Inhouden boven de 4000rpm

Gestart door HeZz, 07-03-2007 13:48:30

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: HeZz op 07-03-2007 22:20:11
Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn. Mss als je wat betere argumenten hebt zal ik erover denken.

dus je wacht ook met banden vervangen tot ze in flarden over je auto vliegen?.
waar gaat dit over.  ???
lees eens de onderhoudsvoorschriften.

Eugene

Citaat van: Ludo op 07-03-2007 22:35:29
Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn. Mss als je wat betere argumenten hebt zal ik erover denken.

dus je wacht ook met banden vervangen tot ze in flarden over je auto vliegen?.
waar gaat dit over.  ???
lees eens de onderhoudsvoorschriften.

Is ook leuk om de distributieriem pas te vervangen als ie kapot is. Vervangen als iets oud is, maar nog niet kapot, kan je een hoop geld schelen.....

If it's not blown, it sucks...

HeZz

Ja ik snap wel dat de distributieriem preventief vervangen moet worden en banden ook. En er zullen best nog wel een paar andere onderdelen zijn waar dit bij nodig is.
Maar wat is het gevaar dan als er een bougiekabel kapot is of de verdelerkap?
Volgens mij is het enige probleem dan dat hij niet goed of helemaal niet meer loopt.
Nou en dat doet hij wel, alleen niet boven de 4000rpm bij volgas ;)

Maar het is wel grappig om te zien hoe sommige dan de extreme dingen op gaan noemen om hun standpunt te verdedigen. Maar liever heb ik een reactie met een oplossing of een idee ipv scherpe opmerkingen.

Greetz Danny.

Looking 4 a V70N

Eugene

Citaat van: HeZz op 08-03-2007 10:59:54
Maar het is wel grappig om te zien hoe sommige dan de extreme dingen op gaan noemen om hun standpunt te verdedigen. Maar liever heb ik een reactie met een oplossing of een idee ipv scherpe opmerkingen.

De reactie met oplossing is al geplaatst, daarna gaan we scherpe opmerkingen plaatsen ;D

t5karel

Ja ik snap wel dat de distributieriem preventief vervangen moet worden en banden ook. En er zullen best nog wel een paar andere onderdelen zijn waar dit bij nodig is.
Volgens mij is het enige probleem dan dat hij niet goed of helemaal niet meer loopt.
Nou en dat doet hij wel, alleen niet boven de 4000rpm bij volgas ;)

Greetz Danny.

Phff,begin daarom eerst eens met de kabels ,verdeelkap,bougies enz.Daar loop je niet op leeg hoor ;).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

waarom blijf je er dan niet gewoon mee rijden.  ???

Maar het is wel grappig om te zien hoe sommige dan de extreme dingen op gaan noemen om hun standpunt te verdedigen.
extreme dingen?.
wat dacht je dat een cylinder doet met brandstof tekort?.
::)

Johann

Maar meestal is dit combo de reden voor sputtering rijden of inhouden, niet zo zeer boven de 4000 slecht draaien en er onder goed.

Ik denk zelf ook eerder in de richting van brandstof dan onsteking. drukregelaar of anders de brandstofpomp of filter.

Misha

;D  Met elkaar communiceren ! Niet blijven kloten op je eigen eilandje !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HeZz

Hmm heel vervelend, ik zou vandaag mijn auto dus een beurt gaan geven en gelijk kijken of ik die "hik" er boven de 4000 rpm uit kon krijgen. Maar er is helaas iets tussen gekomen, het word nu de 30e pas.
En laat het nou vandaag precies erger worden. Er gaat een trilling door de hele auto en versnellen ho maar. Het bijv. gebeurd bij een hoge (5e) versnelling en lage toeren en weinig gas geven, maar ook in 1e en 2e versnelling met nomaal gas geven. Ook in de 3e versnelling maar dan weer met volgas vanaf ongeveer 3500rpm. De motor houdt dan zo erg in dat hij niet in toeren klimt en de begint te trillen.

Iemand dit wel eens gehad, het lijkt erop of hij een aantal cylinders mist.
Maar weet niet of dit zo is, want soms is er ook weer niets aan de hand...............kword gek
Looking 4 a V70N

M a r c

ga je nou de vraag weer opnieuw stellen?

mogelijke oorzaken zijn hierboven al door legio mensen gegeven.... lijkt me zaak om hier niet tot de 30e mee door te blijven rijden, anders zou je wellicht wel eens voor 'extreme' kosten kunnen komen te staan....  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HeZz

Ik ga er ook niet meer mee rijden tot de 30e. Maar dan heb ik pas een afspraak :)
Looking 4 a V70N

HeZz

Ik heb hem net maar naar van der Wulp in Spijkenisse gebracht. De monteur die er mee heeft gereden zei dat het waarschijnlijk iets in de ontsteking is. Verdelerkap ofzo. Hoor het morgen wel.
Looking 4 a V70N

Eugene

Citaat van: HeZz op 21-03-2007 17:21:11
De monteur die er mee heeft gereden zei dat het waarschijnlijk iets in de ontsteking is.

Wat een verrassing ::)

Ludo

waarschijnlijk iets in de ontsteking is. Verdelerkap ofzo.

maak je d'r ook een foto van?.
ben benieuwd of de verdelerkap ook daadwerkelijk kapot is.  :evil:

Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn.

Eugene

Citaat van: Ludo op 21-03-2007 17:40:37
waarschijnlijk iets in de ontsteking is. Verdelerkap ofzo.

maak je d'r ook een foto van?.
ben benieuwd of de verdelerkap ook daadwerkelijk kapot is.  :evil:

Ik ben best bereid om dingen te vervangen, maar dan moeten ze wel kapot zijn. ik ga ze niet vervangen omdat ze oud zijn.

LOL ;D