Koplampreflector

Gestart door chrisc, 05-03-2007 20:13:08

Vorige topic - Volgende topic

chrisc

Hallo,

Vanavond mijn koplamp rechts gedemonteerd, er zat namelijk een steenslag gaatje in het koplampglas. Ik heb dit tijdelijk met transparant siliconenkit gedicht, maar ik zag dat de reflector inmiddels aangetast was door het vocht.
In hoeverre is deze nog bruikbaar / apk geschikt? :

Zoals je ziet zijn de goudkleurige delen "kaal" en reflecteren dus niks meer.
Wat denken jullie? Direct vervangen of de volgende apk afwachten (volgend jaar pas). Het gaat trouwens om het oude type koplamp.

Gr,

Chris
'93 Volvo 850 2.5 10v Estate + '77 Alfa Spider + '98 Alfa 146 + '94 BMW R100GSPD + '01 Honda Transalp

thuur

Het gaat om het lichtbeeld en de lichtopbrengst. Vanaf de foto is het haast niet te beoordelen of dat voldoende is. Wellicht alvast uitkijken voor een gaaf exemplaar en deze laten zitten of testen bij je lokale APK station.

Gr ;)

chrisc

Laten testen is wel een goed idee! Helemaal niet aan gedacht....
Ga ik laten doen.

Hij is net gekeurd door de autohandelaar waar ik hem vrijdag gekocht heb, maar die rammen die apk er gewoon op....maakt niet uit wat er mis is.
Op zich mag een auto volgens mij niet door de keuring komen als er een gat in het koplampglas zit.

Gr,

Chris
'93 Volvo 850 2.5 10v Estate + '77 Alfa Spider + '98 Alfa 146 + '94 BMW R100GSPD + '01 Honda Transalp

Tamarzilla

Gaatje in glas is, ook al is het gerepareerd, volgens mij afkeur APK
T5, rica getuned

thuur

Citaat van: Tamarzilla op 05-03-2007 23:29:40
Gaatje in glas is, ook al is het gerepareerd, volgens mij afkeur APK

Nee, dat is weer gewijzigd. Als het glas maar waterdicht is en het gerepareerde plekje het lichtbeeld niet verstoord.

2 jaar terug ben ik hiermee nog door de APK gekomen:

Gr ;)

Tamarzilla

Wel een verkeerde sticker erop. :eusa_shhh:

Maar goed als het zo goed gekeurd wordt, alleen maar fijn. :eusa_dance:
T5, rica getuned

Snellebaksteen

Ik vin dat die sticker een afkeurpunt is  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

GeertG

Verkeerd lichtbeeld is absoluut afkeurpunt.

Ik kan me niet voorstellen dat deze klik het legaal gehaald zou hebben.
Mijne zag er redelijk uit (en dus veel beter dan deze), maar lichtbeeld niet dus.........en dus afkeur

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

ed

Reflectoren gaan er na een paar jaar allemaal aan. Helemaal omdat de lampen bijna altijd aanstaan. Mijne werd er destijds ook op afgekeurd. Zou even 600 euro kosten zonder montage. Heb zelf nieuwe lampen gekocht via Ebay.de. 70 euro per stuk, en verassing: er zit dezelfde reflector in (zelfde fabrikaat). Merk is Depo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Citaat van: GeertG op 08-03-2007 10:13:45
Mijne zag er redelijk uit (en dus veel beter dan deze), maar lichtbeeld niet dus.........en dus afkeur

Wanneer moet je eigenlijk weer?

Kunnen we eens kijken hoe heldere exemplaren in een bordeaxrode station staan :evil:

If it's not blown, it sucks...

GeertG

Citaat van: Eugene op 08-03-2007 11:50:27

Kunnen we eens kijken hoe heldere exemplaren in een bordeaxrode station staan :evil:

< 13 mei  :police:

Setje over ? ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citaat van: GeertG op 08-03-2007 12:08:40
Citaat van: Eugene op 08-03-2007 11:50:27

< 13 mei  :police:

Setje over ? ;D

uhm....   voor een paar uurtjes ja :P

If it's not blown, it sucks...

frekko

gaatje in koplamp glas is toegestaan mits geen verstoring van het lichtbeeld

wat de aangetaste reflector betreft 25% van het reflectie gedeelte bedoeld voor het dimlicht mag aangetast zijn
zal morgen even het grote boek erop naslaan haha

alle apk keuringen behoren volgens dezelfde normen uitgevoerd te worden een handelaar die daar alles goedkeurt risceert zijn keuringsbevoegdheid

groet fred

frekko

idd geen roest in het voor dimlicht bedoelde gedeelte en 25% aangetast (reflectie dof geworden)

dus even goed kijken naar je lichtbeeld