Electrisch verstelbare buitenspiegels

Gestart door larfje, 05-03-2007 12:19:59

Vorige topic - Volgende topic

larfje

Heren,

Sinds een paar dagen kan ik mijn beide buitenspiegels niet meer verstellen van mijn S70 uit 1997. Ik de handleiding  kan ik geen zekering vinden voor het electrische gedeelte, alleen voor de verwarmening van de spiegels.
Wie kan mij vertellen om welke zekering het eventueel gaat, anders ga ik ze allemaal na.

Alvast bedankt,

Ben

Tamarzilla

Ik denk dat je alle zekeringen even moet nagaan.

Ik weet helaas niet welke zekering het is, omdat wij een 850 hebben, maar nakijken is zo gedaan
T5, rica getuned

frekko

even in mijn boekje gekeken
is wel een c70 cabrio 2000 maar denk dat de zekeringkast hetzelfde is

zekering 14 is voor electr.verwarmde achterruit en zijspiegels
zekering 29 electr. verwarmde achterruit, gordel herinnering, sirene,
electr. verwarmde spiegels, waarschuwing defecte lamp
er staat niet specifiek verstelling maar 2 zekeringen voor verwarming zal is ook niet logisch

hoop dat je hier wat me kan

groet fred

larfje

fred,

Gisteren heb ik alle zekeringen nagekeken en die waren allemaal inorde. Nu is het meest waarschijnlijk dat de schakelaar in het portier  de geest gegeven heeft.

Groet,

Ben

Misha

Citaat van: larfje op 12-03-2007 11:45:51
fred,

Gisteren heb ik alle zekeringen nagekeken en die waren allemaal inorde. Nu is het meest waarschijnlijk dat de schakelaar in het portier  de geest gegeven heeft.

Groet,

Ben
Of een slecht contact in de multisteker die van portier naar chassis loopt.
Torxje eruit, dan kun je hem via een bajonetsluiting lossen.

Heb iets dergelijks gehad met de binnenverlichting.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

larfje

Heren,

Ik denk dat het een slecht contact  of een draad breuk is, want gisteren deden de spiegels het geowoon weer. Echter bij mijn linker spiegel zag ik een hapering. Nu wil ik het glas eraf helen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen zonder het te breken. Wie kan mij vertellen waar i op moet letten.

Alvast bedankt,

Ben

Tamarzilla

Ik zou het glas er niet afhalen, oorzaak eerder zoeken in slechte verbindingen. ( stekkers )
T5, rica getuned

Ludo

Citaat van: larfje op 14-03-2007 06:53:35
Nu wil ik het glas eraf helen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen zonder het te breken. Wie kan mij vertellen waar i op moet letten.

héél even zoeken levert dit op:

Citaat van: Misha op 24-01-2007 21:32:33
Redelijk simpel.
als je de spiegel helemaal naar buiten beweegt (electrisch), dan kun je met je vingers tussen kap en spiegel.
Met een beetje voorzichtig wrikken trek je zo het glas met verwarmingselementje uit de houder, dit is redelijk volvo, en zal dus niet snel afbreken.
Dan zitten er twee platklemmen op de spiegel, lostrekken en je hebt het glas in je handen.

Niet bang zijn, gewoon doen.

;)

larfje

Ludo,

bedankt voor de info. ik ga het in het weekend proberen (als het weer het toelaat).  De uitkomst laat ik wel weten.

groet,

Ben

denkweb

Ik heb het niet meer zo op het lostrekken van de spiegeltjes  :eusa_doh:; als je dit doet gebruik dan in ieder geval een in doek gewikkelde schroevendraaier om ze los te wrikken!

-D©©©L-

En zorgen dat de boel een beetje op temperatuur is.  De boel is dan echt veel soepeler.  ;)