alarm blijft continu gaan

Gestart door surfer, 10-03-2007 17:11:44

Vorige topic - Volgende topic

surfer

een aantal weken geleden was mijn accu na een vakantie van 3 weken leeggelopen, na herstarten geen probleem meer. 2 dagen later weer leeg, weer herstart: geen probleem. Toen kwam ik echter uit mijn werk en opende de auto met de sleutel (had hem niet op alarm gezet) gaat het alarm af!! afstandbediening werkte niet meer (net batterijen vervangen). zekering 6  eruit gehaald (thanks to dit forum!!!) en weer weggereden.

inmiddels nieuwe accu gehaald, die ander was kapot. Nu kan ik weer prima rijden, maar zodra ik zekering 6 weer terug doe gaat mijn alarm weer af, dus ook mijn centrale deurvergrendeling werkt niet.

wie heeft de gouden tip. (hele forum al afgelezen, maar niets werkt). ik heb een volvo guard I alarm

hoor graag van jullie

PS: heb een volvo 850 2.5 20v 1993

Jeroentjuh

Afstandsbediening eens opnieuw inleren.....

HanV70

Maak je voor het terugzetten van de zekering de accu wel eerst los van het systeem.( 10 minuten)  Ik denk dat voor het automatisch resetten van de computer dit nodig is.

Tamarzilla

Als het alarm afgaat, is het dan niet uit te schakelen door de afstandbediening??

Vaak gaat een alarm af als de spanning weer op het systeem wordt gezet.

( misschien even proberen op een plek waar niemand last heeft van de herrie )
T5, rica getuned

b0nkolok

Inderdaad, eerst accu tijdje los (denk aan je radio code), dan zekering terug en dan pas uitzetten met je afstandsbediening. Let op: dat ding zal 'ingeleerd' moeten zijn, zoals al gezegd.

Heb dit ook gehad, accu leeg en meteen alarm bij koppelen startkabel van accu van buurman aan de mijne, maar gelukkig deed de AB het nog goed.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

surfer

bedankt voor jullie reacties, ik heb tot nu toe de accu niet losgemaakt voor het terugplaatsen van de zekering.

heb  de zekering er al wel 20 keer in en eruit gehaald (ergens gelezen op dit forum), maar steeds gaat het alarm af en reageert dan niet op de afstandbediening. je kan een afstandbedieningpas opnieuw  inleren als het alarm uit staat.  :(

ga morgenavond de truc met de accu proberen...

alvast bedankt!

surfer

helaas!! accu losgehaald, na 10 minuten weer aangesloten en zekering 6 teruggeplaatst....alarm staat gewoon nog aan!

heeft iemand nog aanvullende tips?

hoor ze graag van jullie

Tamarzilla

Is er een oorzaak voor afgaan alarm, zoals niet goed sluitende deur ( microswitch in deurschakelaar? ).

Indien orgineel alarm, bezoekje bij de dealer om fout op te sporen ( uitlezen waarom het alarm gaat )
T5, rica getuned

HanV70

Ik lees uit je berciht de volgorde accu los, accu weer vast, daarna zekering weer teruggeplaatst.
De bedoeling van onze tip, accu los, even wachten (10 minuten), zekering terug plaatsen, accu weer aansluiten, zodat het systeem in het begin weer alles origineel aantreft.

surfer

helaas, ook dit werkt niet, alarm blijft ook actief na loskoppelen accu en zekering  (in de door hanv70 voorgestelde volgorde).

het alarm maakt me niet zo veel uit, maar de centrale deurvergrendeling die niet werkt is wel irritant,

heeft iemand een oplossing?

Jeroentjuh

Denk dat je sirene defect is......

HanV70

Nu dit niet helpt en ook je afstandbediening sloten niet werkt, vermoed ik nu, dat je ringzendercontactslot niet meer goed functioneert, zijn toppics over op dit forum.

b0nkolok

Nu ga ik toch vermoeden dat je AB defect is. De manipulaties van accu en zekering waren goed, maar je kunt zelfs niet de centrale deurvergrendeling gebuiken, DUS ook niet het alarm uitzetten.
Remedie: toch even naar de dealer om je AB te resetten.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

rody

anders misschien overbruggingsrelais alarm monteren?

HanV70

Heb je de fout als gevonden?