alarm lichten

Gestart door marcelV70R, 06-03-2007 21:53:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

marcelV70R

ik stond  van de week ff op een buurman te wachten
bij de garage waar ik zn (sl)opel vectra heen had gesleept,
omdat dat kloten ding wéér niet wou starten.
ik stond met mn alarm lichten aan
toen viel het mij op dat het 2e knipperlampje dat
op het dashbord gaat branden
als je er een aanhanger achter hebt hangen
ook mee knippert als ik de alarm lichten aan heb!!?
is dat normaal, of niet?
en die buurman is wel heel eigenwijs,
heeft zn vectra ingeruild op een astra!!  :eusa_wall:

Marcel

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Deze?



Viel mij ook al op. Hij knipperde niet exact gelijk mee, maar met een vertraging. Ik vermoed corrosie in de trekhaakdoos, want daar is het lampje voor bij mijn weten :eusa_think:


Gr :-\

Vertigo

Dat extra lampje werkt als er een aanhanger (of fietsdrager natuurlijk) is aangesloten op de trekhaak. Normaliter knippert het tegelijk met de "gewone" richtingaanwijzers, zonder vertraging.

thuur

En als je zeker weten geen aanhanger, drager of caravan achter je auto hebt hangen mag ie dus niet meeknipperen?


Gr ???

mehn

Citaat van: thuur op 06-03-2007 23:40:48
En als je zeker weten geen aanhanger, drager of caravan achter je auto hebt hangen mag ie dus niet meeknipperen?


Gr ???

Nee.

Bij mij knippert ie trouwens niet als er wat achter hangt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Snellebaksteen

Bij mij ook niet, is dit een standaard lampje?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Ik heb geen trekhaak, maar bij mn pa's roffel heb ik nog nooit een lampje zien branden als de caravan erachter hing.

Bij eerdere Volvo's ging wel eens het "lamp kapot lampje" branden als er iets aangesloten was op de stekkerdoos v/d trekhaak

;)


Vertigo

het knippert niet wanneer er niets achter hangt. Het werkt in ieder geval ook icm een niet orgineele-volvo trekhaakkabelset.

Indien dit lampje aanwezig is, werkt het lamp-defect lampje ook op de verlichting van de aanhanger.
Het lampje licht ook op als je de auto op contact zet, net als alle andere controle lampjes.

Tot nu toe heb ik dit lampje bij elke S/V70 en S80, waarmee ik een aanhanger getrokken heb, gezien.

Mijn 92-er 850 GLT had dit lampje ook. mijn huidige 850 ('95) heeft dit lampje niet.

thuur

En waarom knippert die van mij (en van MarcelV70R) dan wel mee ???


Gr :-\

Snellebaksteen

Ik begrijp toch goed dat het een ander lampje is dan het "lampje kapot" verklikker lampje? Want dat heb ik uiteraard ook.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Vertigo

Citaat van: thuur op 07-03-2007 11:22:30
En waarom knippert die van mij (en van MarcelV70R) dan wel mee ???


Gr :-\
Jullie hebben toch allebei een V70? zoals ik net al schreef hebben bij mijn weten o.a. alle S/V70's dat lampje. Dat lampje knippert dus alleen mee indien er een aanhanger o.i.d. is aangesloten. Het knippert dus niet als je niets hebt aangesloten.

Waarom dat lampje bij jou met vertraging meeknippert weet ik niet. Dat hoort gewoon tegelijk met de normale knipperlicht lampjes mee te knipperen.

@snellebaksteen: het is inderdaad een ander lampje dan dat lamp-defect-lampje. Het bedoelde lampje zijn 2 groene pijltjes (naar links en rechts).
Ik gok dat de meeste 850's dat lampje niet hebben, ondanks dat mijn 92-er daar wel mee was uitgerust.

Vertigo

Het betreft lampje nummer 10, midden-onder in het linker controlelampjescluster.

Het 1998-er instructieboekje van de S70&V70 zegt hierover:
Citaat van: instructieboekje
Controle Lampje Aanhangerknipperlichten.
Als de aanhanger aangekoppeld is, knippert dit lampje mee met de normale
knipperlichtcontrolelampjes (3x woordwaarde).
Indien dit lampje niet meeknippert, is er een lampje van de aanhanger of van de auto defect.

thuur

Citaat van: Vertigo op 07-03-2007 11:48:30
Citaat van: thuur op 07-03-2007 11:22:30
En waarom knippert die van mij (en van MarcelV70R) dan wel mee ???

Jullie hebben toch allebei een V70? zoals ik net al schreef hebben bij mijn weten o.a. alle S/V70's dat lampje. Dat lampje knippert dus alleen mee indien er een aanhanger o.i.d. is aangesloten. Het knippert dus niet als je niets hebt aangesloten.

Waarom dat lampje bij jou met vertraging meeknippert weet ik niet. Dat hoort gewoon tegelijk met de normale knipperlicht lampjes mee te knipperen.


Dat zeg ik:

Citaat van: thuur op 06-03-2007 23:40:48
En als je zeker weten geen aanhanger, drager of caravan achter je auto hebt hangen ....


De vertraging kan ik wel mee leven, maar mijn vraag is nog steeds onbeantwoord ;)


Gr :-\

Vertigo

#14
Oke dan zit ik op dat punt fout, ik was in de veronderstelling dat dat lampje bij jou met vertraging meeknipperde op het moment dat je wel iets aangesloten had op de trekhaak. Tevens had ik het idee dat MarcelV70R dat lampje dus had ontdekt toen hij die (sl)opel naar de dealer had gesleept. Ik ging ervan uit dat hij dat met een autoambulance had gedaan aangezien hij toen het knipperende lampje ontdekte.


Thuur, knippert dat lampje bij jou/jullie altijd mee, of alleen als je de alarmlichten aan hebt?



Edit: Marcel had er wel een aanhanger achter hangen:
Citaat van: marcelV70R
toen viel het mij op dat het 2e knipperlampje dat
op het dashbord gaat branden
als je er een aanhanger achter hebt hangen