apk formulier? Auto is wel aan een steekproef onderworpen en goedgekeurd. Die accu zal inderdaad wel een beetje aan de prijs zijn, maar voor een diesel is een accu volgens mij sowieso al duurder...

Vandaag alleen nog even het SCM certificaat laten verlengen van het alarm..

V70 classic

De k waarde weet ik niet.
Maar ik weet wel dat als ik bij de stoplichten het rechter pedaal vloer ik me geen zorgen hoef te maken over evt. flitskasten achter me  :evil:
Liefst nog met zo een dakloze naast me ;D

Overgens zegt de k waarde niets over hoe je auto tijdens het gebruik rookt.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

tdidude

De K waarde staat bij mij op de garagefactuur.
Zegt idd niets over roken; maar wel of het binnen door de RDW gesteld grens valt  :angel:

Gisteren een Fasttech Chip er in laten zetten.. en wat blijkt.. met Chippie+EGR afsluiten raak je alleen maar roet kwijt:
Tijdens de testrit kwam er nog aardig wat  zwart/bruine roet uit. Volgens de chipmannen "oud roet". Dit heb verder ter kennisgeving aan genomen mooi in tukkerland achergelaten..  :P

thiest5

Mmm gelukkig keur ik altijd mijn auto's zelf :) Niks geen roetmeting pffff

Die arme dieselmotortjes die ik kan sparen door ze niet te roeten als het niet nodig is :) Ik vind het zo zonde als die diesels volgas in de meting gaan. Als ik diesel auto's keur trek ik hem gewoon goed door in de 1/2/3 en pluimt hij erg dan nog een rondje of even luchtfiltertje eruit. Dan is roeten vaak ook weg. De gene die de roetmeting heeft uitgevonden moeten ze  :eusa_wall: kapot schieten. Een diesel ontwikkelt alleen roet bij belasting ( voll last in een hoge versnelling) En niet door onbelast in de Roetstop te staan janken. En het mooie is dat de roetmeting niet meer verplicht is :) voor een diesel:)

D-J

Niet meer verplicht??? vertel, sinds wanneer?
V70 T-5D

elianmars

Citaat van: D-J op 11-03-2008 21:38:01

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!  :eusa_think:

elianmars

Citaat van: elianmars op 12-03-2008 23:10:00
Citaat van: D-J op 11-03-2008 21:38:01

Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!  :eusa_think:

Antwoord zal wel niet meer komen, gok ik............

Inmiddels heb ik ook de APK achter de rug. Vandaag is een K-waarde van 0,5 gemeten  :eusa_dance:

Volvokoen

EGR afgeknepen: 1.3 K-waarde...vorig jaar: 2.5  :eusa_dance:
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km