Vervangen gasveren achterklep

Gestart door FGG, 11-03-2007 19:15:12

Vorige topic - Volgende topic

musty

gelukt !!! bdankt,wass iet zo heel lastig enig waar ik een tijd bezig mee ben geweest zijn die rotigge borgpennetjes!!!!

marcos45

En ook hier in Sittard weer een volvo kleppie die lekker omhoog gaat met behulp van dit Topic..
Dank je...

svenenkaren

Gisteren 2 keer gasveer vervangen 1500N. Staat weer fier overeind. Ik had al reeds enige tijd een stok in de koffer, maar werkt natuurlijk niet en staat ook een beetje lullig bij de buurtsuper.

Mijn schoonvader woont net over de grens in Duitsland en heeft ze voor mij besteld bij ATP. Ik ben € 23,20 voor een setje kwijt.
Ik weet dat er nederlandse bedrijven zijn die daar ook kopen. Je kunt als particulier in nederland ook gewoon een account aanmaken. Je betaald dan iets meer verzendkosten. Automaterialen en accessoires zijn door de bocht genomen goedkoper tot veel goedkoper in Duitsland.

Ik heb in de kommetjes nog wat vet gesmeerd. Loopt ie lekkerder. Misschien overbodig, maar ja.

rbts

dat was nu precies wat ik zocht! prima beschrijving en goede foto's. Thx!
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

FGG

Citaat van: rbts op 14-07-2011 22:15:34
dat was nu precies wat ik zocht! prima beschrijving en goede foto's. Thx!

Nou de uitvoering nog?  :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rbts

..ik las een dat 'merkloze' gasvering geen demping hebben aan het eind en dat de klep dan zowat door het dak gaat. Moet ik ze echt bij Volvo bestellen? (wat kost dat dan..?)
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

cas

doe maar bij volvo ja, die immi's schijnen sneller stuk te gaan, en dan is goedkoop duurkoop.

de immi's slaan je tanden door je lip als je niet oppast.  setje kost iets van 50 zo uit mijn hoofd, en is zeker de moeite waard en in een kwartier gemonteerd!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

FGG

Ik denk dat een Volvo-setje ca 2x zo duur zijn, maar zeker de moeite waard. Idd geen demping en de Volvo-sets zijn iets 'rustiger', idd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Azirafl

Er zitten bij mij immitatie in gok ik, want inderdaad als je de klep zonder begeleiding laat gaan dan of kost het inderdaad bijna je tanden, of je denkt dat de klep het dak probeert open te scheuren

henry classic v70

Inderdaad een bezoekje tandarts kost meer dan een setje originele gasveren :eusa_whistle:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rbts

Citaat van: cas op 14-07-2011 22:48:28
doe maar bij volvo ja, die immi's schijnen sneller stuk te gaan, en dan is goedkoop duurkoop.

de immi's slaan je tanden door je lip als je niet oppast.  setje kost iets van 50 zo uit mijn hoofd, en is zeker de moeite waard en in een kwartier gemonteerd!
Thanx! Rocco

mehn

Citaat van: Azirafl op 14-07-2011 23:07:41
Er zitten bij mij immitatie in gok ik, want inderdaad als je de klep zonder begeleiding laat gaan dan of kost het inderdaad bijna je tanden, of je denkt dat de klep het dak probeert open te scheuren

Dat gaan na een tijdje vanzelf weer "over" ;D

Ik heb er al een jaar of 5 een immitatie setje inzitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Nou, bij mij zitten ze er nu zo'n jaar of 3 in, maar de klep maakt nog steeds een enorme klapper als je 'm niet tegenhoudt in de hoogste stand.
Ik ben er wel aan gewend, maar als een vreemde de klep opendoet...

Een volgende keer zou ik voor origineel gaan.

cas

Citaat van: mehn op 15-07-2011 08:54:05
Citaat van: Azirafl op 14-07-2011 23:07:41

Dat gaan na een tijdje vanzelf weer "over" ;D

Ik heb er al een jaar of 5 een immitatie setje inzitten.

Citaat van: KIM op 15-07-2011 09:01:09
Nou, bij mij zitten ze er nu zo'n jaar of 3 in, maar de klep maakt nog steeds een enorme klapper als je 'm niet tegenhoudt in de hoogste stand.
Ik ben er wel aan gewend, maar als een vreemde de klep opendoet...

Een volgende keer zou ik voor origineel gaan.

Meningen verschillen  ;D   En MEHN is gewoon heel lang ofzo, zodat de klep zijn kaak niet rammen kan  ;D 

Betreft KIM..... een vreemde.... misschien wel een leuk Youtube filmpje... iets moois achterin leggen, en alleen de klep van het slot.....  :eusa_whistle:   :evil:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

mehn

Citaat van: cas op 15-07-2011 09:09:22
Meningen verschillen  ;D   En MEHN is gewoon heel lang ofzo, zodat de klep zijn kaak niet rammen kan  ;D 

Nou, toen mijn gasveren nieuw waren had ik dat probleem ook. Na een tijdje niet meer (ze slijten natuurlijk).
Aan mijn KW set kan het niet liggen, die staat in de hoogste stan (+ nog eens 2cm) ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: