Banden combinatie

Gestart door drdre, 07-03-2007 21:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel

Kheb altijd automatisch de beste banden achter... ???

BenC70ES

 ;D

Mijn advies is om ze gewoon op tijd om te wisselen zodat je auto altijd mooi in balans is...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Citaat van: Emiel op 10-03-2007 22:34:02
Kheb altijd automatisch de beste banden achter... ???

na 1 rondje ring ;D

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Nooit geweten dat je de banden met het meeste profiel aan de achterkant moet leggen.

Hoe zit 't dan met de kans op aquaplaning? Dat heb je toch sneller met minder profiel aan de voorkant?

Kees.R.S

Een moeilijk Topic zo te lezen, we hebben het toch over voorw.aandr.? De grip vóór is in b.v. lange bochten en i.d.d bij zeer natte wegen belangrijk, ik wil niet over de voorwielen wegglijden ben je sneller machteloos. Hiervoor heeft men de voorwiel aandrijving gemaakt dus grip voor we hebben geen 940/960 toch?

mehn

Citaat van: Kees.R.S op 11-03-2007 09:14:38
Een moeilijk Topic zo te lezen, we hebben het toch over voorw.aandr.? De grip vóór is in b.v. lange bochten en i.d.d bij zeer natte wegen belangrijk, ik wil niet over de voorwielen wegglijden ben je sneller machteloos. Hiervoor heeft men de voorwiel aandrijving gemaakt dus grip voor we hebben geen 940/960 toch?

Uiteraard, dit is toch geen 940/960 forum?

Je kunt beter door "slechte" voorbanden merken dat je iets te snel rijdt bij natte omstandigheden en op tijd corrigeren, dan dat je dat door "goede" voorbanden niet merkt en de achterkant uitbreekt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

Citaat van: Kees.R.S op 11-03-2007 09:14:38
ik wil niet over de voorwielen wegglijden ben je sneller machteloos

Moet je eens kijken hoe machteloos je bent als je achterkant plots uitbreekt in een lange bocht....


If it's not blown, it sucks...

elianmars

Rijd ik nou zo traag met de Volvo? Ik heb de achterkant nog nooit voelen uitbreken.......  :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 11:06:09
Rijd ik nou zo traag met de Volvo? Ik heb de achterkant nog nooit voelen uitbreken.......  :eusa_think:

AT... ::)
De Tussenpaus

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 11:10:54
Citaat van: elianmars op 11-03-2007 11:06:09
Rijd ik nou zo traag met de Volvo? Ik heb de achterkant nog nooit voelen uitbreken.......  :eusa_think:

AT... ::)

;D

In dat geval ben je nog nooit de buurt van de limiet geweest. Maar pas op, want hij kan zonder aankondiging ineens voorbij vliegen... Dus erg alert zijn in de bochten.


p.s. ik ben niet verantwoordelijk als het fout gaat ;)

If it's not blown, it sucks...

Jan_D.

Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 11:10:54
Citaat van: elianmars op 11-03-2007 11:06:09
Rijd ik nou zo traag met de Volvo? Ik heb de achterkant nog nooit voelen uitbreken.......  :eusa_think:

AT... ::)

Heb ook een AT, gewoon fink versnellen in een bocht dan gaat ie achter wel er vandoor.
Maar beter niet op de lussen van een klaverblad proberen, dan komt de vangrail meestal snel dichtbij....

Dus: Lelystad of op een ander circuit.

Eugene

zolang je versnelt in een bocht zal het je neit gauw gebeuren. Vertragen in een bocht, dan komt de achterkant langs ;)

If it's not blown, it sucks...

Kees.R.S

Nu ik dit draadje nog eens nalees blijkt dat de vraag op deze manier geheel niet beantwoord word, in mijn ogen is er maar een simpel antwoord: Er van uitgaand dat de banden qua slijtage beeld gelijk zijn zou ik de snelst slijtende achter zetten, de voorbanden slijten per slot sneller en dus kan je een redelijke tijd met dit setje banden voort.
De rest van de discussie komen we niet snel uit, er zijn wat verschillen van inzicht maar als men de banden niet tot de draad oprijdt zullen wij allen nog veel veilige kilometers maken.

zo ik had even tijd.  :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: Eugene op 11-03-2007 14:05:14
Citaat van: Turbobiker op 11-03-2007 11:10:54
Citaat van: elianmars op 11-03-2007 11:06:09
Rijd ik nou zo traag met de Volvo? Ik heb de achterkant nog nooit voelen uitbreken.......  :eusa_think:

AT... ::)

;D

In dat geval ben je nog nooit de buurt van de limiet geweest. Maar pas op, want hij kan zonder aankondiging ineens voorbij vliegen... Dus erg alert zijn in de bochten.


p.s. ik ben niet verantwoordelijk als het fout gaat ;)

Ik ga altijd flink hard door de bochten, maar heb echt nooit het gevoel gehad dat-ie raar zou gaan doen.

Kan dat ook niet te maken hebben met de dikkere IPD stabilisatorstang die ik achter heb?

Turbobiker

Citaat van: elianmars op 11-03-2007 19:47:58
Ik ga altijd flink hard door de bochten, maar heb echt nooit het gevoel gehad dat-ie raar zou gaan doen.

Kan dat ook niet te maken hebben met de dikkere IPD stabilisatorstang die ik achter heb?

Zo lang je het gas er maar enigzins op houdt gaat het goed. Laat je het op de limiet plotseling los, dan komt de achterkant je echt voorbij...
De Tussenpaus