geen koppeling meer

Gestart door volvopieter, 02-03-2007 21:47:21

Vorige topic - Volgende topic

volvopieter

Tijdens het terugschakelen en de koppelinspedaal intrap, leek het alsof er een kabel knapte. Gelijk bleef het pedaal in de onderste stand en kwam niet meer omhoog en geen koppeling meer. Na een uur kwam de wegenwacht. Deze constateerde, dat achter de radiator op een moeilijk bereikbare plaats een soort overdwars liggende cilinder van ongeveer 5 cm doorsnee niet meer vast zat en mee bewoog met het pedaal. Hij kon ook niet zien hoe jij oorspronkelijk zou moeten hebben gezeten. Ik ben ook niets verloren onderweg. Dit had hij nog nooit eerder gezien. Hij in de stromende regen uiteindelijk een slangklem gemonteerd, zodat die cilinder niet meer heen en weer kon bewegen. Dat is uiteindelijk gelukt en kon ik weer verder rijden, zijhet dat ik het snel na moest laten kijken.

Ben vanmiddag bij de Volvo in Baarn langs gegaan doch de monteurs waren reeds naar huis. Morgenochtend om 09.00 uur is er weer iemand.

Ik heb op andere berichten gekeken maar kon daar niets over vinden. Nu mijn vraag -wat is nodig aan onderdelen
-kan ik de reparatie uitstellen tot de sleuteldag
-en/of is het te repareren op de sleuteldag of moet ik gewoon een afspraak maken    bij de dealer?

Heb eerder nooit klachten of opmerkingen omtrend de koppeling gehad.

Emiel

Beetje mazzel hoeft alleen de klemring waarmee de koppelingscilinder vastzat gemonteerd te worden (mochten ze die op voorraad hebben).

volvopieter

Ok bedankt. Ga ik morgen vroeg naar de dealer.

)()()sT