BLAUWE V70 R 1997 PUTTEN/ ERMELO WIE KENT DEZE AUTO???

Gestart door HENRICO, 14-03-2007 21:56:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HENRICO

Beste Mensen,

Ik ben hier mee bezig maar voor dat ik de auto koop, wie kent deze auto???
Bouwjaar 1997, kleur blauw, km stand 215000

Ik hoor het graag!

Bedankt!

Turbobiker

De Tussenpaus

Sbv

#2
Volgens mij is dit een auto die door een medewerker(Matthijs Mudde is een verkoper) van Broekhuis Ermelo (Volvo dealer) aldaar te koop aangeboden wordt. Soms staan de verkopers afzonderlijk met een auto wel op marktplaats.
Ik heb de auto wel even snel gezien laatst in Ermelo maar te snel om er echt wat over te zeggen.

Ik heb zelf het idee dat men zo soms wat auto's probeert te verkopen ipv ze naar de handel door te zetten. Mogelijk te oud of teveel kilometers om gewoon bij de dealer zelf neer te zetten.

Bel eens naar Broekhuis en vraag ze gewoon zou ik zeggen.

daytonawim

Was laatst bij de dealer die had gewoon een 850 met ruim 4 ton staan hoor !!

Sbv

Ik heb zo ook wel met behoorlijke kilometerstanden gezien bij dealer. Auto's met extra kosten misschien dat men zo geen garantie hoeft te geven ?
Ik denk even hardop

ddh

heb deze auto gezien en is een mooie auto alleen jammer dat het een estate is ;D en ik ken die mathijs al heel lang is een jongen die eerlijke auto,s verkoopt en geen zooi

@®-

Citaat van: Sbv op 14-03-2007 22:23:12
Ik heb zo ook wel met behoorlijke kilometerstanden gezien bij dealer. Auto's met extra kosten misschien dat men zo geen garantie hoeft te geven ?
Ik denk even hardop
Je hoeft als auto bedrijf geen garantie te geven, als het maar duidelijk staat aan gegeven en duidelijk staat omschreven op de factuur.

Laserblue

Citaat van: @®- op 15-03-2007 09:00:19
Citaat van: Sbv op 14-03-2007 22:23:12
Ik heb zo ook wel met behoorlijke kilometerstanden gezien bij dealer. Auto's met extra kosten misschien dat men zo geen garantie hoeft te geven ?
Ik denk even hardop
Je hoeft als auto bedrijf geen garantie te geven, als het maar duidelijk staat aan gegeven en duidelijk staat omschreven op de factuur.

:eusa_think:

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.




Ik weet alleen niet of dit ook voor 2e hands artikelen geldt ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

@®-

#8
Citaat van: Laserblue op 15-03-2007 09:13:45
Citaat van: @®- op 15-03-2007 09:00:19
Citaat van: Sbv op 14-03-2007 22:23:12
Ik heb zo ook wel met behoorlijke kilometerstanden gezien bij dealer. Auto's met extra kosten misschien dat men zo geen garantie hoeft te geven ?
Ik denk even hardop
Je hoeft als auto bedrijf geen garantie te geven, als het maar duidelijk staat aan gegeven en duidelijk staat omschreven op de factuur.

:eusa_think:

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kunt u een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. U dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kunt u één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan u terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag u ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen u het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet aan kunnen tonen dat het gebrek niet aanwezig was toen u het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven. De wettelijke garantie is dan van toepassing.




Ik weet alleen niet of dit ook voor 2e hands artikelen geldt ???
Klopt, geldt in principe ook voor 2e hands.

Maar ik verkoop redelijk vaak ook auto aan mensen die de garantie willen afkopen en zo de auto goedkoper afnemen.
Als je dit afspreekt is dit geen probleem maar bij de facturatie moet je jezelf indekken door een hoge korting te geven en als omschrijving, "korting door afkoop garantie".
Dus je factureert de auto, als auto met garantie, maar geeft de korting zodat de auto zonder garantie is.

HENRICO

Bedankt allemaal, heb het idee dat het wel ok is. KM stand zou een twijfelpunt kunnen zijn 215000km maar de boekjes zitten erbij, ga dat wel even checken. Klopt inderdaad dat deze auto van Matthijs Mudde/ Broekhuis is. Ben maar weer eens voorzichtig, heb al een hoop ''sjips'' achter de rug. Zo komen keurig over daar.  Groeten ;D